Hääbudjetti 2000 euroa, kumman valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja White trash:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm....:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm...:
White trash....anna mun kaikki kestää! Pisä sä hienohelma intiimit hääsi, mutta jos aiot tehdä sen tuolla porukalla laadikkaassa ravintolassa, niin 3500 ? ei välttämättä riitä...

Itse olin kai semi white trash-häissä joku vuosi sitten....paikkana Helsingin kaivohuone, vieraita toista sataa, ruoka.....suurenmoista! Semi siksi, kun vieraissa koko whotw trash suku... ;) Hintaa kyllä taisi tulla, kun annos per kärsä oli yli 100 ?, mutta oli se sitten niin hyvääkin! ;)

Mutta kuitenkin, valitsisin vaihtoehdon B. Itse menossa ensi kesänä naimisiin, häät pidetään omassa kodissa, intiimisti vain lähimmille, budjettia ei olla edes mietitty, menee mikä menee, mutta ei turhuuksiin, eli tilavuorkiin, koristeisiin, astioihin, ikävä kyllä väkisin ainakin 50 henkeä on kutsulistalla, kun on niin paljon niin läheisiä ihmisiä! :)

Ja joku ei sutten jaksanut tarkistaa oikeinkirjoutusta....korjaan nyt; Pisä=Pidä, laadikkaassa=laadukkaassa, whotw=white, ........

Toi sutten on varmaan sitten? ;)

Jep! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä maksoi pelkkä astioiden vuokraaminen 700? ja vieraita oli 85.

On kyllä ollu kallis vuokra...

Kaikki astiat tarjoiluastioista (+ pari lämpöhaudetta) ruokailu-astioihin.

En oo naimisissa et en tiedä mitä ne siis kustantaa, toi vaan on musta aika tyrmäävä hinta lautasten VUOKRASTA.. juu tokihan siinä on muutakin ku lautasia mut silti. Kauniin astiaston saa jo tolla hinnalla ihan ikiomaks :).

On joo. Lautaset ja ruokailuvälineet maksoi noin 20-80snt kpl mutta kun sen kertoi 90 ja muutamia ylimääräisiä ja vielä noi tarjoiluastiat niin kyllä siitä vaan toi summa tuli. Saatiin ruuat häälahjaksi joten niistä ei onneksi tarvinnut maksaa mitään, muuten tulisi edullisemmaksi tottakai ottaa paikka jossa on astiat tai pitopalvelu johon kuuluu astiat.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm...:
White trash....anna mun kaikki kestää! Pisä sä hienohelma intiimit hääsi, mutta jos aiot tehdä sen tuolla porukalla laadikkaassa ravintolassa, niin 3500 ? ei välttämättä riitä...

Itse olin kai semi white trash-häissä joku vuosi sitten....paikkana Helsingin kaivohuone, vieraita toista sataa, ruoka.....suurenmoista! Semi siksi, kun vieraissa koko whotw trash suku... ;) Hintaa kyllä taisi tulla, kun annos per kärsä oli yli 100 ?, mutta oli se sitten niin hyvääkin! ;)

Mutta kuitenkin, valitsisin vaihtoehdon B. Itse menossa ensi kesänä naimisiin, häät pidetään omassa kodissa, intiimisti vain lähimmille, budjettia ei olla edes mietitty, menee mikä menee, mutta ei turhuuksiin, eli tilavuorkiin, koristeisiin, astioihin, ikävä kyllä väkisin ainakin 50 henkeä on kutsulistalla, kun on niin paljon niin läheisiä ihmisiä! :)

Kylläpäs tais kolahtaa aloitukseni, kun noin kilahdit. Kahdella tonnilla saa Tampereella aivan mainiosti intiimit ja laadukkaat juhlat 35 hengelle, jos siis ei pidä piikkiä auki koko iltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
[Kahdella tonnilla saa Tampereella aivan mainiosti intiimit ja laadukkaat juhlat 35 hengelle, jos siis ei pidä piikkiä auki koko iltaa.

Missä ravintolassa ajattelitte pitää häänne?

Emme ole päättäneet.

Kannattanee päättää, jos teiän budjetti (olettaen että toi on tarjoilubudjetti, ei sis. mitään muuta, esim. kuvaus, puvut, meikki, kampaus, kutsut, sormus, kakku tms.), ja teitä on 37 henkeä (hääpari + 35 vierasta), niin per hlö on käytettävissä noin 54 euroa. Se ei oo neljän tähden rafloissa ihan hirvittävä hinta jos pitää saada kolme ruokalajia plus tervetuliaismaja plus lasi viiniä plus avecit.

