Häämatkalle lapsen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newly married
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

newly married

Vieras
Eli häämatkaa suunnitellaan, kaukokohteet kiinnostaisivat mutta miten onnistuu matka nyt puolivuotiaan lapsen kanssa? Lähteäkkö ilman vai vauvan kanssa...? Ja miten onnistuu honeymoon, onko elämä karibian hiekoilla kuitenkin samanlaista kun kotona, kakka-katastrofien ja soseiden kanssa...

Tiedättekö siis kaukomatkailijat miten onnistuu lastenhoitopalvelut yms. esim. tahaimaassa, mauritiuksella, karibialla...? Ei sitten millään raaskisi jättää poikaa kotiin kahdeksi viikkoa, mummille hoitoon siis.

en ottaisi lasta mukaan häämatkalle, vaikka kaikille muille matkoille kyllä. olet ansainnut hieman omaa aikaakin ja onhan kyseessä häämatka! mutta ihmisestähän se riippuu ja pitää tehdä miltä itsestään tuntuu. hyvää matkaa sulle!

Meillä oli vauva mukana.Tai no 1v. Helppoa siinä mielessä kun ei baariin oltu menossakaan tai muutenkaan.Kun 6kk:;lla olin raskaana sillon.
Onhan se toki kaksin varmaan ihan toisenlaista, mutta ei mitään huonoa jäänyt matkasta mieleen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 12:15 newly married kirjoitti:
Eli häämatkaa suunnitellaan, kaukokohteet kiinnostaisivat mutta miten onnistuu matka nyt puolivuotiaan lapsen kanssa? Lähteäkkö ilman vai vauvan kanssa...? Ja miten onnistuu honeymoon, onko elämä karibian hiekoilla kuitenkin samanlaista kun kotona, kakka-katastrofien ja soseiden kanssa...

Tiedättekö siis kaukomatkailijat miten onnistuu lastenhoitopalvelut yms. esim. tahaimaassa, mauritiuksella, karibialla...? Ei sitten millään raaskisi jättää poikaa kotiin kahdeksi viikkoa, mummille hoitoon siis.

jos haluaa mennä lomalla ilman lasta niin mieluummin sitten pyytää vaikka mummo mukaan ja osallistua mummon matkaan vaikka ruokailujen verran tms. Lapsenvahtipalveluja on monessa paikkaa mutta ei suomenkielisenä. Puolivuotias ymmärtää sen verran puhetta että en kyllä vieraskieliseen hoitoon jättäisi.
Mutta lapsen jokatapauksessa ottaisin mukaan minä

Me tehtiin häämatka lasten kera, mutta mummo oli hiukan "lastenhoitoapuna" =) Tosin nuorempi oli vasta 3kk sillon, eli hänen kotiin jättämisensä ei tullut edes mieleen, enkä kyllä vanhempaakaan (sillon reilu 3v.) olis ihan helpolla pystyny jättään. Ja kyllä se elämä lomalla on ihan erilaista kun kotona, vaikka lapset olikin mukana. =)
Kukin tyylillään, mutta mä ajattelen niin, että mä ehdin tehdä vielä monen monta etelän matkaa sittenkin kun lapset on jo niin isoja ettei ne niin paljon enää äitiä edes kaipaa. =)

me oltiin häämatkalla kahdestaan Balilla 2viikkoa kun kaksoset olivat 1v 4kk. Oli aivan ihanaa. mahtava paikka. Nautin jopa lentokentällä odottamisesta, kun sen sai tehdä rauhassa.

Lapset olivat mummolassa. Tietty oli ikävä, mutta olipa tervettä ja ihanaa olla myös erossa, muisti millaista on olla ilman kahta taaperoa. Lapset eivät olleet kummempia ikävöineet. Nauttivat mummolassa olosta. Ja samoin nautti myös mummo. =)

Yhteistyössä