Haalariongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvokaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvokaa!

Vieras
Tarviisin vettäpitävän talvihaalarin. Mut sit taas pakkaskelillä sais olla aika paksukin!? Onko jotain haalaria jossa olis vaikka irrotettava lisävuori tai jotain? Jos tietäis merkin niin vois katsella käytettyä vaikka huutonetistä kun ei ole vara ostaa 150? pukua.. Ai niin sellaiselle pikku-miehelle 92cm, eli joko isojen puku tai ihan baby-mallikin vielä hyvin menis! :) ISO KIITOS JOS JOKU OSAA AUTTAA! Meillä on ollu remun pukuja ja niihin olen ollut tyytyväinen, mutta kovassa pakkaskelissä alle pitää panna kerroksia ehkä liiaksi mun pukemis-makuuni..
Muistaakseni siskolla ni oli joku lassie puku lapsellaan aikoinaan missä irrotettava teddy-vuori, mutta itsellä ei ollut silloin edes lapsia niin ei jäänyt tarkemmin mieleen?!

Puku on Suprafill, mutta ei se sen kummempi ole paksuudeltaan kuin paksummat talvihaalaritkaan. Siinä on irrotettava vuori eli muuntuu välikausihaalariksi. Pienillä lapsilla puku on aika tönkkö, koska alaosassa on kumia. Lisksi kumi ei ole paras materiaali silloin kun on paukkupakkaset.

Ei tule mieleen haalaria, jonka alle ei koskaan tarvitsisi lisäkerroksia :) Mutta paksuuksissa on kyllä eroja, esim. Reimatec on tosi ohut. Meillä on esim. Jonathanin Cordurat hyviksi havaittuja.

Kyllä minusta Remu on lämmin puku? Totta kai jos on 20 astetta pakkasta, niin villapukua kaveriksi... Ite en ole tykännyt niistä, joissa irrotettava vuori, koska pidemmässä käytössä alkaa irtoilla (eli napit ei pysy enää kiinni) ja se on tosi rasittavaa, kun pukee lasta ja jalka meneekin vuoren väliin :headwall: Ja ilman vuorta on tosiaan ihan vk-puku, että eihän sillä tarkene ollenkaan. Minusta on kätevämpää olla erikseen ihan toppapuku ja vk-puku.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Lennen puku on meillä ollut kaikista paksuin, sitten ticket.

Minun makuun Reimatec on tosi ohkanen - onneksi sitä pitää lapseni. Ja villapuvuista Ruskovilla on paras.

Reimatec voi olla ohut, mutta se "tavallisempi" Reima on paksumpi ja minusta oikein hyvä. Olen aina ostanut Kivat-merkkisen villahaalarin, ja ollut oikein tyytyväinen.

Ei se paksuus sitä lämpimyyttä tuo, ohuetkin voivat olla lämpimiä. Otat vaan sen verran reilunkokoisen, että sinne mahtuu alle fleeceä ja villavaatetta. Sopiva kerrospukeutuminen pitää lämpimämpänä.

Itse asiassa just toissapäivänä kuulin Polarn o Pyretin myyjältä, että heidän syyshaalareissa on irrotettava fleece-vuori, kun katselin syysasuja tytölle. En nähnyt kyseisiä haalareita, kun eivät vielä olleet saapuneet liikkeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Kyllä minusta Remu on lämmin puku? Totta kai jos on 20 astetta pakkasta, niin villapukua kaveriksi... Ite en ole tykännyt niistä, joissa irrotettava vuori, koska pidemmässä käytössä alkaa irtoilla (eli napit ei pysy enää kiinni) ja se on tosi rasittavaa, kun pukee lasta ja jalka meneekin vuoren väliin :headwall: Ja ilman vuorta on tosiaan ihan vk-puku, että eihän sillä tarkene ollenkaan. Minusta on kätevämpää olla erikseen ihan toppapuku ja vk-puku.

Tarkoitinkin toppapukua lisä-vuorilla, mut ei sellaista taida sit olla :). Ihan siis noille -20 ja yli keleille! Kuitenkin on aamupakkasissa kuljettava stiga-kyydillä..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:

Tarkoitinkin toppapukua lisä-vuorilla, mut ei sellaista taida sit olla :). Ihan siis noille -20 ja yli keleille! Kuitenkin on aamupakkasissa kuljettava stiga-kyydillä..

No sellaista ei tosiaan ole. Villahaalari kaveriksi kovilla pakkasilla.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Lennen puku on meillä ollut kaikista paksuin, sitten ticket.

Minun makuun Reimatec on tosi ohkanen - onneksi sitä pitää lapseni. Ja villapuvuista Ruskovilla on paras.

Reimatec voi olla ohut, mutta se "tavallisempi" Reima on paksumpi ja minusta oikein hyvä. Olen aina ostanut Kivat-merkkisen villahaalarin, ja ollut oikein tyytyväinen.

Kivat on ohut ja levee malliltaan. Niitäkin on ollut meillä. Mutta Ruskovilla taas tukevampaa vartalonmyötäisempää ribbineulosta ja nyt ollaan kallistumassa sen puoleen. Ja luomua.

Mutta koska kumpikin kotimaisia, voin lämpimästi ;) suositella kumpiakin.

Lapsille on saatavissa untuvatakkeja - ne ovat varmaan lämpimimpiä.

Mutta kuten jo ilmi on tullut. Kerrospukeutuminen on kaiken a ja o. Villaa on eripaksuista....

Ja kerroksiakin voi laittaa useamman, kunhan ei liian tiukaksi pakkaa, jolloin ei ole ilmakerroksia välissä eristämässä.

http://www.reima.fi/fi/mallisto/austin/
Googletin tuota reimateciä, ja tässä puvussa sanotaan että nepparit erillisen villa tai fleecepuvun kiinnittämiseen!? Onhan tälläinen puku talvipuku kuitenkin? Voi että mä oon pihalla näistä haalareista!
Tuollainen olis kätevä kun välillä joudumme pistäytymään sisätiloissa, niin nopeaa ottaa yks lämmike pois ja pukea jälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
http://www.reima.fi/fi/mallisto/austin/
Googletin tuota reimateciä, ja tässä puvussa sanotaan että nepparit erillisen villa tai fleecepuvun kiinnittämiseen!? Onhan tälläinen puku talvipuku kuitenkin? Voi että mä oon pihalla näistä haalareista!
Tuollainen olis kätevä kun välillä joudumme pistäytymään sisätiloissa, niin nopeaa ottaa yks lämmike pois ja pukea jälleen.

Siellähän on sellainen fleecepuku, ´jossa sanotaan että voi kiinnittää useimpii reimateceihin. Mutta onko noi puvut tuolla nyt toppa vai välikautta?

Kellään tietoa onko tuollainen reimatec toppa-asu? Ja onko se ihan tän talven hitti (varmasti hitti kun mäkin sellaisen olisin jo keksiny...) vai voiko tuollaisen löytää käytettynä??

On noita ollut ennenkin. Kerrokset saa kiinnitettyä mm, hihansuista ja vetoketjun reunoista. Tosin samaa fleece- tai villapukua voi käyttää irrallaankin ja vetää toppahaalarin päälle. Meillä on kerran olla tuo versio, mutten koskaan kiinnitellyt kerroksia toisiinsa. Polarn och Pyretillä on ollut vastaavia ainakin takkeihin. Niitäkään meillä ei kiinnitetty kuin kerran, mutta en nähnyt mitään etua moisessa.

Yhteistyössä