H*****ti mulla menee hermo tuohon ukkoon nyt!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mää ymmärrään ihan täysin ap:ta! Meillä kans ukkoa saa aina erikseen käskeä tekemään kotihommia, ja siitä tulee sellanen olo että ois joku kauhee nalkuttava ämmä. Ei se oo kivaa aina uudestaan ja uudestaan sanoa samoista asioista! Vieläkin vaikka muka puhutaan tasa-arvosta, naiset tekee aina enemmän kotitöitä kuin mies. Se ei ole edes mikään homma tyhjentää tiskikone/täyttää, täyttää pesukone/ripustaa pyykit!! Tartte kuin nappia painaa ja kone tekee hommat.

Kyllä siitä tulee paha mieli itelle, jos on yhtä helkutin asiaa pyytänyt tekemään eikä sitäkään ole mies voinut tehdä. Ite kaikkensa tekeen sen eteen, että kodissa pysyy edes jonkinmoinen järjestys. Miehille sillä ei ole niin väliä missä kunnossa kämppä on, mutta pitäisi silti kunnioittaa toista ja tehdä silti osuutensa kotitöistä jo senkin takia koska siitä tulee toiselle hyvä mieli.
Miehet tuntuvat olevan niin yksinkertasia ja lahopäitä tuon asian suhteen että parin päivän päästä jo saa uudestaan pitää puhuttelun! Ja kierre jatkuu......

Mulla kaveri teki kotonaan niin, että hän yksinkertaisesti lakkas siivoamasta, pesemästä pyykkiä ja kokkaamasta, että mies näkee kumpi oikeen tekee enemmän yhteisen kodin eteen. Sai siinä mies opetuksen sitten :D

Alkuperäinen kirjoittaja KappasVaan ei jaksa kirjautua:
Mää ymmärrään ihan täysin ap:ta! Meillä kans ukkoa saa aina erikseen käskeä tekemään kotihommia, ja siitä tulee sellanen olo että ois joku kauhee nalkuttava ämmä. Ei se oo kivaa aina uudestaan ja uudestaan sanoa samoista asioista! Vieläkin vaikka muka puhutaan tasa-arvosta, naiset tekee aina enemmän kotitöitä kuin mies. Se ei ole edes mikään homma tyhjentää tiskikone/täyttää, täyttää pesukone/ripustaa pyykit!! Tartte kuin nappia painaa ja kone tekee hommat.

Kyllä siitä tulee paha mieli itelle, jos on yhtä helkutin asiaa pyytänyt tekemään eikä sitäkään ole mies voinut tehdä. Ite kaikkensa tekeen sen eteen, että kodissa pysyy edes jonkinmoinen järjestys. Miehille sillä ei ole niin väliä missä kunnossa kämppä on, mutta pitäisi silti kunnioittaa toista ja tehdä silti osuutensa kotitöistä jo senkin takia koska siitä tulee toiselle hyvä mieli.
Miehet tuntuvat olevan niin yksinkertasia ja lahopäitä tuon asian suhteen että parin päivän päästä jo saa uudestaan pitää puhuttelun! Ja kierre jatkuu......

Tasa-arvo on feministien keksimä ajatus, joka on täysin epätasa-arvoa, kun mies yleensä sen leivän sinne kotiin tuo!

Helpommalla akka pääsee, kun nalkuttamisen ja kiristyksen sijaan, tekee itse hommat ja keskittyy olemaan haluttava ja seksikäs kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Joku vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Meillä on onneksi itsestään selvää että minä siivoan, laitan ruoan, pesen pyykit jne. Ei tarvitse riidellä :p
Ja näin siksi koska itse niin haluan, en tykkää et mun "työmaalle" tulee muut neuvomaan :D
Mä arvostan vanhankansan tapoja, nainen hoitaa kodin ja lapset, mies tuo leivän pöytään. Ei tartte siis riidellä näistä asioista.
Nyrkin ja hellan välissä on loppujen lopuksi hyvä olla :D

Ei toimisi meillä, itselläni parempi palkka kuin ukolla ja teen ihan saman tuntimäärän töitä. Eli jos pitäisi vielä olla päälle joku kotiorja toteaisin kyllä että ukko lentää ulos nyt!

No on mullakin parempi palkka kun miehellä, silloin kun olen töissä. Nyt vauvan kans kotona. Mut silti olen sitä mieltä et mun reviirille eli kotitöihin ei kosketa :D Eikä mua haittaa, mä olen tottunut tähän, tykkään tehdä kotihommia, joten ok. =)

Alkuperäinen kirjoittaja KappasVaan taas:
Mulla kaveri teki kotonaan niin, että hän yksinkertaisesti lakkas siivoamasta, pesemästä pyykkiä ja kokkaamasta, että mies näkee kumpi oikeen tekee enemmän yhteisen kodin eteen. Sai siinä mies opetuksen sitten :D

Meillä ei tämäkään toimi. Mies vaan valittais kun en IKINÄ mitään tee....Ei se huomaa mitään sillon kun koti kiiltää puhtauttaan..

