" Great Girls "-odottajia?

LEP
Mulla oli hilkun yli 30 aloittaessa raskautta ja nyt aletaan olla loppusuoralla jo menossa raskaudessa, eli rv 37+5 on menossa. :) Odotellaan jo synnytystä ja sitä että pääsee kiloja pudottamaan poiskin taas.
 
Täällä myös, BMI alussa 32, nyt viikkoja 26+0 kiloista en tiedä muuta kuin että 22.10 oli nla viimeksi niin 6kiloa oli silloin paino noussut. Ei ole taloudessa vaakaa mikä nyt kyllä harmittaa... ensi kuun alussa näkee taas painon..
 
Mä en ees tiiä (en oo uskaltanu laskee :whistle: ) mikä mun bmi on, mutta jokatapauksessa yli 30 jo lähteissä. Nyt on viikkoja 14+4, en osaa sanoo kuin paljon on noussu kun en uskalla kotona vaakassa käydä. Ens viikolla on neuvola joten sitten taas saa järkyttyä..
 
Nettilaskurilla kun laskin niin bmi taisi olla 32. Tänään oli eka neuvola ja viikkoja on 9+1. Oon alusta asti rampannut vaa'alla vähän sillä asenteella, että kunhan ei nouse eikä ole onneksi nuossutkaan. Ja siitä yritän pitää kiinni.

Jotenkin tuntuu tosi tukalalta koko aihepiiri kun on syömishäiriötausta.

Neuvolatäti tuntui ihan kannustavalta ja kai itkuinen olemukseni veti sympatiat kotiin, mutta kyllä ahdistaa. Veljelläni on diabetes joten raskausdiabetestakin syynätään nyt kai jotenkin vielä tarkemmin.
 
Täällä myös yksi isompi odottaja, bmi ennen raskautta 33.

Tällä hetkellä viikkoja on 25+4, ja vasta nyt tämän kuukauden aikana paino on alkanut nousta, aluksi paino putosi muutaman kilon pahoinvoinnin vuoksi. Perjantaina olisi neuvola niin sit saa tarkistuksen siihen paljonko se on noussut. Veikkaan paria kiloa, ja toivon että saisin hillittyä tuota suklaansyöntiä ettei paino nousisi turhaan.
Mulla tarkoitus jatkaa painonpudotusta sitten vauvan syntymän jälkeen, ennen raskautta ehdin saamaan 13kg pois. Eli urakkaa riittää kun ylipainoa on.

Mutta muuten mulla ainakin on tähän asti mennyt odotusaika hyvin, ei oo ollu mitään erikoisempia vaivoja eikä neuvolassakaan olla ylipainosta marmatettu.

Kiva että täällä on muitakin odottajia joilla bmi yli 30 :)
Voikaahan paksusti! :)
 
heipsan! täältäkin löytyy yksi "iso tyttö" joukkoon mukaan! bmi oli ennen raskautta 32. Nyt viikkoja 19+5 ja paino on tippunut kolmisen kiloa. Neuvolatätikin oikein kehui, vaikka tuntuu että vaan entistä enemmän on syöny kaikkia herkkuja yms. Ehkä en vaan syö enää yhtä usein.. :D
Ei mitään ongelmia kuitenkaan ole ollut ja raskaus mennyt tähän asti oikein mallikelpoisesti.
 
täällä kanssa vielä yksi iso odottaja,bm 35..,kamalaa..just tänää oli eka neuvola vkot 8+3 ja vähän hirvittää ton painon kanssa et miten käy..niitä niin vaikee saada pois,tiedän kokemuksesta,tämä mun 5.lapsi.mutta ihanaa kun on muitakin kohtalotovereita :hug:
 
