H*lvetin kipiää kävi, mutta onnistui!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Black Sheep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Black Sheep

Aktiivinen jäsen
04.03.2006
1 105
0
36
Sitä vaan et meiän vauva on nyt sit oikeinpäin masussa!! :D :D
Eilen käännettiin ja kävi kyllä tosi kipeetä, mut oli sen arvoista!!

Lääkäri oli aivan kamala ja inhottava, meinasin jo lähteä kesken pois ja sanoa et tuun joku toinen kerta kun se lääkäri ei ole töis :kieh: :kieh:
Mä olin kuulemma väärällä asenteella matkas ja se ei antanu mun puhua, vaan paasas ite koko ajan. Kun siis sanoin, etten synnytä alakautta jos ei saada käännettyä.

Muutenkin oli tosi kurja käynti. Tää lekuri tosi kovakourainen (hoitsutkin sanoi tätä ) . Jäi paska fiilis koko sairaalasta.

Olin mä varautunut siihen et kipeetä käy ja kyllä poru pääsi siinä pöydällä.
Mut nyt oon tosi tyytyväinen! En olis millään sitä leikkaustakaan halunnut.
Enkä mä oikein usko et se enää mitään kääntyy väärinpäin kun on kuitenni jo sen verran iso ja masussa ahasta, et ei kai se enää mahdu. Kun tuo kääntäminenkin teki niin tiukkaa :/

Mulla kanssa esikkoa koetettiin kääntää, se oli helvetillinen kokemus ja ei tulosta..Lääkäri kanssa oli tosi inhottava ja kovakourainen josta myö minun kohalla hoitajakin huomautti. Tästä sitten kerroin neuvolassa sekä ylilääkärille ja he molemmat sanoivat että jos joku osaa kääntämisen se ei satu..tämmönen kokemus

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
No pääasia et vauva on nyt oikeinpäin :) Missäs sairaalas tommottii lääkäreitä oikeen on?

No Seinäjoella!! :kieh: :kieh:
Eikä ole ainoa laatuaan. Tuntuu ettei täällä koko sairaala pelaa. Mullekin on kerran annettu väärän henkilön tiedot. Tai siis kun olin vakavasti sairas ja hoidot kesken niin lääkäri yhellä käyntikerralla sanoi et kaikki ok, hoito tehoaa. Ja sit selvis, kun sain labratulokset vastaanoton jälkeen ja aloin hoitsulta niistä tuloksista tivaamaan, ettei asiaa ollut edes vielä testattu vaan lääkäri oli ladellut jonkun muun tietoja. :headwall:
Tää lekuri on kyllä alkkis. :/

Mullakin on moinen kokemus takana, ja olin kauhusta kankee kun kuopukselta sitten ilmotettiin et perätila ja käännökseen.. Mut tää toinen kerta oli ihan erilainen. Se EI saisi sattua, eikä tuntua edes epämiellyttävälle! Kurjaa että lääkäri oli tollanen molopää.. :kieh:
Mutta onneksi vauva oikeinpäin ja toivotaan että pysyy! Ne kyllä tarkistaa sen sitten synnyttämään mennessä vielä etei ole kääntynyt.

Hyvä, että kääntäminen onnistui :flower: =)

Mulla oli keskimmäisen yliaikaiskontrollissa tosi kamala naislääkäri, vanhempi sellainen. Pe*keleen kovakourainen. Sisätukimuksessa meinasi sen sormet tulla mun suusta ulos, niin he*vetin syvälle piti tunkea (muut sisätutkimuset olleet ok, kun toinen lääkäri kyseessä ).
Kolmosen yliaikaiskontrollissa istuin jalat ja kädet ristissä ja toivoin, että olisi joku muu lääkäri, mutta mun tuurilla oli tämä samainen lääkäri :headwall: Kehui siinä, että on niin tunnettu siitä, että saa sormillaan puhkaistua kalvon, jotta lapsiveden menee. Juu-u, sillä ronkkimisella ois saanut vaikka mun kielen solmuun |O Muutenkin tosi tyly ihminen.

Jää kurja mieli tällaisista :/

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Eikä ole ainoa laatuaan. Tuntuu ettei täällä koko sairaala pelaa. Mullekin on kerran annettu väärän henkilön tiedot. Tai siis kun olin vakavasti sairas ja hoidot kesken niin lääkäri yhellä käyntikerralla sanoi et kaikki ok, hoito tehoaa. Ja sit selvis, kun sain labratulokset vastaanoton jälkeen ja aloin hoitsulta niistä tuloksista tivaamaan, ettei asiaa ollut edes vielä testattu vaan lääkäri oli ladellut jonkun muun tietoja. :headwall:

:o Ja mä oon niin paljon kuullut vertailuja siitä, että Seinäjoki on ihan huippu Vaasaan verrattuna jne. Muta eipä kyl taida olla :|

Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
naiset Suomessa suostuu tuollaiseen? Ei ihmekään ettei sit lääkäreitäkään kiinnosta...

Ai suostuu mihin?

No tuollaiseen kohteluun! Tarpeettomaan kipuun! Pitäis uskaltaa sanoa heti ja suoraan.