Mä ymmärrän myös ap:ta. Meillä olemme molemmat opiskelijoita, jotka käyvät lisäksi töissä. Mies ei juuri kotihommia tee. Mies laittaa ehkä kerran viikossa ruoan, minä muulloin. Pyykkiä mies ei ole pessyt vuoteen, ripustaa kyllä narulle pyynnöstä silloin tällöin. Astioita hän pesee silloin tällöin, lähinnä kun itse pitäisi alkaa kokata ja tarvitsee jotain puhtaita välineitä sitä varten. Vessaa hän ei ole pessyt koskaan.
Imuroi pyynnöstä.

Että näin. Aina joudun pyytämään: "Kulta, voisitko laittaa tiskit." tai "Voisitko kerätä vaatteesi lattialta."

Se on pidemmän päälle todella rasittavaa.

Tää vois meillä aiheuttaa aikamoisen kaaoksen, ukko on rekkakuski eikä käy kotona kun nukkumassa ja viikonloput on näin syksyisin metällä, mehä hukuttais paskaan.... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:

Meillä ei tämäkään toimi. Mies vaan valittais kun en IKINÄ mitään tee....Ei se huomaa mitään sillon kun koti kiiltää puhtauttaan..

Mutta silloinhan se just sen eron huomaisi, kun oikeasti et tee mitään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:

Mutta silloinhan se just sen eron huomaisi, kun oikeasti et tee mitään ;)

Joo mut se olis sit mun syytäni, ei hänen :p

Alkuperäinen kirjoittaja haloo nyt:
Mies on mies, eikä mikään piika! Sitä paitsi se on naisen hommaa pitää koti siistinä!

:laugh: :laugh:

Ja päivän parhaat naurut, OIKEESTI!!!

Kiva, että sain sut nauramaan.

Mutta kun kaikki naiset eivät ole nalkuttajia ja kaikki naiset eivät haluakaan neitejä miehekseen.

Mies on mies, eikä mikään piika! Sitä paitsi se on naisen hommaa pitää koti siistinä!

Mutta kun kaikki naiset eivät ole nalkuttajia ja kaikki naiset eivät haluakaan neitejä miehekseen.

Ei siinä mitään jos se tosimies tienaa vähintään 7000 kuukaudessa ja maksaa kaikki laskut ja minun ylläpitoni niin kyllä minäkin voisin harkita kotirouvaksi jäämistä ja hoitaisin kyllä kodin ja lapset viimeisen päälle ihan itse valittamatta.

Yleensä vain nämä "tosimiehet" ovat juuri rekka- tai roskakuskeja tai muuta yhtä tuottoisaa...eli ei tule kauppoja :D

Ei siinä mitään jos se tosimies tienaa vähintään 7000 kuukaudessa ja maksaa kaikki laskut ja minun ylläpitoni niin kyllä minäkin voisin harkita kotirouvaksi jäämistä ja hoitaisin kyllä kodin ja lapset viimeisen päälle ihan itse valittamatta.

Yleensä vain nämä "tosimiehet" ovat juuri rekka- tai roskakuskeja tai muuta yhtä tuottoisaa...eli ei tule kauppoja :D

Kyllä mun mies ainakin tienaa yli 7000 ja minäkin kovin lähelle tuota. Mutta oli palkka sitten mitä tahansa ja työ mitä tahansa, on se naisen perinteinen tehtävä hoitaa koti ja lapset. Ammatillakaan niin väliä, pääasia, että mies viihtyy työssään.

Aivan turha kiukutella. Vika ei ole miehessä. Se on aivan tavallinen mies. Ei ole mitään mahiksia saada miestä tekemään tuolla tavalla kotitöitä. Miehen on saatava tietää mitä töitä hänen tarkalleen odotetaan tekevän.

Tee vaikka Excelillä taulukko, johon voi laittaa rukseja ja antaa sen miehelle. Siinä on sitten ruksittavia kohtia tyyliin: roskien vieminen, imurointi, värilliset pesokoneeseen ja kone käyntiin, tiskit koneeseen ja kone päälle, pyyhi keittiön pöytä ja tasot, pese wc-pytty kloriitilla ja pytyn vieressä olevalla wc-harjalle, jne. jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä mun mies ainakin tienaa yli 7000 ja minäkin kovin lähelle tuota. Mutta oli palkka sitten mitä tahansa ja työ mitä tahansa, on se naisen perinteinen tehtävä hoitaa koti ja lapset. Ammatillakaan niin väliä, pääasia, että mies viihtyy työssään.