Nimra
Heips, täällä on kans tukeva tuleva äippä :wave: BMI on ... :ashamed: Noh, nyt on paino noussut raskauden aikana 12,3 kg ja viimeksi neuvolassa paino oli tippunut :p Josko enteilisi tulevaa synnytystä... :whistle: Esikkoa odotellaan ja nyt on Rv 37+6
 
eli meitä on monta isoa mammaa =) Minusta tuntuu että nyt ei ole paino ehken noussut, sen näkee sitten parin viikon päästä kun pääsee nlalääkärille. Tänään olin sokerirasituskokeessa, huomenna kyllä soitan ja kyselen hieman niitä arvoja niin voi varautua sitten jos oli jotain. Viikon aikana kun on suklaata tullut popsittua, stressin helpotukseen... Paitsi eilen ja tänään :D
 
:wave: Minä minä!
Mulla BMI 30 raskauden alussa. Ja se kirjattiin ihan äitiyskortiinkin.. :ashamed: Nyt menossa 18+6 ja painoa on tullut koko aikana lisää 700g. Onneks, luojan kiitos, mulla ei ole mitään ihmeellisempiä himoja ja syön aika "älykkäästi" ainakin toistaseks. Mitä nyt piimää ja jugia vois syödä koko ajan, niin ja piimälimppua *slurps*.
 
Vkoja 26+5;
Voi ei, tietenkin pitää uskoa vain nla:n vaakaan mutta olen myös mitannut äitini vaa'lla kun käyn siellä ja nyt olen viikon vierailulla ja mittasin aamulla niin näytti +2kg/kk:ssa tulleen!!! :ashamed: Kyl se suklaa sitten taisi tulla, ei ole nesteturvotuksia juurikaan näkyvissä... Ei se kyl missään näy kun testasin vanhoja farkkuja ja ne menee ihan ylös asti kyllä mutta aika paljon kk:ssa mielestäni.. Eli nyt olisi yhteensä 8kg. Ei voi mitään, mielummin syön suklaata mieltä kohottaakseni kun alan polttaa tupakkaa 3kk:n tauon jälkeen, korvaan ihan selvästi suklaalla tupakan.. En sitten muistanut kysyä sokerikokeiden tuloksista viime viikolla, kokeillaan muistaa ensi viikolla :D
 
LEP
Täällä odotellaan jo, että milloin sitä poksahtas ja saisi pienen syliin. :) Ei vaan yhtään mitään tuntemuksia ole siihen suuntaan ollut! Tänään siis menossa rv39+2. :whistle: Pari kertaa tänään masusta kuulunut naks ääni ja siinäpä se.

Nyt lopussa on muuten tullut ihan älytön herkkuhimo! Tai ei pelkästään siis mitkään herkut vaan voisin syödä vaikka ruisleipääkin monta siivua kerralla. :D En tiedä mistä tämä jatkuva näläntunne nyt hyökkäsi päälle. Koittanut kuitenkin katsella hieman mitä suuhunsa laittaa. Kohtahan sitä sitten kun on poksahtana pitää tarkemmin katsella vielä, että saisi raskauskilot ja monta kiloa lisääkin putoamaan pois. Varsinaiselle laiharille nyt ei tietenkään vielä, kun tarkoitus olisi imettää, mutta terveellisellä linjalla. Joulukin tosin tulee... :snotty:

Vajaa 10kg näyttäs kokonaispainonnousu olleen tähän mennessä, nyt tuossa myös turvotusta lisänä.

Voikaa hyvin mammat! :D
 
Hei,

Täällä myös tuhdimman puoleinen odottaja. BMI:tä en laske, enkä aio laskeakaan ennenkun vauva on syntynyt. Sanonpa vaan, että reilusti menee 30 yli.

Rv:t on nyt 25+2 ja oon ihan tyytyväinen, että painoa ei ole vielä tullut kun +4,6 kg. Ihan tuoreet on lukemat, kun neuvolassa olin juuri tänä aamuna :) . Ongelmia ei ole muita, kun kohonnut paastoverensokeri, jonka kyllä epäilen johtuvan juuri ylipainosta.