Emme ole laskeneet itseämme tuohon 2000 euroon ja kuten sanottu, tonni lisääkin on laittaa tarvittaessa. Tuo nyt oli vain hihasta revitty summa ja pääpointti oli kysellä mielipiteitä intiimin ravintolaillan ja perinteisten häiden välillä.

Ei tietenkään ole lainkaan yllättävää, että valtaosa ns. tavallisesta kansasta valitsee perinteisen vaihtoehdon. Eihän se muuten perinteinen olisikaan!

Mutta itseäni houkuttelee kovasti tuo ensimmäinen vaihtoehto, sillä pidän sitä aikuismaisempana, tyylikkäämpänä ja vähemmän 'white trash':nä tapana juhlistaa avioliittoa.

Perinteisistä häistä tulee aina mieleen se PMMP:n video, jossa lauletaan perheväkivallasta...

Tuota, aika ikävä kuva tuli sinusta.

Ensinnäkin eka vaihtoehto olisi minusta tylsä, sillä 35 vieraan kanssa ei saa tunnelmallisia häitä jossain ravintolassa, osan kanssa ei tulisi vaihdetuksi sanaakaan - intiimit häät hyvän ruuan kanssa ja vieraita max 10.

Oma valintani olisi ehdottomasti se B, hääjuhlat olisivat vapaamman muotoiset, liikkuminen olisi vapaampaa ja niiden rakkaiden läheisten kanssa tulisi seurusteltua myös huomattavasti enemmän.

Mieti itse, mikä sinulle on tärkeintä häissäsi. Ja tee valintasi sen perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Ei tietenkään ole lainkaan yllättävää, että valtaosa ns. tavallisesta kansasta valitsee perinteisen vaihtoehdon. Eihän se muuten perinteinen olisikaan!

Mutta itseäni houkuttelee kovasti tuo ensimmäinen vaihtoehto, sillä pidän sitä aikuismaisempana, tyylikkäämpänä ja vähemmän 'white trash':nä tapana juhlistaa avioliittoa.

Perinteisistä häistä tulee aina mieleen se PMMP:n video, jossa lauletaan perheväkivallasta...

Ensinnäkin eka vaihtoehto olisi minusta tylsä, sillä 35 vieraan kanssa ei saa tunnelmallisia häitä jossain ravintolassa, osan kanssa ei tulisi vaihdetuksi sanaakaan - intiimit häät hyvän ruuan kanssa ja vieraita max 10.

Oma valintani olisi ehdottomasti se B, hääjuhlat olisivat vapaamman muotoiset, liikkuminen olisi vapaampaa ja niiden rakkaiden läheisten kanssa tulisi seurusteltua myös huomattavasti enemmän.

Mieti itse, mikä sinulle on tärkeintä häissäsi. Ja tee valintasi sen perusteella.
Mulla pisti kans silmään toi "35 vieraan intiimit häät", mut se on niin suhteellista.

Ja raflaillallisesta saa aika white trashin, ja isoista häistä tyylikkäät. Tyylikkäät isot häät ei kyllä teiän budjetilla onnistu mitenkään.

Peesi tälle =) Meillä oli juuri B-vaihtoehdon kaltaiset häät ja ei ois ihanampaa voinu olla =) Lähimmät sukulaiset ja ystävät, jos ei olla oltu tekemisissä viime aikoina ei kutsua tullut. Joten mun vastaus olis vaihtoehto B =) Mutta se pitää sanoa että meidän pitopalvelu 70 hengelle + tilavuokrakin oli jo yli 3300 euroa, että tuolla budjetilla mekin oltais jouduttu "tyytymään" A-vaihtoehtoon.

No ajatuksissa tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa on tosiaan kutsua vain ne lähimmät ystävät, jotka tuntevat toisensa jo entuudestaan ja tulevat oikein hyvin juttuun keskenään. Ei meidän tarvitsisi silloin miettiä, että kuka istuu kenenkin vieressä että eivät tylsistyisi. Luulisi aikuisten ihmisten jaksavan kolme tuntia istua illallispöydässä hyvässä seurassa ja koska tarkoituksena on varata kabinetti, niin minun puolestani ainakin siellä saa myös ihan vapaasti liikkuakin. Yhtä lailla perinteisissä häissä istutaan syömään useaksi tunniksi. Liikuntaa saa, kun käy santsaamassa noutopöydästä.

