~Great Girls~ vol.2

Myonnettakoon, etta taallakin tulee laskettua laskettuja-aikoja sun muita :D
No ma oon jo taysilla ens kierrossa, tilasin kasan ovistikkuja joten ehka neki vahan auttaa tassa :p MA oon kuitenki iloinen, et kierto jai suht lyhyeks, normaaliks. Tosin en nyt tiia sit miten sille kay jos alotan ton greippimehun ku monet sanoo et se lyhentaa kiertoa. No onneks on ne tikut ;)

Voi ku ma niin toivoin et ens jouluna olis jo pieni :heart: mut onhan tas viel 3kk aikaa yrittaa :p
 
drakonia :hug:

Ihanaa, etten ole ainut joka laskee noita laskettuja aikoja ja miettii miten se sopii työn hakuihin ja sukulaisten ja tuttavien juhliin ja missä vaiheessa voisi sitten kertoa iloisen uutisen sukulaisille ja kavereille... Ei taida olla oikein elämää mullakaan.


Tätiä odottelen kun on taas sellainen olo ettei tästäkään kierrosta tärpännyt. Haksahdin kyllä eilen tekemään testin ja yllättäen tuli puhdas nega. Nyt on taas menossa ne ajat kun testit polttelee laatikossa ja en yksinkertaisesti kykene olemaan testaamatta. :kieh: Varmasti tänäänkin jossain vaiheessa vielä sorrun sen testin tekemään vaikka kuinka itselleni vannoisin etten tee...ei ole oiken tahdonvoimaa tässä asiassa.

Seuraava sisältää höpötystä koirista ym. kuumeiluun liittymätöntä:

Josko saisi vähän ajatuksia pois vauvakuumeesta kun aloitan meidän piskeille kunnon koira koulun tässä lähipäivinä. Mulla meni lopullisesti hermot siihen miten ne käyttäytyy narussa mun kanssa kun olen lapsen kanssa yksin lenkittämässä niitä. Koirille tulee sellainen paluu juurille tyyppinen koulutus, eli elämä voi olla tosi kivaa ja ihanaa tai sitten se voi olla hankalaa ja ikävää, alan toimimaan kuten koiralaumassa toimittaisiin (johtajaa totellaan siksi että hän käskee huolimatta siitä huvittaako itseä vai ei ja hyvästä käytöksestä palkitaan ja huonosta..noh, ehkä olette joskus nähneet/kuulleet miten lauman johtaja toimii jos joku ei tottele). Ensin pyydetään sitten käsketään ja sitten tapahtuu, eiköhän nuo meidänkin luupäät jossain vaiheessa ala ymmärtää että kannattaa toimia jo siitä pyynnöstä ja aina kun onnistuu niin kehutaan. Hommasin jopa kuristuspannan... :eek: Tässä projektissa mulla saattaa mennä aikaa, mutta olen päättänyt että loppuu tuo piskien kukkoilu, kotona ja omassa pihassa menee hyvin mutta lenkillä homma karkaa lapasesta joten tulevaisuudessa mut voi toivon mukaan bongata mitä ihmeellisimmistä paikoista pitämässä meidän kullannupuille tottelevaisuus harjoituksia, siis jahka päästään tuosta omasta pihasta ensin kunnialla kylälle ja kotiin (sen jälkeen alan etsimään hyviä paikkoja treenata). Tällaista ihanaa koiraperheen arkea meillä...
 
Liisa75
KP Oikea asenne ;) Tohon pitää pyrkiä. Pitäis muistaa olla kiitollinen siitä, että elämä on ihan mallillaan.

drakonia Voiko greippimehu oikeesti lyhentää kiertoa? Kuinka paljon ihmiset sitä juo? Sehän on kuitenkin ihan vaan elintarvike. Mä suhtaudun vähän skeptisesti näihin poppaskonsteihin, mutta greippimehu on niin hyvää, että voisin alkaa sitä juomaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liisa75:
drakonia Voiko greippimehu oikeesti lyhentää kiertoa? Kuinka paljon ihmiset sitä juo? Sehän on kuitenkin ihan vaan elintarvike. Mä suhtaudun vähän skeptisesti näihin poppaskonsteihin, mutta greippimehu on niin hyvää, että voisin alkaa sitä juomaan ;)
Niin ne on vaittany :LOL: JA minahan uskon.......... :saint: :D :whistle:
No katotaan! Ma kokeilen sita ihan sitte vaikka huvin vuoksi :p

