Haalarigallup

Hei!

Haalarin osto olisi edessä 5-vuotiaallemme ja merkkiä pähkäilen...

Tähän asti ollaan satsattu Reimateceihin, mutta en tiedä, onko siitä vastaavaa hyötyä kun päiväkodissa tunkevat kuitenkin märällä kelillä kurikset haalarin/tuulipuvun päälle...

Paljonko teidän mielestänne 122-128 cm Reimateceistä kannattaa pulittaa?

Mitä muita hyväksi havaittuja merkkejä olette käyttäneet?

Onko kellään kokemusta halvemmista, esim. KappAhlin, Lindexin, H&M:n tai Seppälän haalareista?

Kiitos etukäteen, jos joku ehtii vastata... :)

Suosittelen lämpimästi Jonathanin haalaria. Todella hyvä hinta-laatu -suhde. Meilläkin on Reimatecin haalareita, mutta laatu on huonontunut viime kausina huomattavasti. Suosimme siis Jonathania. Hiukan tyyrimmistä pidän Ticket to Heaven -merkistä, mutta en ostaisi päiväkotilaiselle mitään ylihinnoiteltua haalaria. Kosteussuojahaalari on kuitenkin paras, sillä ei pakkasilla kuriksia vedetä päälle ja silti haalari usein kostuu lumileikeissä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 15:50 mamma-72 kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi Jonathanin haalaria. Todella hyvä hinta-laatu -suhde. Meilläkin on Reimatecin haalareita, mutta laatu on huonontunut viime kausina huomattavasti. Suosimme siis Jonathania. Hiukan tyyrimmistä pidän Ticket to Heaven -merkistä, mutta en ostaisi päiväkotilaiselle mitään ylihinnoiteltua haalaria. Kosteussuojahaalari on kuitenkin paras, sillä ei pakkasilla kuriksia vedetä päälle ja silti haalari usein kostuu lumileikeissä.
Jatkan vielä. Meillä haalareita käyttää kolme lasta, joten jonkun verran kyllä haluan satsata laatuunkin, vaikken sitä kalleinta ehkä aina ostakaan (ja nimenomaan Jonathaneissa hinta on tosi hyvä). Rasavill ja Remu on kai hyviä, mutta usein en ole pitänyt niiden väreistä ja mulla on kuitenkin myös sitä esteettistä silmää... ;) Kyllä reimatec on periytynyt pikkusiskolle, mutta ei enää läheskään yhtä kuohkeana ja laadukkaana kuin Jonathan. Fakta.

Olen ostanut Lassien haalareita. Hinta-laatusuhde oikein hyvä.
Mulla on vain yksi lapsi eikä enempää tule. Siksi en halua laittaa suuria summia vaatteisiin joita käyetään vain yhden "kauden".

Alma again
...ja sen haalarin ostan aina etukäteen tammialesta. Täksi talveksi meille on Lassien supra...jotakin alaosa kumia haalari josta maksoin vain 35 ? oli puoleen hintaan =)

Mulla on 2 tyttöä ja viime talvena kokeilin FIX-merkkistä vettä hykivää housut takki yhdistelmää 5v tytölle. Muuten oli hyvä, mutta koska kastui, piti olla myös toinen puku lähes päivittäin käytössä.
Lisäksi yhtenä päivänä tänä syksynä, kun naapurin tyttö ja meidän tyttö olivat pihalla vesisateessa leikkimässä ja tulivat sitten sisälle, niin huomasin, että omani oli aivan kuiva(päällä reimatec) ja naapurin tyttö läpimärkä (päällä jonatan). Silloin päätin, että meidä perheeseen ostetaan vastaisuudessakin aina reimateciä.
Vauva tai Kaksplus lehdessä oli juuri vertailu haalareista ja siellä sanottiin, että vain reimatec ja lego kosteussuojahaalarit ovat joka saumasta teipattuja, eli kestävät vesisadetta.
Itse en käytä kuriksia, enkä niitä pk:n myöskään vie. Meillä nuoremmalla on aina uusi ykköspuku ja siskon vanha puku kakkospukuna ja esikolla on uusi ykköspuku ja kirpparilta kakkospuku. Kakkospuvut siis sitä varten, että jos pk:ssa haalarit kurastuvat, niin painavat koko puvun vesisoikkoon, jolloin vesi menee lahkeensuista sisään! Aivan idioottimaista käytöstä, mutta minkäs teet.

Kukkerikuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 14:20 Alma kirjoitti:
Olen ostanut Lassien haalareita. Hinta-laatusuhde oikein hyvä.
Meillä on aina ollut Lassien haalarit ja on kestäneet kahden pojan leikit. Nytkin siirtyy vanhemmalta nuoremmalle. Kerran ostin jonkun halpis haalarin Cittarista ja ei se kauan kestänyt. Menee kotihaalarina. Lassita saa joskus alesta aika edullisestikin. Mä en sijoita haalariin yleensä 50 euroa enempää.

Kiitos vinkeistä! Päädyin ostamaan Lassien, kun löysin sievän, yksivärisen roosan sävyisen, supratec-version, hintakaan ei ollut paha, 59,90 Prismasta. Ainakaan tämän päivän märissä lumileikeissä ei kastunut läpi! :)

Oletteko muuten koskaan ajatelleet, että miksi tyttöjen haalareissa on käytetty niin karmean värisiä kankaita? Pahimmillaan tumman sinistä, oranssin punaista, keltaista ja vaaleanpunaista iloisessa sekamelskassa keskenään? :eek: Reimatecit oli tänä vuonna ihan sievän värisiä, mutta karmean hintaisia, 159 Stockalla!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 11:05 Taigis kirjoitti:
Meillä käytetään ihan vain näitä "halppis" merkkejä, kuten Ciraf YM eikä ole ollu valittamista. En viitti hirveitä summia maksaa vaatteista, jotka on kohta pieniä.
Näin meilläkin ja hyvin ovat asiansa ajaneet.

me ostetaan aina kirppiksilta sekä lasten ykkös- että kakkoshaalarit. hyviä ja laadukkaita on löytynyt, ja hinnat ovat kolmesta seitsemään euroon. en maksaisi ikinä lastenhaalareista montaa kymppiä, saati satasia!!! järjetöntä minusta.

ja ihan kuivana ja onnellisina on tenavat pysyneet näissä secondhand-tuotteissakin. sateella ja märällä ilmallä on tietysti kurahousut päällä.

kommentteja
Kirpparilta ei aina tahdo löytyä hyviä, sopivan kokoisia. Kiertely vaatii myös aikaa. En viitsi uhrata iltoja ja viikonloppuja siihen, että kierrän kirpparilta toiseen ja etsin sopivaa, ehjää ja hyväkuntoista haalaria pojalle. Vauvakokoja löytyy, suunnilleen koosta 98/100 etenkin housut ovat kuluneet surkeiksi.

Joskus tekee kyllä löytöjä ulkovaatteissakin; meillä on pari takkia ja yksi puku= takki + housut kirpparilta.

Väreistä: nyt on muotia yhdistellä aika kummallisia värejä keskenään. Esim Jonathanilla on haalari, jossa yläosa on roosa ja alaosa ruskea. Paljon näitä lapsilla näkee, minusta yhdistelmä on outo.

Tytöille kuitenkin näyttäisi olevan enemmän vaihtoehtoja, enemmän alessa kuin pojille. Pojille on ainakin sisävaatteissa mustaa ja synkkää ja hirviökuvia tms.
Mutta kun etsii, löytää ja tänä vauonna pojille on ollut kirkkaan vihreää ulkovaatteissa ja nalle puhua olen henkka-maukalta löytänyt....

juu
Mun on otettava tähän haalarigalluppiin myös osaa. On tullu kahtaa mielipidettä Jonathanin haalareista...
Meillä nyt toista talvea ostan Jonathania ja meillä on lapset kyllä pysyneet noissa kuivina. Tuo välikausipukukaan ei päästänyt vettä läpi tällä meijän pienimmäisellä kun lääräsi veden kanssa pihalla. Ja Jonathanin kinttaat on aivan YKKÖSET, kaupasta ku ostaa saman hintaluokan kintaita ku Jonathanin, ni eivät kestä juur mitään (menee rikki, ratkee saumoista ym.) ja kosteuttakaan eivät pidä. Jonathanin kintaat on meillä pitäneet aina kädet kuivina vaikka veden kanssa on lääräiltykin.

