J
-Jonttu-
Vieras
Mikäli omat häät ovat joskus ajankohtaiset, ajattelin laittaa kutsuun mukaan käänteisen lahjalistan. Eli lyhyt ja ytimekäs lista niistä asioista, joita meillä jo on, tai joita emme tarvitse.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
Eli ajattelet vain itseasi tassa lahjanannossa. Koska olet pihi ja et halua antaa enempaa kuin 20 eur?
mull ei oo pistää mitään 50e toisten lahjoihin :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Sitte ku joku laittaa sen 20e niin kohta on joku morsmaikku täällä vinkumassa että kun pelkät ruuatkin makso enemmän per naama ja niin vähän antoivat..
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Sitte ku joku laittaa sen 20e niin kohta on joku morsmaikku täällä vinkumassa että kun pelkät ruuatkin makso enemmän per naama ja niin vähän antoivat..
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
Näinkin.
Jep.
Alkuperäinen kirjoittaja Bride to be:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
Eli ajattelet vain itseasi tassa lahjanannossa. Koska olet pihi ja et halua antaa enempaa kuin 20 eur?
No ei 50 euroa tarviikaan, kyllä pienemmätkin summat käy.. Toisaalta ite ajattelen aina niin että jos olemme miehen kanssa häissä niin jo meidän illallisemme maksaa n. 30 euroa / pää joten yritän ainakin ne kustannukset kattaa vaikkei rahatoiveilla se ole tarkoituskaan.
Ei kai vieraitten asia oo maksaa niitä kustannuksia? Kas kun ei häihin myydä illalliskorttejaAlkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Bride to be:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
No ei 50 euroa tarviikaan, kyllä pienemmätkin summat käy.. Toisaalta ite ajattelen aina niin että jos olemme miehen kanssa häissä niin jo meidän illallisemme maksaa n. 30 euroa / pää joten yritän ainakin ne kustannukset kattaa vaikkei rahatoiveilla se ole tarkoituskaan.
Ja ravintolassa maksaa helposti 100 eur/paa juomineen.
Alkuperäinen kirjoittaja S:[No ei 50 euroa tarviikaan, kyllä pienemmätkin summat käy.. Toisaalta ite ajattelen aina niin että jos olemme miehen kanssa häissä niin jo meidän illallisemme maksaa n. 30 euroa / pää joten yritän ainakin ne kustannukset kattaa vaikkei rahatoiveilla se ole tarkoituskaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Sanokaa ettei saa tuoda mitään lahjoja niin ei tarvii ahistua :headwall:
Maksakaa itse sisustuksenne älkääpä muilla sitä maksattako. Lahjalistan sijasta pistäkää vinkkiä että lahjoittavat sen mitä lahjoittavat vaikka paikalliselle lastenosastolle.
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Ei kai vieraitten asia oo maksaa niitä kustannuksia? Kas kun ei häihin myydä illalliskorttejaAlkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Bride to be:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
Ja ravintolassa maksaa helposti 100 eur/paa juomineen.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Ei kai vieraitten asia oo maksaa niitä kustannuksia? Kas kun ei häihin myydä illalliskorttejaAlkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Bride to be:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Alkuperäinen kirjoittaja S:[No ei 50 euroa tarviikaan, kyllä pienemmätkin summat käy.. Toisaalta ite ajattelen aina niin että jos olemme miehen kanssa häissä niin jo meidän illallisemme maksaa n. 30 euroa / pää joten yritän ainakin ne kustannukset kattaa vaikkei rahatoiveilla se ole tarkoituskaan.
Ja ravintolassa maksaa helposti 100 eur/paa juomineen.
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:Mä ymmärrän ap:tä taydellisesti.
Mun mielestä se lahjan antaja, joka ei voi lahjan saajan toiveita kunnioittaa, on itsekäs.
Jos lahjalistassa lukee että sinisiä tavaroita, miksi viedä ehdoin tahdoin punaista? Vittuillakseen?
Eikä lahjalistassa tai rahan pyytämisessä ole mitään tökeröä, minusta se on kohteliasta lahjan ostajia kohtaan.
Mua ainakin stressaa suunnattomasti jos mun pitää tivata ja lypsää lahjatoiveita, kun yritetään olla niin vaatimattomia, 'eeei me mitään tarvita.. ' jne. Selvä, jos ette tartte mitään, ei me myöskään tuoda mitään. Sitten kun ei tuoda, niin ollaan röyhkeitä ja pihejä.