Ainiin ja se on kai lasi paivassa ennen ovista? En oo kylla ihan varma, mut ite ajattelin vetaa ainaki yhden ison lasin paivassa niin kauan kunnes pongaan oviksen :D Paitsi jos se on hyvaa niin ehka jatkan pidempaan :p

 
marleena, toi sun koulutussuunnitelma kuulostaa ihan mun lastenkasvattamiselta. Monen monta kertaa oon päättänyt, et nyt loppuu ryttyily ja sit taas myöhemmin huomaan tekeväni saman päätöksen uudestaan ja uudestaan. :D
tsempit vaan luupäiden kanssa!

Mä ilmoittauduin juuri työttömäksi. paria päivää liian aikaisin, mutta kun tiiän, et se päivä tulee, niin samat mulle. Vielä pitäis arse raahata työkkäriin, et sais rahaa tähän elämään...
Tänään en oo saanut oikein mitään aikaiseksi, mutta oon kumminkin päivittänyt tärkeät paperit (vanhat roskiin jne), soittanut tärkeän puhelun ja kaikkea muutakin....Ruokaa pitäis alkaa lapsille vääntää, koska kohta ne pikkuperkeleet herää päikkäreiltä nälkäisinä kuin karhut. Ylde, et kaikki ruoka on pakkasessa umpijäässä...
Jospa ekaks kuitenkin menis happihyppelylle (=röökille), niin mä teen... ;)

p.s. ei tartte lukea tätä ollenkaan, kunhan ajankuluksi vaan höpötän mitä päässä pyörii..
 
Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Alkuperäinen kirjoittaja Liisa75:
drakonia Voiko greippimehu oikeesti lyhentää kiertoa? Kuinka paljon ihmiset sitä juo? Sehän on kuitenkin ihan vaan elintarvike. Mä suhtaudun vähän skeptisesti näihin poppaskonsteihin, mutta greippimehu on niin hyvää, että voisin alkaa sitä juomaan ;)
Niin ne on vaittany :LOL: JA minahan uskon.......... :saint: :D :whistle:
No katotaan! Ma kokeilen sita ihan sitte vaikka huvin vuoksi :p

Ainiin ja se on kai lasi paivassa ennen ovista? En oo kylla ihan varma, mut ite ajattelin vetaa ainaki yhden ison lasin paivassa niin kauan kunnes pongaan oviksen :D Paitsi jos se on hyvaa niin ehka jatkan pidempaan :p
Mä join vain yhden kierron ajan greippimehua, ku olin jo raskaana. Itte muistan juoneeni silloin 2-4dl päivässä, ja ihan semmoista kunnollista mehua, jossa oli lihat mukana. Pelkkä greipin maku ei tee ihmeitä, ne on ne foolihapot. ;)
Hmm...pitääkin käydä tänään lähikaupassa, ovis on ihan nurkan takana...

 
Mä en vielä päässytkään pihalle....

Tuli vaan mieleen, että haluaako joku vastaa mun gallupiin? Haluaisin tietää teitin nimet ( siis kutsumanimi tosielämässä ) ja iät. Asuinpaikka ois kans kiva. :)

Aloitan itse:

Jaana, 27v ja Vantaa :wave:
 
jojo369 meillä menee lapsi ja koirat samoilla menetelmillä...paitsi jätän ehkä lapselta sen kuristuspannan pois - toistaiseksi-... :LOL: Eikös se ole pääasia että käskyt on selkeitä ja johdonmukaisia, niin elukoilla kuin lapsillakin... Ja uskokaa tai älkää mutta meidän likka on jostain syystä ihastunut pallon haku leikkiin, siis että hänelle heitetään palloa...on tainnut olla vähän liikaa koirien kanssa kun välillä tuo innoissaan pallon suussa että heitä uudestaan... :LOL:

Vähän on höpöttelyn tuntua mullakin näissä kirjoituksissa, mutta toivottavasti ne jotka haluavat lukea vain kuumeiluun liittyviä juttuja hyppäävät mun juttujen yli... Mä kun en osaa kirjoittaa vain kuumeilusta, varsinkin kun on nämä kitupäivät menossa niin jollain on pakko koittaa saada ajatuksia pois vauvakuumeesta.