Salli mun nauraa, et tule tolla hinnalla saamaan mitään gourmet-safkoja 35 plus teille kahdelle mistään raflasta, ja otahan huomioon esim. kabinetin vuokra, tuskin te niitä intiimejä häitänne haluatte koko tusristikansan kera shortsejensa viettää...eikö?

Eli B vaihtoehto

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Salli mun nauraa, et tule tolla hinnalla saamaan mitään gourmet-safkoja 35 plus teille kahdelle mistään raflasta, ja otahan huomioon esim. kabinetin vuokra, tuskin te niitä intiimejä häitänne haluatte koko tusristikansan kera shortsejensa viettää...eikö?

Eli B vaihtoehto

Maksaako ravintoloiden kabinetitkin?! Olen ollut vain sellaisissa kabineteissa, joista ei ole peritty maksua. No sitten pitää lisätä kabinetin vuokrakin tuohon. Mutta kuten sanottu jo useampaankin otteeseen, budjettia voi venyttää vaikka tonnilla tai kahdella. Pointti oli siinä, että laittaako saman rahan mieluummin intiimiin ravintolailtaan kuin suuriin perinnehäihin.

No ajatuksissa tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa on tosiaan kutsua vain ne lähimmät ystävät, jotka tuntevat toisensa jo entuudestaan ja tulevat oikein hyvin juttuun keskenään. Ei meidän tarvitsisi silloin miettiä, että kuka istuu kenenkin vieressä että eivät tylsistyisi. Luulisi aikuisten ihmisten jaksavan kolme tuntia istua illallispöydässä hyvässä seurassa ja koska tarkoituksena on varata kabinetti, niin minun puolestani ainakin siellä saa myös ihan vapaasti liikkuakin. Yhtä lailla perinteisissä häissä istutaan syömään useaksi tunniksi. Liikuntaa saa, kun käy santsaamassa noutopöydästä.

Juupa juu, tosi vapaasti voi liikkua pienessä kabinetissa, tosi kiva on keskustella se 3 tuntia, vain niiden ihmisten kanssa jotka istuvat vieressä.
Siksi intiimit häät ovat todellakin pienemmän porukan kuin 35 hengen juhlat.

Isommat häät voi järjestää kauniissa tunnelmallisessa paikassa, jossa voi hyvän sään aikaan olla myös ulkona. Olen ollut kuvaamasi kaltaisissa häissä, ja todellakin, edelleen mun valintani on b.

Jos et halua perinteisiä häitä, niin ei sun tarvi niitä pitää, mutta ei ne kuitenkaan ole häpeäksi, kuten sun ajatusmaailmassa tuntuu olevan.

Ja niitä perineisiä häitäkin on yhtämonta erilaista versiota, kuin myös niitä intiimejä häitä pienelle porukallekin. Esim. jos haluaisin intiimimmät häät, valitsisi kabinetin sijaan, jonkun muun paikan ja ehkä ruoan ohella voitaisiin tehdä jotain kivaa esim. seinäkiipeillä tai kylpeä.

Ei kyllä A kohdan häissä liikkuminen ole niin vapaata ja rentoa kuin B kohdan häissä voisi olla. Ja miksi kysyt mielipiteitä, tuskin edes tarjota white trash häitä.

Minä valitsisin vaihtoehdon A. Ihan siksi, että en ole koskaan halunnut "perinteisiä" häitä. Ja kun tuossa joku sanoi ettei voi kaikkien kanssa seurustella niin kyllä voi.. Tai ehkä 35henkeä on siihen hieman liikaa, mutta joku 25 menee, jos kaikki istuu saman pyödän ääressä niin ainaki meidän suvulta onnistuis kaikkien kanssa seurustelu :D

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Minä valitsisin vaihtoehdon A. Ihan siksi, että en ole koskaan halunnut "perinteisiä" häitä. Ja kun tuossa joku sanoi ettei voi kaikkien kanssa seurustella niin kyllä voi.. Tai ehkä 35henkeä on siihen hieman liikaa, mutta joku 25 menee, jos kaikki istuu saman pyödän ääressä niin ainaki meidän suvulta onnistuis kaikkien kanssa seurustelu :D

Voi olla, että toi 35 henkeä on tosiaan vähän liikaa. Katsotaan, josko vois vielä karsia pikkasen.

Kuumimmat

Yhteistyössä