GYNElle kun alapää ei edustavassa kunnossa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PorvooTyttö..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PorvooTyttö..

Vieras
Teenkin tästä nyt oman jutun ku jäin miettimään.

ELi kun käytte gynellä, miten siisti alapää on ja onko mitn sheivaus näppyjä tms?

Mua hävettää niin VALTAVASTI mennä gynelle (en siis oo menossa kylläkään vielläkään ennenku keksin jtn) mut mulla ensinnäkin sheivauksesta tullu muutamia haavoja jotka punasena näkyy, punaset näppylät jotka ei lähe kirveelläkään pois ellei oo tyylii 2kk sheivaamatta ja sillonki ne tulee heti takas ku sheivaa, sisäänkarvaineita muutamia karvoja ja sit karvatupen tulehdus, eli sellanen "patti" häpyhuules joka ollu siinä varmaa vuoden? :O ei se sinänsä vaivaa mitenkää, se ei vaa lähe vaikka kuinka puhkóis nii saattaa pienentyä mut aina kasvaa takas ja ei sitä koskaa kunnolla pois saa. Ja mun iho ei siis kestä OLLENAKAA mitää sheivailuu ja mulla on sellanen paha karva inhotus etten ite taas kestä oikee karvoja. Et miten sinne gynelle kehtais mennä? :O tarttis koht jo oikeesti käydä mut ku en vaa KESTÄ en KEHTAA.. Apua :S Tarttisin varmaa jo pelkästää ton patin takia mennä mut jotenki nolottaa se ..

Ja joo jos nyt on tosi siisti jne ei mitään tällästä nii ei mua sit nolottais sinne mennä.....

Sinulla joku ongelma karvanpoistossa.. Suosittelen käymään kosmetologilla vahauksessa tai sokeroinnissa. Saat homman jälkeen ohjeet jälkihoitoon ja aineetkin.
Olen aina mennyt gynelle, synnytyksiin , neuvolalekuriin ilman karvan-karvaa ja hyvin on sujunut aina.

No en mä kehtaa mihinkään kosmetologillekkaan mennä. Ensin pitäs saada tää ongelma pois että kehtaan sitten johonkin mennä. Mielellään poistatan sitten jatkossa karvat muualla .. :D

Hyvä ihminen, mitä sillä on väliä? Ei gynekologin tehtävä ole arvioida miltä alapääsi näyttää esteettisesti, vaan hoitaa ja palvella sinua! Luulenpa, että gynekologisi on nähnyt urallaan monenlaisia alapäitä, eikä häntä oikeasti kiinnosta sinun karvoituksesi tai karvatupen ongelmat. Sinä saat mennä sinne juuri sellaisena kuin olet, ja tärkeintähän käynnillä on, että saat tarvitsemasi palvelun. Johan se olisi pöyristyttävää jos gyne alkaisi arvostella asiakkaan alapäätä, potkuthan sellaiselle kuuluu! Sinuna en huolehtisi tällaisesta seikasta enää.

kuinka kestät ennemmin tuollaista kuin nitä karvoja? Gynellä todennäköisesti löytyisi sinulle vinkkejä siihen, miten karvat turvallisemmin pois. Sehän on myös hänen hommaansa ;) Jos jonkun alapään limakalvoilla on paljon märkiviä näppyjä ja haavojakin, gyne ihan syystä varmaan olis huolissaan.

Niin, ja itse olen aina ollut ihan luonnollisessa tilassa gynekologikäynneillä eli en yhtään ole siistinyt sellaista varten. Ja näppyjä nyt on ollut jos on sattunut olemaan. Luotan, että gyne huomauttaa minulle niistä jos ne vaikuttavat jotenkin huolestuttavilta tai voisivat olla jokin tauti.

Hyvä ihminen, mitä sillä on väliä? Ei gynekologin tehtävä ole arvioida miltä alapääsi näyttää esteettisesti, vaan hoitaa ja palvella sinua! Luulenpa, että gynekologisi on nähnyt urallaan monenlaisia alapäitä, eikä häntä oikeasti kiinnosta sinun karvoituksesi tai karvatupen ongelmat. Sinä saat mennä sinne juuri sellaisena kuin olet, ja tärkeintähän käynnillä on, että saat tarvitsemasi palvelun. Johan se olisi pöyristyttävää jos gyne alkaisi arvostella asiakkaan alapäätä, potkuthan sellaiselle kuuluu! Sinuna en huolehtisi tällaisesta seikasta enää.

Minulla gyne (naispuolinen) kylläkin kysyi miten olen saanut niin sileän lopputuloksen karvanpoistossa:: Joten näinkin päin((
Ap: sinkkivoide auttaa sheivaus näppyihin, mutta nyppimisen jälkeen kuorinta.

