Haalea plussa raskaustestissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Olen saanut r-testissä plussatuloksia, mutta pelottaa kun testiviiva ei vielä ole läheskään yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Tänään menossa 16. päivä ovisplussasta. Kuulostaako tämä teistä normaalilta:

11. päivä ovisplussan jälkeen: ehkä haamu r-testiin, nega ovistestiin
13.päivä: r-testiin hyvin erottuva haamu, ovistestiin plussa
14.päivä: r-testiin tumma haamu, ovistestiin plussa
16. päivä: r-testiin haalea plussa (kontrolliviiva viinipunainen, testiviiva vaaleanpunainen).

Testit olen tehnyt erittäin herkillä (aina samanmerkkisellä), ja panikoija kun olen, myös ovistestejä käyttänyt, kun ei raskaustestejä enää ole varastossa kuin muutama, ja kauhea pakko testailla koko ajan... Alkuvuodesta iloitsin jo selvästä plussatuloksesta raskaustestissä (myös erittäin herkkä), mutta uusintatestauksessa en saanut edes roskishaamua. Tästä syystä nyt hermona, pelottaa kun viiva ei ole vielä yhtä tumma kuin kontrolliviiva, ettei menisi kesken...

Miten muilla testaajilla viivat vahvistuneet/heikentyneet? Ainakaan viallisesta testistä ei nyt voi olla kyse, niin monta haamua/plussaa jo olen saanut.

Juuri näin aioin tehdä, vielä yksi samanmerkkinen testi jäljellä kaapissa, niin tulos olisi vertailukelpoinen. Onneksi viiva on ollut koko ajan vahvistumaanpäin, muuten olisin jo ihan paniikissa...tai jotain :-)

Mutta onko muilla kokemuksia haaleiden plussien tummumisesta/haalistumisesta? Ainakin kuvittelisin, että viikossa pitäisi selkeästi tummua, jos on tummuakseen.

Roskisplussa ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi raskaana. Testeissä on olemassa tietty aika jonka ne ovat "lukukelpoisia" ja sen jälkeen muodostuneet viivat tarkoittavat vain sitä, että testin väriaineet lähtevät leviämään. Jos elimistösi tuottaa raskaushormonia niin testiin ilmestyy kyllä kaksi viivaa hyvinkin pian. Ehkä sinun pitäisi vähän hellittää tuota panikoimistasi ja testausintoasi ja keskittyä muuhun. JOS olet raskaana ja testaat tuollalailla ennenaikojaan niin tottakai viiva voi silloin olla haalea, mutta sen kyllä pitäisi muuttua tummemmaksi viikon sisällä.

Nuo haamut/plussat tulleet hyvinkin pian näkyviin testiin, alle 5 minuutissa vahvistuneet sen värisiksi, mihin ovat jääneet. Pitäisi tietysti vaan odotella rauhassa, mutta ei vaan nyt pysty :-o Oviksesta alkaa olemaan jo sen verran aikaa, että ei _pitäisi_ olla mitään liian etukäteen testattuja (ikinähän ei varmaksi voi sanoa, milloin ovis oikeasti on ollut, mutta jos ovistesteihin on luottaminen, niin reilu pari viikkoa mennyt).

Eikö olisi yksinkertaisempaa odottaa oletettuun menkkojen alkuun ja tehdä normaali raskaustesti, ei mitään erityisherkkää. Itse tein näin, ja Clearblue näytti vahvaa plussaa kp 34/~30.

Meninpä vannomaan aiemmin, etten erityisherkillä enää testaa, mutta kuuluivat samaan pakettiin ovistestien kanssa, eli siinä sitä taas oltiin... Menkat olisi tässä pitänyt alkaa tällä viikolla (epäsäännöllinen kierto, tarkkaa aikaa ei pysty sanomaan), joten täytyy vaan ovisajankohdan kanssa toimia. Mutta kiitos vastauksista, vaikka suurinosa olleetkin muuta kuin mitä kysyttiin... ;-)

Niin no kieltämättä harva noin tiheään testailee, että sikäli ymmärtää varsinaisten vastausten vähyyden. Pidä enemmin peukkua sekin aika kun testaat, tuo on ihan turhaa. Minäkin peukutan sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
Niin no kieltämättä harva noin tiheään testailee, että sikäli ymmärtää varsinaisten vastausten vähyyden.

Joo, ei varmaan moni oo näin panikoija tässä asiassa kuin minä... Huonoja kokemuksia vaan testeistä, niin ei tahdo niihin enää luottaa. Ja yritystä ollut 1,5 vuotta ja jonossa jo lapsettomuushoitoihin, niin kyllä tämä niin epätodelliselta tuntuu, pakko saada varmistusta asiaan koko ajan. Mutta nyt vaan rauhassa odottelemaan, ja toivotaan että matkassa oleva pysyy kyydissä mukana. Plussonnea kaikille!

Itse testasin tammikuussa noin 9 (!) päivää oviksen jälkeen hyvin haalean haamuplussan (en muista testin nimeä, mutta mittasi raskaushormonin "herkkyydellä" 12). Kierto oli tosi pitkä ja ovistesti oli näyttänyt kahta yhtävahvaa viivaa jo noin 4 päivää ennen varsinaista ovispäivää (näin rv 6 tehdyn ultran ja ultraavan lääkärin mukaan). Tuli vain niin vahva tunne siitä, että olen raskaana, metallinmaku suussa ja virtsa haisi. Pahoinvointia ei ollut. Lapsille tulee ikäeroa noin 1 v 11 kk, joten tuntemukset olivat tuoreessa muistissa. Kolmen päivän kuluttua uusin testin, ja sain vahvemman viivan. Vauva syntyy syyskuun lopulla. Toivottavasti saat tiedon tilanteestasi -ja hyviä uutisia-mahdollisimman pian!

Saatat siis hyvinkin olla raskaana. (Mutta noihin roskinshaamuihin ei kannata tarttua, sillä testi on luotettava vain hetken.)

Yhteistyössä