hääkimpuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muistaakseni meillä meni siten, että morsiamella kimppu ja pienempi heittokimppu. Sulhasella ja bestmanilla vieheet. Lisäksi alttarilla oli kukka, joka oli myös meidän pöydässä juhlapaikalla. Vieraiden pöydissä oli pienet kimput.

Meillä näin: mulla morsiuskimppu, sulhasella, bestmanillä, sulhaspojalla ja veljelläni (luovutti mut) vieheet, morsiusneidolla pieni kimppu. kaasolla ei omaa kimppua ollut koska olisi kokenut sen kirkossa hankalaksi pidellessään kumpaakin kimppua.

aikamoinen säästö ois kyllä tuo kun laittas vain morsiamelle sen kimpun + heittokimpun ja sit rintaan kukat kaasolle, sulhaselle jne. morsiusneidolle ois kyllä tosi kiva tuo rannekoru kukka juttu :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:43 EpätoivoisenRento kirjoitti:
Meillä näin: mulla morsiuskimppu, sulhasella, bestmanillä, sulhaspojalla ja veljelläni (luovutti mut) vieheet, morsiusneidolla pieni kimppu. kaasolla ei omaa kimppua ollut koska olisi kokenut sen kirkossa hankalaksi pidellessään kumpaakin kimppua.

juu ei se taitas kaasolla toimiakkaan se oma kimppu, kiva kun mainitsit asian :) ja suurkiitos tuosta veljesi kukan mainitsemisesta nimittäin meilläkin morsiamen veli luovuttaa hänet ja täytyy tosiaan se kukka olla.

Meillä oli näin: mun kimppu ja samanlainen mut pienempi heittokimppu. Kukkavieheet sulhasella, bestmanilla, sulhaspojalla ja isillä.

Muille oli yksi viehe, mut sulhaselle oli varaviehe, ja sitähän tarvittiinkin... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:46 piprane ema kirjoitti:
\

juu ei se taitas kaasolla toimiakkaan se oma kimppu, kiva kun mainitsit asian :) ja suurkiitos tuosta veljesi kukan mainitsemisesta nimittäin meilläkin morsiamen veli luovuttaa hänet ja täytyy tosiaan se kukka olla.

Oles hyvä vaan :) Moneen kertaan kuule sekoot vielä kukkies kans :D

Niin ja nuukuus iski, heitin oman kimppuni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:50 EpätoivoisenRento kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:46 piprane ema kirjoitti:
\

Oles hyvä vaan :) Moneen kertaan kuule sekoot vielä kukkies kans :D

Niin ja nuukuus iski, heitin oman kimppuni.

niin no mä olen "vaan" kaaso ja kunnia järjestellä kaikenlaista kun morsian asuu satojen kilometrien päässä täältä kotipaikkakunnalta...

meillä oli näin, et mulla kimppu, sulhasella ja bestmanilla kukat rintapielessä ja kaasolla ranteessa... heittokimpun väsäsin itse luonnonkukista ja ruokapöydän ja pöytien kukat kasvatettiin itse tai "kavallettiin" mummolan kukkapenkistä...

Varakimpun ja vieheet voi tehdä itsekkin jos löytyy sorminäppäryyttä. Suoraan kasvihuoneelta ostettuna saa halvalla kukkia. Ja netistä löytyy hyviä solmimisohjeita. Mä aattelin seuraavana kesänä eli 2008 sitoa itse hääkimppuni luonnonkukista, mut ei se varmaan onnistu. Olin aattellut silleen et kasvattaisin simenestä noit kukkia kasvihuonees ja sit niistä sitoisin sen :whistle: varmaan ihan surkea idea :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:57 vieras kirjoitti:
Varakimpun ja vieheet voi tehdä itsekkin jos löytyy sorminäppäryyttä. Suoraan kasvihuoneelta ostettuna saa halvalla kukkia. Ja netistä löytyy hyviä solmimisohjeita. Mä aattelin seuraavana kesänä eli 2008 sitoa itse hääkimppuni luonnonkukista, mut ei se varmaan onnistu. Olin aattellut silleen et kasvattaisin simenestä noit kukkia kasvihuonees ja sit niistä sitoisin sen :whistle: varmaan ihan surkea idea :\|

jotenkin tuntuu ettei aika riitä noitakin väsäämään tai etsimään sitä tietoa niiden sitomisesta yms. hommaa riittää muutenkin :)

ideasi on kyllä hyvä jos vain into ja taidot riittää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:58 piprane ema kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:57 vieras kirjoitti:

jotenkin tuntuu ettei aika riitä noitakin väsäämään tai etsimään sitä tietoa niiden sitomisesta yms. hommaa riittää muutenkin :)

ideasi on kyllä hyvä jos vain into ja taidot riittää.

No puolen vuoden kukkiensidonta kurssin oon käynyt opistolla, mut pitää katsoa.. onneks tässä on vielä päälle vuosi aikaa :whistle:

Itse olin ollut ennen häitäni 7 vuotta kukkakaupassa töissä sekä vakituisena että sijaisena (viikonloput, illat, lomat) enkä silti "uskaltanut" sitoa morsiuskimppuani itse. En siis kuitenkaan ole floristi. Ja onhan siinä eroa ihan tekniikassa ja kimpun kestävyydessä. Siinä on niin monta asiaa, mitkä pitää huomioida. Olisin sen varmasti osannut tehdä. Olen siis niitä sitonutkin ja avustanut, mutta mutta. Ja sitä tekemistä riitti muutenkin. Koristelut kyllä hoidin itse...

Mulla oli vaan tummanpunainen kalla, mutta meillä ei ollutkaan kirkkohäitä...Mutta pikkusena oltiin veljen kanssa morsiuslapsina ja silloin veljellä oli musta, pieni keppi, johon oli sidottu kukkia ja mulla oli kukkakori. Musta se oli jotenkin hauskan erilainen =)

Yhteistyössä