Kiva että teillä on tulot kohdillaan :)

Meillä minä teen diplomi-insinöörin koulutuksella hommia ja miehen palkka on huomattavasti omaani alhaisempi. Lisäksi minun työni on stressavaa
ja vaativaa vaikka siitä pidänkin.

Olisi mielestäni todella huvittavaa jos mies olettaisi että työni päälle kannan päävastuun kodista ja lapsista yksin vain sukupuoleni vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
AP olisi jo siivonnut talonsa sillä aikaa kun täällä kumppaniaan haukkuu ja räksyttää mitättömästä asiasta. Aivan mielipuolista haukkua netissä elämänkumppaniaan.

Olen jo siivonnut. Parempi kai se on täällä sitä nimettömänä manata, kuin livenä vaikka ystäville...
Mitätön asia? joo kyllä on mitätöntä kun toinen ei nää mitään vaivaa yhteisen kodin takia. Teistä ehkä on ok, et toinen vaan sotkee ja vaimo siivoo kitisemättä jäljet mut musta se ei oo oikein.
Kauniisti pyytäminen ei oo auttanut niin olkoon sitten. Tarpeeksi pitkälle kun mun pinnaa venytetään niin se katkeaa.

että oletko ihan varma, ettei ystävätkin ole tästä kuulleet jo aika monta kertaa... Ja voin sanoa, että jatkossa en oikeasti jaksa tätä kuunnella. Pura jatkossa tänne nuo huolet. Jokaisella on omat huolensa parisuhteessa ja moneen verratuna tuo on oikeasti niin pientä, että en kehtaisi rutista irl ainakaan.

Ymmärrän ap:ta. Kodin hoitaminen kuuluu kummallekin, kun kumpikin siellä elää. Ja ymmärrän sitäkin, että kuppi meni nurin eikä halua lähtee miehen kanssa minnekään just tänään. Ehkä se ei oo maailman aikuismaisin ajatus, mutta vähemmän aikuismaista on se, että mies ei tee kodin eteen mitään!!

Ja ihan turha puhua siivoojan hankkimisesta. Ei se siivooja täytä päivittäin tiskikonetta eikä pese pyykkejä. Tollaset asiat tekee ne tyypit, ketkä asuu siellä asunnossa...

Mulla meni niin hermo et en ees viiti lähtee niihin juhliin ton kanssa. Voisin vetää sitä nekkuun, ottaa niin päähän ja vituttaa kun se pilas tämänkin päivän pelkän siivoamisen takia.

mitä jos menisit niihin juhliin ja mies voi jäädä kotiin todistaa että haluu muuttua (eli siivota). :D

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Ette voi odottaa miehen toimivan kuin nainen. Mies ei todellakaan tiedä mitä tekisi, jos sanotte sille "siistitkö kämpän".

no todellakin tietää! vaikka onkin mies niin ei tarvii leikkiä tyhmää. saamattomuus on yks suurimmista parisuhdeongelmista. jos haluutte pitää vaimonne tyytyväisenä niin tehkä joskus oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Mulla meni niin hermo et en ees viiti lähtee niihin juhliin ton kanssa. Voisin vetää sitä nekkuun, ottaa niin päähän ja vituttaa kun se pilas tämänkin päivän pelkän siivoamisen takia.

mitä jos menisit niihin juhliin ja mies voi jäädä kotiin todistaa että haluu muuttua (eli siivota). :D

Mies ei muutu naiseksi vaikka sitä miten painostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Ette voi odottaa miehen toimivan kuin nainen. Mies ei todellakaan tiedä mitä tekisi, jos sanotte sille "siistitkö kämpän".

Kyllä minä ainakin osaan "siistiä kämpän" ilman yksityiskohtaisia ohjeita ja paapomista. Mutta en kyllä ymmärrä AP:tä. Ei se siitä natkutuksesta mihinkään muutu. Ja jos muuten on hyvä mies, niin aika pienestä eroa miettii. Muutenkin pisti silmään, ettei kukaan sekottaisi hänen kotiaan. On se miehenkin koti ja jos siisteyskäsitykset poikkeavat toisistaan, niin kyllä seitsemän vuoden jälkeen kannattaa siistimmän jo antaa periksi ja pitää koti siinä kunnossa kuin haluaa. Tietysti jos periaatteen vuoksi viitsii riidellä vuosikausia, niin mikäs siinä. Omia hermojaan siinä polttaa.

Miehelle on sanottava aivan suoraan, mitä hänen odotetaan tekevän. Eli esim.: imuroi, laita tiskit koneeseen ja pyyhi keittiön tasot.

Kuvitelkaa jos mies sanoisi teille vaikka että: "korjaa auto - käyn sillä aikaa kaupungilla".

Yhteistyössä