Että näin meillä. =)

archie
Meillä kans enimmäkseen Lassien haalareita ja ihan hyvin on niillä pärjätty. Kirppareilta ostelen myös jos hyvän löydän suht edullisesti. Meillä on noita halvempia haalareita sit useampia niin voi vaihtaa jos kastuvat.

sau
Vinkki: ainakin niillä seuduilla, joilla on kunnon pakkastalvi ja kura-aika jää lyhyeksi, kannattaa talvihaalariksi ostaa "suurinpiirteinmikätahansa" tavallinen haalari vaikka kirparilta, sillä ei se mitään kastu, ellei nyt lapsi istu kahta tuntia paikoillaan lumessa ja sulata lunta ympärillään.

Välikausihaalariin voi sitten halutessaan satsata enemmän, sillä sitä voi käyttää suht lämpimilläkin vesisadekeleillä hikoilematta ja kun lämpötila lumikeleillä pyörii nollan tuntumissa/muutamassa pakkasasteessa, haalarin alle laitetaan fleeceä/villaa, niin varmasti tarkenee eikä kastu.

itse ostan uutena lassien supratechia käytettynä saatan ostaa jos hyväkuntoisia ja kivannäköisiä treimatec haalareja. yksi vuosi ostin lindexin haalarin uutena ja oli hyvä myöskin. myös ulkonäkö on merkittävä seikka

Meillä ollut pari talvea käytössä reimatec haalari tai puku. Hyvin on vettä pitänyt eikä ole liian hiostava puku hikoilevalle/liikkuvalle pojalle. Ollaan oltu tyytyväisiä, täytyy katsoa onko tänä vuonna sitten laatu laskenut, kuten olen kuullut huhuttavan. Tähän asti siis erittäin tyytväisiä reimatec haalariin... =)

Eikä se hintakaan päätä huimaa, kun olen alesta ostanut puoleen hintaan...

väliaikainfo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 13:11 mammukka75 kirjoitti:
Meillä ollut pari talvea käytössä reimatec haalari tai puku. Hyvin on vettä pitänyt eikä ole liian hiostava puku hikoilevalle/liikkuvalle pojalle. Ollaan oltu tyytyväisiä, täytyy katsoa onko tänä vuonna sitten laatu laskenut, kuten olen kuullut huhuttavan. Tähän asti siis erittäin tyytväisiä reimatec haalariin... =)

Olen ymmärtänyt että reima ei laita alerekkiin tuotteitaan, eli alerekissä ei ole niitä reiman huippuhaalareita vaan niitä vähemmän huippuja. Reimalla on eri hintaluokan haalareita, koska niissä on sitten vastaavasti eri ominaisuuksia, esim. stokkan hullujen päivien reimat on ihan kokonaan eri vaate kuin se reimatec mitä sitten kalliimmalla hinnalla myydään.

Tuli taannoin telkasta ohjelmaa aiheeseen liittyen.

heippa heippa
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että Lapsella pitää olla ulkona hyvät, laadukkaat vaatteet hinnasta tinkimättä. Lapset on vaativin käyttäjäkunta meistä. ne tutkii jokaisen kolon oli keli mikä hyvänsä. Ja miten mukava on olo itsellä, kun tietää, että tuuli, sade, märkä, kylmä ei pääse lasta kiusaamaan. Omallani on Ticket to Heaven merkkinen puku ja pitää vissisti veden ulkona. On testattu syksyn kylmillä kurakeleillä kun leikki kuralammikossa. Reimatecin kestävyyslaatu on huonontunut paljon, en itse ostaisi sitä enää, koska on kallis puku, ja ei saisi 2kk karheutua esim polvet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 13:52 väliaikainfo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 13:11 mammukka75 kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että reima ei laita alerekkiin tuotteitaan, eli alerekissä ei ole niitä reiman huippuhaalareita vaan niitä vähemmän huippuja. Reimalla on eri hintaluokan haalareita, koska niissä on sitten vastaavasti eri ominaisuuksia, esim. stokkan hullujen päivien reimat on ihan kokonaan eri vaate kuin se reimatec mitä sitten kalliimmalla hinnalla myydään.

Tuli taannoin telkasta ohjelmaa aiheeseen liittyen.
Hullujen Päivien Reimat ei olekaan ReimaTECcejä ja sen kyllä kaikki tietää eikä niitä sillä nimellä ikinä myydäkään. Itse olen ostanut aina alesta puoleen hintaan ja ihan varmasti aitoja ja ykkösluokan haalareita esim. Jesper Juniorista. Mutta meilläkin Jonathan vie voiton.

Yhteistyössä