Hääbudjetti 2000 euroa, kumman valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Häitä usein järjestänyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä vaihtoehdot:

A) Intiimit ja arvokkaat juhlat noin 35 lähimmälle ystävälle ravintolan kabinetissa. Ohjelmassa kolmen lajin illallinen juomineen (= tervetuliaismalja, yksi kaato viiniä ja kahvin kanssa avec). Ruokalajit ovat ennalta päätetty, tosin vieraat voivat valita liha-, kala- tai kasvispääruoan. Ravintola on todella laadukas "neljän tähden" paikka, jossa on valkoiset liinat ja pöytiin tarjoilu. Jokainen voi toki itse ostaa lisää juotavaa ravintolan baarista. Juhlat kestäisivät noin kolme tuntia. Ei hääohjelmaa, ellei joku innostu pitämään puhetta.

B) Perinteiset pitopalveluhäät vuokratussa juhlatilassa koko illaksi 90 hengelle. Mukana siis sekä ystävät että sukulaiset. Ruokana seisovan pöydän antimet, jossa salaatteja, kylmiä kaloja, liha- ja kasvispääruoka, hääkakku ja kahvi. Juomana alkumalja, viini, olut, siideri, booli. Iltapalaa ja ohjelmanumeroita. Perinteiset suomalaiset häät, siis.

Eli kumman näistä vaihtoehdoista valitsisit, jos olisit vieraana? Entä juhlakaluna?

Sulla ei ole ainakaan vaihtoehtoon B mitään mahdollisuuksia tuolla budjetilla! Siis ei minkään näkösiä! Myös A menee todella tiukoille ja onnstuu seksin vain jossain hieman huonommassa ravintolassa...

Vai jäikö sinulta yksi nolla perästä pois ja tarkoitit 20 000?

onnistuu 2000?
toki siin joutuu itse tekemään ruokia jne

Ei tietenkään ole lainkaan yllättävää, että valtaosa ns. tavallisesta kansasta valitsee perinteisen vaihtoehdon. Eihän se muuten perinteinen olisikaan!

Mutta itseäni houkuttelee kovasti tuo ensimmäinen vaihtoehto, sillä pidän sitä aikuismaisempana, tyylikkäämpänä ja vähemmän 'white trash':nä tapana juhlistaa avioliittoa.

Perinteisistä häistä tulee aina mieleen se PMMP:n video, jossa lauletaan perheväkivallasta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis eikö reilulla 2000 eurolla tosiaan saa pitopalvelua ja juomia 90 hengelle? Tuo summa on tarkoitettu siis ainoastaan vieraiden kestittämiseen. Juomat voisimme hakea Tallinnasta.

Ei. Meillä nyt häät kesällä, juomat 50 hengelle ja ruoat 70:lle ja just just 3000 euroa riittää.

Ei tietenkään ole lainkaan yllättävää, että valtaosa ns. tavallisesta kansasta valitsee perinteisen vaihtoehdon. Eihän se muuten perinteinen olisikaan!

Mutta itseäni houkuttelee kovasti tuo ensimmäinen vaihtoehto, sillä pidän sitä aikuismaisempana, tyylikkäämpänä ja vähemmän 'white trash':nä tapana juhlistaa avioliittoa.

Perinteisistä häistä tulee aina mieleen se PMMP:n video, jossa lauletaan perheväkivallasta...

Miksi ihmeessä et valitse kohtaa a jos susta perinteiset häät on white trashiä...? Mutta ei se pelkkä ravintola-ateria white trashiä teistäkään poista :D

Meillä oli sillä tavalla perinteinen juhla että tilat oli perinteiset, mutta juhla alkoi illalla ja kesti vain muutaman tunnin, loppui ilotulitukseen ja me jatkoimme matkaa muualle. Emme halunneet koko päivän, illan ja yönkin kestäviä ryyppäjäisiä, tai ohjelmilla ja tanssilla täytettyä päivää, se ei ole yhtään tyylistämme.

Tehkää niin kuin tykkäätte, ettei sitten yhtään kaduta! =)

Siis eikö reilulla 2000 eurolla tosiaan saa pitopalvelua ja juomia 90 hengelle? Tuo summa on tarkoitettu siis ainoastaan vieraiden kestittämiseen. Juomat voisimme hakea Tallinnasta.

Siis 22 ? per henkilö? Ei todellakaan. Valitsisin vaihtoehdon A.

Mä valitsisin myös vaihtoehto c:n. Vihkiminen etelässä. Todistajat vaikka matkatoimiston/hotellin kautta ja oikein nautinnollinen häämatka kaikilla mausteilla :heart:

Matkan jälkeen (tai matkalta) kortit sukulaisille ja ystäville tv: x ja y sejase

Ei. Meillä nyt häät kesällä, juomat 50 hengelle ja ruoat 70:lle ja just just 3000 euroa riittää.