Mä joudun joka tapauksessa katsomaan mitä suuhuni laitan, kun on tuota sokeriongelmaa, joten ruokavaliohoito ja liikunnan lisääminen auttaa kyllä tämän ylipainon kantamisessakin :D . Toivon vaan, että tällä kertaa painonnousu jää alle 10 kg:n, esikoisesta kun painoa tuli lisää 17,5 kg. Tuolloin olin kyllä pahasti turvoksissa loppukesästä, ja nestettä kertyi 4 viimeisen rv:n aikana 7 kg!

Oikein hyviä vointeja kaikille!
 
Bmi huitoo yli 34 :whistle: Olo on valmiiksi kuin valaalla :ashamed: Onneksi alkuraskauden pahoinvointi on pitäny syöpöttelyn kurissa.
Meille on tulossa 5. lapsi ja mun oli TARKOTUS laihduttaa ennen uutta raskautta, mutta toisin kävi...

Eppu & :heart: 9+3
 
Tänään muistin ne sokerit kysyä ja ne oli aivan hyvät :eek: :D Profiilissa muuten näkyy minun komea raidallinen massuni, jota siis säänn. rasvanut mutta ne vaan tuli kuiteski :D Toiset kauhistelee nähdessään noita arpia mutta itselleni ne on kuin yksi merkki äidiksi tulosta. Ja niitä on ollu ennenkin teininä paljon lantiolla niin kait niihin on tottunutkin.. Ja tosiaan viikot vasta 27+0 ja vauva normaali kokoinen.
 
LEP
absa, arpia on täälläkin tullut kiitettävästi massuun, vaikka kuinka olisi rasvannut sitä. :whistle: Kyllä se taitaa vaan olla niin, että ei ne rasvaukset loppujen lopuksi kamalasti siihen auta jos kudostyyppi vaan on herkästi repeävää laatua. Äitilläni kanssa oli tullut herkästi arvet masuun, vaikka oli öljynnyt sitä säännöllisesti. Kaverini taas ei varmaan kertaakaan masuaan rasvannut ja ei arven arpea eli tasan ei käy onnenlahjat! :D Itse olin ensin ihan järkyttynyt, että nämäkin vielä tähän kroppaan, mutta nyt niihin on jo tottunut. :)
 
Mun ei ainakaan tarvinnut edes laskea BMI:tä kun se merkittiin automaattisesti äitiyskorttiin :ashamed: Joudun/pääsen sokerirasitukseen, en vaan muista että millä viikolla se sitten on. Täytyy jostain tutkia että mimmonen testi on kyseessä, että osaan vararutua.

kääk! tieto lisää tuskaa. kolme verikoetta kahden tunnin aikana. mä en kestä... :eek:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
Mun ei ainakaan tarvinnut edes laskea BMI:tä kun se merkittiin automaattisesti äitiyskorttiin :ashamed: Joudun/pääsen sokerirasitukseen, en vaan muista että millä viikolla se sitten on. Täytyy jostain tutkia että mimmonen testi on kyseessä, että osaan vararutua.

kääk! tieto lisää tuskaa. kolme verikoetta kahden tunnin aikana. mä en kestä... :eek:
Yleensä se on siinä rv26 tietämillä ja ei ole ollenkaan niin paha juttu mitä monesti ekana luulee. :) Istumalihaksia se tosin puuduttaa. Mutta kannattaa ottaa vaikka jotain mukavaa lukemista mukaan, niin aika menee siinä. Pahinta minusta oli ehkä se 12h syömättömyys ja juomattomuus, kun muutenkin silloin herkästi voin vielä pahoin. Litku mikä piti juoda meni äkkiä alas, kunhan vaan kippasi! Oli jo niin janokin, että kerralla vetäs sen. Makean colan makuista se oli. Täällä ottivat sormenpäästä kokeet, että siitäkin selvisi hyvin. :) Osassa paikoissa missä ei pikatesti mahdollisuutta saata olla, niin ottavat sitten tosiaan käsitaipeesta. Mut kokonaisuudessaan minusta se sokerirasitus ei ole yhtään niin paha mitä jotkut joskus antaa ymmärtää! :D
 

Yhteistyössä