No sanoin kyllä, vaan ei eipä siitä paljon hyötyä ollut :/

:o Ja mä oon niin paljon kuullut vertailuja siitä, että Seinäjoki on ihan huippu Vaasaan verrattuna jne. Muta eipä kyl taida olla :|

:laugh: :laugh: Salli mun nauraa :laugh:
Niin ja mä kyllä uhkasin sille lääkärille et mä voin yhtä lailla synnyttää Vaasassa :D
Kun se siis meinas, ettei leikata, vaikka ei kääntyiskään. Ja mulle neuvolas sanottiin et ei ole pakko synnyttää pt:s, niin sit tää lekuri haukkui neuvolan kun ne ei tiedä mistään mitään :o :o

Lääkäri oli aivan kamala ja inhottava, meinasin jo lähteä kesken pois ja sanoa et tuun joku toinen kerta kun se lääkäri ei ole töis :kieh: :kieh:
Mä olin kuulemma väärällä asenteella matkas ja se ei antanu mun puhua, vaan paasas ite koko ajan. Kun siis sanoin, etten synnytä alakautta jos ei saada käännettyä.

Muutenkin oli tosi kurja käynti. Tää lekuri tosi kovakourainen (hoitsutkin sanoi tätä ) . Jäi paska fiilis koko sairaalasta.

Olit kyllä tosi reipas, ku uskalsit mennä tuohon toimenpiteeseen!!!! Minä en uskaltaisi, enkä tietäisi kyllä miten toimisin, ku en haluaisi sitä leikkaustakaan :D...toivotaan, että tämä menee rt:aan itse...

naiset Suomessa suostuu tuollaiseen? Ei ihmekään ettei sit lääkäreitäkään kiinnosta...

Ai suostuu mihin?

No tuollaiseen kohteluun! Tarpeettomaan kipuun! Pitäis uskaltaa sanoa heti ja suoraan.

No sanoin kyllä, vaan ei eipä siitä paljon hyötyä ollut :/

Mä olisin potkaissut päin näköä...

Kun laitetaan kaks pahaa vastakkain, kääntö ja leikkaus, oli pakko valita se pienenpi paha :D
Tokihan se on vaan 50% mikä saadaan käännettyä, onneksi mun kohdalla onnistui. Ja menisin kyllä toistekkin, vaikka se kamalaa olikin, mut mieluummin käännös kun leikkaus.

Kun laitetaan kaks pahaa vastakkain, kääntö ja leikkaus, oli pakko valita se pienenpi paha :D
Tokihan se on vaan 50% mikä saadaan käännettyä, onneksi mun kohdalla onnistui. Ja menisin kyllä toistekkin, vaikka se kamalaa olikin, mut mieluummin käännös kun leikkaus.

Itse en ehkä suostuisi ulkokäännökseen, ei sekään ole ihan vaaraton. Ja riskin lisäksi vauva saattaa vielä kääntyä takaisinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Itse en ehkä suostuisi ulkokäännökseen, ei sekään ole ihan vaaraton. Ja riskin lisäksi vauva saattaa vielä kääntyä takaisinkin.

Toisaalta ja toisaalta. Paljon mäkin tätä asiaa kelasin. Mut musta leikkaukses on kuitenkin isommat riskit ja toipuminen kestää pidempään ku norm synnytyksestä. Ainahan tietysti on se vaara, et vielä pyörähtää, mut jotenki en oikein usko siihen (vaikkakin se pelkona takaraivossa jyskyttää koko ajan ja tänäänkin heti ekana aamulla tarkistin et onhan vauva oikein päin vielä) :D

Tuttu tunne, mulla oli esikoisesta sama homma ja se lääkäri sano vaan että ite oot mukulas mahaan hommannu ja nyt saat vähän sen takia sitten kärsiäkkin....

Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:

Tuttu tunne, mulla oli esikoisesta sama homma ja se lääkäri sano vaan että ite oot mukulas mahaan hommannu ja nyt saat vähän sen takia sitten kärsiäkkin....

:o :o No jopas |O

Niin ja mä kyllä uhkasin sille lääkärille et mä voin yhtä lailla synnyttää Vaasassa :D
Kun se siis meinas, ettei leikata, vaikka ei kääntyiskään. Ja mulle neuvolas sanottiin et ei ole pakko synnyttää pt:s, niin sit tää lekuri haukkui neuvolan kun ne ei tiedä mistään mitään :o :o

Sinne vaan, jos uskallat :D Mut yritti lääkäri saada siel synnyttään pojan perätilassa, mut pääsin hätäsektioon :xmas:

Sinne vaan, jos uskallat :D Mut yritti lääkäri saada siel synnyttään pojan perätilassa, mut pääsin hätäsektioon :xmas:

No ei mun onneks enää tarvii miettiä kun kerta onnistuttiin kääntää :D

kyllä tuntunu miltään. Lääkäri vaan pyöräytti käsiä mahan päällä ja sano et nyt se on oikeinpäin. Sama lääkäri oli yliaikaiskontrollis ja sisätutkimuksen yhteydes irrotteli kalvoja eikä sekään pahalta tuntunu. Oli kyllä muutenkin tosi ihana lääkäri. Mä tosin jouduin sektioon silti kun vauva oli sit kasvotarjonnas ja painoarvio oli 4,5 kg.

Yhteistyössä