H&M vaatekoko mallistoissa pienentynyt entisestään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitäh?

Vieras
Tilasin L.O.G.G hupparin tytölle. Kokoa 98/104. Tytön vaatekoko tällähetkellä on 90/92 suurinpiirtein. Kyseinen huppari vastaa kooltaan 80/86cm vaikka lapussa toisin lukeekin. Mitä siellä on tapahtunut???

Viime syksynä tilasin pojille samankokoiset hupparit jotka vastasivat oikeaa kokoa.

Olen kyllä tietoinen että hm:n vaatteen on vähän pienempiä, mutta ei sentään noin paljoa ole koskaan ollut!!

Tilasin myös itselleni. Tilasin takin kokoa 44. Ajattelin sen olevan suuri, koska viimeksi kun sieltä tilasin, vaatteiden koko oli 38/40. En ole lihonut, mutta silti tuo 44 koon takki on minulle pieni. Se näyttääkin silmin katsottuna 36 koon takilta.

Jep. Itsekkin olen suunnilleen luuta ja nahkaa (47 kg elopaino, pituus 163 cm), mutta esim. koon 32/34 vaatteet saattaa olla ihan liian pieniä. Kenelle niitä tehdään, luurangoille?

Mä ostin eilen L-kokoisen tunikan ja se on kyllä ihan hervottoman iso. Olen raskaana viikolla 30 ja lähtökohtaisestikin painoa on vähän liikaa, mutta tuohon tunikaan mahtuisi meikäläisiä kaksi.

Ostin myös muulle perheelle vaatetta ja heidän kohdallaan kokomerkinnät pitivät paikkaansa. 3,5v sai 98/104 mekon ja 4,5v 110/116 cm mekon...samaa kokoa ostin likoille myös t-paidat ja hyvin passaa. Esikoisellekin ostin tunikan ihan hänen omassa koossaan ja sekin on sopiva. Ehkä hippasen iso leveydestä, mutta tuo lapsi onkin niin kovin hoikka. Ukolle ostin L-kokoisen paidan...hihoista se on melko tiukka, mutta niin ne kaikki tuppaa olemaan, jos hauis on vähääkään rannetta paksumpi.

olisko sattunu väärä kokolappu lapsen vaatteeseen? no ei kyllä mun mielestä aikuisten koot ole pienentyneet. nykyäänhän on tosi isot koot kun läskit ei haluu myöntää olevansa isoja... itse ostin teininä hm kokoa 36 ja nykyään olen 5cm isompi kauttaaltaan ja käytän 34/36...

Ei minusta H&M:n vaatteet ole normaalia pienempia. Itse asiassa muistelen, että joskus 15 vuotta sitten niitä kokoja jopa suurennettiin. Onko jollain muulla muistikuvaa asiasta?

Juurikin sitä ihmettelen, koska tähän asti on riittänyt, että jos haluan lapsille heti käyttöön vaatetta, tilaan yhtä kokoa suuremmat. Nyt pitäisi tilata 2-3 kokoa suuremmat että saa heti käyttöön.

Itse olen ihmetellyt samaa :/ Meillä tyttö n. 122cm pitkä ja 20kg ja tilasin hänelle topin koossa 134/140 jemmaan mutta onkin nyt just ja just sopiva - jos olisin nähnyt niin olisin ostanut kokoa vielä isomman :O Ei pysty enää ostamaan tuolta vaatteita oikean pituuden mukaan vaan täytyy silmämääräisesti katsoa :/

Samoten viime vuonna ostettu t-paita on 98/104 kokonen ja pieni meidän 91,7cm ja 14kg painavalle tytölle :/ Tämän vuoden t-paidoista sitten taas koko 110/116 on aivan liian suuri :D Et melkein kyllä täytyy itse nähdä vaate ennen kuin uskaltaa ostaa kun koot heittelee.

Mutta ostin myös tuolle 122cm pitkälle tytölle seppälän alesta hupparin mikä on kokoa 140/146 eikä oo yhtään liian suuri vaan juuri sellainen sopivan rennon kokoinen College-huppari. eikä edes yllä kun just pepun alapuolelle jos vetäsee helman alas. Pysyy myös hyvin lantion päällä jos ei venytä helmaa.

HM:n aikusiten vaatteethan on ihan hurjan ISOJA! Itse olen ihan normaalikokoinen 170cm pitkä ja silti perus trikootopitkin on ostettava XS:nä ja silti ne lörpöttää päivän käytön jälkeen. :(

enpä nyt ole sieltä mitään oikein voinut ostaa noin vuoteen, L koot liian pieniä ja XL koot kuin kadonnut aarre. aurinkolasit ostin, thats it. sais nekin ymmärtää että vartaloita on muitakin kuin ne laiheliinit.

Yhteistyössä