haalareiden mitoituksesta

Heippa!

Olen metsästänyt 1v3kk lapselle talvihaalaria ja huomannut, että monessa haalarissa(myös babymallisissa) on hänelle liian lyhyt niska-peppu mitta. Poika on siis pitkäselkäistä ja lyhytjalkaista mallia. Olisko kellään kokemusta, minkämerkkisissä toppa- ja vkhaalareissa niskapeppumitta olis reilu? Entäs villahaareissa, millaisia eroja mitoissa, esim. ruskovilla, kivat tms. Kiitos paljon!
 
Sama ongelma täälläkin. Et kerro mitä kokoa lapsi nyt on, mutta meillä 92cm Rukka-toppahaalari meni hyvin alle 100cm. Kun 104 cm haalari jäi pieneksi keväällä, mittasin kaikkien saatavilla olevien haalareiden niska-peppu-mitan ja vasta koossa 122 oli siinä mitassa 1 cm lisää pitutta. Valmistajt siis olettavat, että lapset kasvavat vain sääristä, heh.

Ruskovillan haalarilla ollaan pärjätty hyvin, tosin joku kivat-haalarikin on ollut. Fleecejä en ole käyttänyt.
 
Lapsi on lähes 80cm, n.11,5 kg. Paidoissa/bodeissa 86cm on sopiva pituudeltaan, mutta hihat jää pitkiksi ja housuissa menee 80 tai 86. Eli "raajoiltaan" lapsi on kokoa 80 ja selästä 86.:) Nyt meillä jää käytöstä pois Reiman vk-haalari kokoa 80cm, koska lahkeet ja selkä on liian lyhyet, vaikka yläosa sopiva.
Ostin myyjän avustuksella Ticketin toppahaalarin kokoa 86. Siinä niskapeppumitta on sopiva, mutta hihat ja lahkeet ihan järkkypitkät. Jos löydän jotain sopivampaa, niin palautan sen.
 
heips!

Meen 1v6kk ikäselle tytölle, joka 11,5kg ja 81,5cm sopi mainiosti vielä Lassien 74 koon talvihaalari. Oli käytössä jo kevättalvella, mut vielä meni hyvin. Mun mielestä siinä on pitkä niska-peppu mitta. Meen tyttö on meinaan mun mielestä töppöjalka :D
Varastossa on myös Travalle 80 koon haalari, mut taitaa ainakin syksyn kylmät olla vielä jätti.
 

Yhteistyössä