Annat nyt karvojen kasvaa hetki ja ihon rauhoittua, kuori silti säännöllisesti. Sitten menet kosmetologille sokerointiin joka on hellävaraisempi kuin vahaus tai sheivaus ja karvat pysyvät poissa noin kolmisen viikkoa. Ajan myötä ne myös kasvavat hennompina takaisin.
Itse en voisi jatkuvasti sheivata, iho ei vaan yksinkertaisesti kestäisi. Sen sijaan vahaan tai käyn sokeroinnissa, kuorin aina suihkussa ja rasvaan sen jälkeen; nättinä ja sileänä on pysynyt.
Niin, ja mun karvat on paksuja ja tummia "jouhia". Nyt tosin alkaa huomata ettei enää kasva niin paksuina takaisin ja määrällisesti niitä näyttäisi olevan vähemmän.

Unohda se, mitä muuta mahdollisesti ajattelevat sinusta. Sillä ei ole mitään väliä. Tärkeintä on oma terveytesi.

Minä olen käynut gynellä täysin naturellin rehottavan puskan kanssa, eikä ole tullut mieleenikään hävetä. Varsinkaan vanhemmat naiset eivät sheivaile koskaan, joten eiköhän ne gynet näe päivittäin ihan kaikenlaisia toosia.

Kompromissi: Kun et kerran pidä siistimättömästä versiosta, siedä sitä kuitenkin sen verran, että karvoitus kasvaa hiukan. Sen jälkeen siisti tulos saksilla. Ei tule näppyjä eikä rehota. Mun majavani mielestä sheivaus on ahterista, mutta saksittu malli on siisti ja huoleton.

[QUOTE="Liila";24163994]Unohda se, mitä muuta mahdollisesti ajattelevat sinusta. Sillä ei ole mitään väliä. Tärkeintä on oma terveytesi.

Minä olen käynut gynellä täysin naturellin rehottavan puskan kanssa, eikä ole tullut mieleenikään hävetä. Varsinkaan vanhemmat naiset eivät sheivaile koskaan, joten eiköhän ne gynet näe päivittäin ihan kaikenlaisia toosia.[/QUOTE]

Siis "vanhemmat naiset ei sheivaile koskaan"!? Onkohan tuo sääntö jostain 70-luvulta???
Olen ollut kokonaan posliini ainakin 20 vuoden ajan ja olen edelleen. Myös kaikki 4:n muksun odotusajat ja synnytyksetkin. Ikäisiäni ja myös itseäni vanhempia on tuttava piirissäni myös mieltyneet ajelemaan tai vahaamaan karvansa. Olen huomannut kun vietetään saunailtoja.

[QUOTE="vieras";24164391]Mä oon käyny siistittynä ja siistimättä gynellä, eikä oo tullu mieleenkään, että sitä kiinnostais meikäläisen karvat. Mä oon vissiin taas ihan out...[/QUOTE]

Naisten ulkonäkö ja itsetunto pitää tietystikaupallistaa perskarvoja myöden. Johan häpyhuuliiakin leikataan pois "kauniin" viivapimperon aikaan saamiseksi. Tässä kohtaa on ihan ok olla out, säästyy paljolta :)

[QUOTE="poppana";24164556]Naisten ulkonäkö ja itsetunto pitää tietystikaupallistaa perskarvoja myöden. Johan häpyhuuliiakin leikataan pois "kauniin" viivapimperon aikaan saamiseksi. Tässä kohtaa on ihan ok olla out, säästyy paljolta :)[/QUOTE]

Tyhmää ruveta käyttämään kirurgia avuksi vaikka niiden häpyhuulien takia.. Itselläni (myös gynelle mennessä) aina paikat posliinina koska en karvoista tykkää. Häpyhuulet on kai mallia valtavat, mutta ne saavat ollakin. Olen ainoastaan poistanut karvat, no kuitenkin 3 kertaa laser hoidolla.

Niin ja muuten, mitä käytät sheivaamiseen kun niin hyvää tulosta saat?

Kaksi asiaa: puhdas iho ja puhtaat välineet. Ajelun jälkeen ihon pyyhkiminen vaikka Amisept- liuoksella. Ei näppyjä.
Kerran menin gynelle ja aurinko oli polttanut ihon aivan punaiseksi ed. päivänä. Harmitti se moka sillä suojakerrointa oli liian vähän sinne aralle alueelle. Gynekin totesi vahingon käyneen ja antoi hoito ohjeet.

Yhteistyössä