No ethän säkään aattele lahjan saajan kannalta vaan omaltas. SUN mielestä on kivempaa saada lahjakortteja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi jotkut ihmiset eivät halua antaa rahaa/lahjakorttia lahjaksi? Onhan se toki persoonatonta, mutta jos oikeasti ajattelee asiaa lahjan SAAJAN kannalta eikä omalta, lahjan antajan kannalta, niin mielestäni se on silloin kutenkin kivempi lahja.
Alkuperäinen kirjoittaja Just:No ethän säkään aattele lahjan saajan kannalta vaan omaltas. SUN mielestä on kivempaa saada lahjakortteja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi jotkut ihmiset eivät halua antaa rahaa/lahjakorttia lahjaksi? Onhan se toki persoonatonta, mutta jos oikeasti ajattelee asiaa lahjan SAAJAN kannalta eikä omalta, lahjan antajan kannalta, niin mielestäni se on silloin kutenkin kivempi lahja.
Mun mielestä lahjakortin saaminen on ihan pölöä, saatika vielä pahempi, pelkkää rahaa. Ensinnäkin se kertoo ettei lahjan antajaa sitä vertaa kiinnosta että miettis mulle lahjan. Toisekseen sitten mun on pakko vaivautua johonkin tiettyyn liikkeeseen ennen jotain tiettyä päivää ähkimään ja pähkimään että mihis tän kotin ny tuhlais. Jos mä haluan sieltä liikkeestä jotain tiettyä niin oisin voinu sen jo hakee.
Mä arvostan sitä ajatusta ja vaivannäköä, sitä että mua on aateltu ja mulle halutaan ANTAA jotain lahjaksi. En todellakaan sitä, että tosson tollanen, käy ostaan itelles jotain kivaa.
Mutta lahjan ANTAJAA jos pelkästään aattelee niin lahjakortti on helpompi, sen kun vaan ostaa ja antaa kuoren. Ei tarvi pakatakaan, eikä uhrata ajatustakaan sille mitä lahjan saaja haluais.
Alkuperäinen kirjoittaja Just:No ethän säkään aattele lahjan saajan kannalta vaan omaltas. SUN mielestä on kivempaa saada lahjakortteja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi jotkut ihmiset eivät halua antaa rahaa/lahjakorttia lahjaksi? Onhan se toki persoonatonta, mutta jos oikeasti ajattelee asiaa lahjan SAAJAN kannalta eikä omalta, lahjan antajan kannalta, niin mielestäni se on silloin kutenkin kivempi lahja.
Mun mielestä lahjakortin saaminen on ihan pölöä, saatika vielä pahempi, pelkkää rahaa. Ensinnäkin se kertoo ettei lahjan antajaa sitä vertaa kiinnosta että miettis mulle lahjan. Toisekseen sitten mun on pakko vaivautua johonkin tiettyyn liikkeeseen ennen jotain tiettyä päivää ähkimään ja pähkimään että mihis tän kotin ny tuhlais. Jos mä haluan sieltä liikkeestä jotain tiettyä niin oisin voinu sen jo hakee.
Mä arvostan sitä ajatusta ja vaivannäköä, sitä että mua on aateltu ja mulle halutaan ANTAA jotain lahjaksi. En todellakaan sitä, että tosson tollanen, käy ostaan itelles jotain kivaa.
Mutta lahjan ANTAJAA jos pelkästään aattelee niin lahjakortti on helpompi, sen kun vaan ostaa ja antaa kuoren. Ei tarvi pakatakaan, eikä uhrata ajatustakaan sille mitä lahjan saaja haluais.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Ei kai vieraitten asia oo maksaa niitä kustannuksia? Kas kun ei häihin myydä illalliskorttejaAlkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Bride to be:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
Ei, vieraiden tehtävä on olla mahdollisimman rasittavia ja raahattava jotain ihme sängynpeittoja ja liinoja, jotka ovat väriltään aivan muuta kuin mitä morsiuspari käyttää, sen sijaan että antaisivat nekin rahana. Tulee kallista lystiä alkaa tapetoimaan yms. että niistä lahjoista olisi jotain hyötyä. Onko se nyt niin vaikeaa? Laittakaa pankki ja sinne rahat, ei tarvi ihmetellä kuinka paljon kukin on laittanut, vaikka laittaisi 5e.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:[Jos haluttaisi sisustus "maksattaa" jotenkin niin eikös silloin kannattaisi jättää häät järkkäämättä ja ostaa niillä rahoilla itselle tavaroita. Haluttiin nimen omaan pitää bileet, ja harmittaa vain se, kun kaikesta huolimatta kertyi krääsää.
Alkuperäinen kirjoittaja Leona:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Koska mä saan 20e vaikka mitä ostettua, mutta en viitsi laittaa 20e vaan lahjaksi. Siksi.
peesi.