Riippuu paljolti myös paikkakunnasta. Meillä oli 40 vierasta ja hintaa tuli lähes 4000 ?. Tuo sisälti tilavuokran, erittäin hyvän ruoan alku- sekä pääruokineen ja hääkakun ja se mikä nosti hintaa oli baari josta sai jokainen hakea mitä halusi... me kutsuimme vain lähimmät mutta panostimme laatuun. Vaihtoehto A noista kahdesta.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Riippuu paljolti myös paikkakunnasta. Meillä oli 40 vierasta ja hintaa tuli lähes 4000 ?. Tuo sisälti tilavuokran, erittäin hyvän ruoan alku- sekä pääruokineen ja hääkakun ja se mikä nosti hintaa oli baari josta sai jokainen hakea mitä halusi... me kutsuimme vain lähimmät mutta panostimme laatuun. Vaihtoehto A noista kahdesta.

Tulee meilläkin tuohon vielä tilavuokra päälle, 700 euroa.

Jos aivan lähipiiriin kuuluu lapsia niin A;ssa on se ongelma, että lapset eivät jaksa istua paikallaan. Olimme A; n kaltaisissa häissä ja oli tuskallista yrittää saada lasta pysymään istumassa pöydän äärellä. lopulta suurin osa porukasta häipyi ulos koska jotenkin jäykän oloinen tunnelma ja ahtaus sisällä. Pystyi juttelemaan vain vierustoverin kanssa. Vaikka B olisi junttimainen tapa viettää häitä se on perinteinen ja toimiva vaihtoehto.

Hassu aloitus. Ensin annetaan kaksi vaihtoehtoa, ja sitten vähän ajan päästä haukutaan white thrashiksi kaikki toisen vaihtoehdon haluavat.

Ja joo, minä valitsisin kanssa b:n, ihan siksi että on kiva nähdä sukulaisia ja ystäviä ja jutella heidän kanssa. Pääsisi kolme kertaa harvemmin häihin jos kaikki valitsee vaihtoehdon a.

Minusta on muuten hassua,e ttä juhlatilausuuksissa jotenkin jaetaan erikseen kaikki pöytäliinojen, kahvitassien ja juomalasien sekä tilojen hinnat erikseen. Meillä häissä ostettiin ruokatarjoilu kaikkine lisukkeineen, iltapaloineen jne. koko sakille ja tilat ja tilpehöörit kukista lähtien kuuluivat hintaan, itse sai vielä valita kukatkin.

White trash....anna mun kaikki kestää! Pisä sä hienohelma intiimit hääsi, mutta jos aiot tehdä sen tuolla porukalla laadikkaassa ravintolassa, niin 3500 ? ei välttämättä riitä...

Itse olin kai semi white trash-häissä joku vuosi sitten....paikkana Helsingin kaivohuone, vieraita toista sataa, ruoka.....suurenmoista! Semi siksi, kun vieraissa koko whotw trash suku... ;) Hintaa kyllä taisi tulla, kun annos per kärsä oli yli 100 ?, mutta oli se sitten niin hyvääkin! ;)

Mutta kuitenkin, valitsisin vaihtoehdon B. Itse menossa ensi kesänä naimisiin, häät pidetään omassa kodissa, intiimisti vain lähimmille, budjettia ei olla edes mietitty, menee mikä menee, mutta ei turhuuksiin, eli tilavuorkiin, koristeisiin, astioihin, ikävä kyllä väkisin ainakin 50 henkeä on kutsulistalla, kun on niin paljon niin läheisiä ihmisiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm...:
White trash....anna mun kaikki kestää! Pisä sä hienohelma intiimit hääsi, mutta jos aiot tehdä sen tuolla porukalla laadikkaassa ravintolassa, niin 3500 ? ei välttämättä riitä...

Itse olin kai semi white trash-häissä joku vuosi sitten....paikkana Helsingin kaivohuone, vieraita toista sataa, ruoka.....suurenmoista! Semi siksi, kun vieraissa koko whotw trash suku... ;) Hintaa kyllä taisi tulla, kun annos per kärsä oli yli 100 ?, mutta oli se sitten niin hyvääkin! ;)

Mutta kuitenkin, valitsisin vaihtoehdon B. Itse menossa ensi kesänä naimisiin, häät pidetään omassa kodissa, intiimisti vain lähimmille, budjettia ei olla edes mietitty, menee mikä menee, mutta ei turhuuksiin, eli tilavuorkiin, koristeisiin, astioihin, ikävä kyllä väkisin ainakin 50 henkeä on kutsulistalla, kun on niin paljon niin läheisiä ihmisiä! :)

Ja joku ei sutten jaksanut tarkistaa oikeinkirjoutusta....korjaan nyt; Pisä=Pidä, laadikkaassa=laadukkaassa, whotw=white, ........

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm....:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm...:

Ja joku ei sutten jaksanut tarkistaa oikeinkirjoutusta....korjaan nyt; Pisä=Pidä, laadikkaassa=laadukkaassa, whotw=white, ........

Toi sutten on varmaan sitten? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meillä maksoi pelkkä astioiden vuokraaminen 700? ja vieraita oli 85.

On kyllä ollu kallis vuokra...

Kaikki astiat tarjoiluastioista (+ pari lämpöhaudetta) ruokailu-astioihin.

En oo naimisissa et en tiedä mitä ne siis kustantaa, toi vaan on musta aika tyrmäävä hinta lautasten VUOKRASTA.. juu tokihan siinä on muutakin ku lautasia mut silti. Kauniin astiaston saa jo tolla hinnalla ihan ikiomaks :).

Kuumimmat

Yhteistyössä