Ja galluppiin;
Paula, 24v ja Keuruu
 
Ma en uskalla kertoo mun oikeesta nimea, ku se on suht harvinainen, jos ma laitan sen yksarilla :D

Mut niin oon 20v ja talla hetkella sijainti Dublin, mut 3kk nii suomessa! :heart:


muoks. yksaria laiteltu muutamille, laitan lisaa sita mukaa jos on unohtunu tai ihmiset vastailee tahan ketjuun :D
 
Liisa75
Mä pysyttelen anonyymisti Liisana, mutta 75 on oikee syntymävuosi eli olen 33. (Nyt voin tätinä päivitellä, kuinka ihanan nuoria te olette ;)) Asun tällä hetkellä Helsingissä. Ja täällä varmaan pysynkin, tähän on nyt kohta 11 vuodessa maalaistyttökin tottunut.
 
Osaako kukaan neuvoa mua karppauksen saloihin? Luin jo karppaus.infon sivuja,mutta en tajua mistään mitään.
Hiilareita vähän, selvä se, mutta entäs kun olen niin ronkeli ihminen, että en voi sietää vihanneksia/kasviksia/hedelmiäkin syön liian vähän...

:( Oonko ihan pulassa? Kannattaako edes aloittaa?
 
Hui, kauheasti uusia viestejä tullut edellisen kirjautumiseni jälkeen.. :p

drakonia tsemppiä uuteen kiertoon ja oviksen bongaamiseen!b;)d (niin ja vitsi mä olen kateellinen tosta Dublinista, itelläni ollut joku fiksaatio siihen kaupunkiin ja siellä ravaamiseen pari vuotta...B))

jojo369 mulla on tuon karppauksen kanssa aivan sama ongelma - en ole mikään vihannesten suurkuluttaja, enkä oikeastaan osaa korvata hiilaripitoisia ruokia. Ehkä kuitenkin kaikista suurin ongelma on tuo kasvisten hinta verrattuna esim. makaroneihin tai perunoihin. (joo siis perunahan ei ole kasvi :D). Mutta kyllä mä suosittelen ainakin kokeilemaan. Jos ei muuta, niin voi yrittää vähentää hiilareiden käyttöä ja lisätä rehuja eri juttuihin. Noilta sivuilta löytyy muuten hyviä reseptejäkin, että kannattaa ihmeessä kokeilla.

marleena-84 tääläkin on koiran koulutus viemässä ajatuksia (edes vähän) pois vauvakuumeilusta. Sain tuossa kesällä parivuotiaan koiran, jota ei oltu koulutettu juuri minkään vertaa, joten kyllä tota työtä riittää. Menee hermot kun piski vetää hihnassa siksakkia ja niin että sillä on jo hartiat ja niska jumissa =/ Suosittelen muuten kuonopantaa mikäli veto ei millään lakkaa. Eteenkin jos joutuu liikkumaan ruuhkaisemmilla kaduilla se on aika hyödyllinen, eikä satuta koiraa vaikka aika härskiltä näyttääkin :kieh:

Niin, ja olen tässä pinossa sitten toka Paula ;)
 
lillet meillä on molemmille koirille kuonopannat ja ne auttaa siihen vetämiseen, mutta ei ne tuo niitä käytöstapoja.. nyt alan tosiaan kattomaan auttaisiko kuristava panta vähän paremmin asioiden oppimista. Kuullostaa ehkä julmalta, mutta meilläkin on koirat jo 2 ja 3 vuotiaita ja jos tuossa ajassa ei olla opittu hyvällä niin nyt koitetaan sitten vähemmän hyvällä. Kiristyspanta on siitäkin hyvä, että koira huomaa itsekin varmasti missä kohdin virhe tuli ja tällä tavoin alkavat seuraamaan enemmän taluttajaa (meillä siis nyt eniten työn alla seuraa käsky ja toissijaisena juttuna väistäminen niin että koira alkaa väistämään ennen kuin olen kädet täynnä tavaraa sen kohdalla). Suurin virheemme on ollut koirien kanssa se että olemme kouluttaneet niitä liian hellästi, siis niin hullulta kuin se kuullostaakin niin se on totta. Ei ole ollut välitöntä seurausta siitä kun ei parin käskyn jälkeen totella vaan käskyä toistetaan liian monta kertaa ja kun koira lopulta vaivautuu tekemään pyydetyn asian sitä aina kehutaan. Koira on saanut sen kuvan että sen ei tarvitse totella kuin silloin kun sitä itseään huvittaa ja tämä on pönkittänyt sen egoa ja vienyt perhettä vääränlaiseen lauma malliin jossa koira kuvittelee itsensä ylemmäs kuin on. Olen nyt viime aikoina koittanut tarkkailla omia virheitäni, koska koirat meillä on leppoisia ja kun oikea hetki sattuu niin erittäin palveluhaluisia ja koittavat miellyttää ihmistä. Nyt koitan löytää omat virheeni jotta saamme arvojärjestyksen jälleen oikealle mallille joka tilanteessa.
 
Liisa75
Tarttui sitten eilisiltaiselta kauppareissulta tölkki greippimehua matkaan :LOL: Alkoi niin tehdä mieli... ja onhan se hyvää.

Jännittäminen jatkuu. Uskottelen itselleni, että vatsan nipistely johtuu vaan jännittämisestä.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

 
tch
mä oon kans tuota greippimehua litkiny,nyt toinen kierto sen kans menossa ja mun kierto ainaki piteni taas päivällä,tosin se nyt saattaa sen päivän muutenki heittää!!
Hitsi et se muuten oikeesti on todella hyvää ja kyllä mä ainaki huomasin limoissa(huh mikä sana) eroa! toivotaan nyt että pääsis hyödyntää niitä limoja ja se ovis nyt suostuis tuleen tähänki taloon... mulle siis...hih,vaimosta viis!!!
 
Greippimehua nam :p vaikka en greippiä muuten syökään, niin mehua kyllä juon.

Meillä taitaa mennä tämä toinen kierto ihan harakoille, ensin sairastui mies oikein kunnon flunssaan ja nyt kun hän olis kunnossa ja juuri sopivat päivät tulossa niin enköhän minä saa sen saman taudin :headwall: olo ei todellakaan ole romanttinen :|

Mutta jokatapauksessa toivottelen kaikille oikein hyvää uutta vuotta!

:snotty: Jeju
 
Maki ostin tota greippimehua mut se on kyl saakelin pahaa :headwall: :$ *oksennushymio*

KARPPAAMISESTA
Ma on yrittany kans karpata (aiti laihdutti silla 3ssa kuukaudessa 20kg..), mut mun ongelma taitaa olla se, etten osaa laittaa oikein rasvan ja lihansuhdetta. Mulla ei oo mtn ongelmaa hiilareitten kaa voin hyvin olla syomatta. Kasvisten kanssa joo... mut yleensa oon tehny niin et

aamupala ; munakas (pitaa nalan tosi hyvin)
ruoka ; sita mita on niin siita lihat ja salaattikasvis (jos ei oo niin raastan esim. porkkanaa se on hyvaa :D Ja kurkku. Paljon muista en sit oikeen tykkaa...
valipala ; jtn hedelmia , mandariinia tai omenaa (omenas on kyl aika paljon hiilareit.)
ruoka ; taas mita on niin siita lihat ja salaattii jos on jtn hyvaa xD
iltapala ; se karppaajien jogurtti, tai karkkileivonnaisia oon mm. leiponu karppileipia jne.

Mut mun uus dieetti on nyt pilttiruoka :D Joo naurakaa vaan, mut talla ma laihdutin viime vuonna 22kg xD
 

Yhteistyössä