Kyllä siinä on erillinen alusta.Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 10:12 Suhmura kirjoitti:Onko tuo Auto-Baby se, mikä mahtuu takapenkille hyvin? Meille pikkukolmonen tulossa ja pähkäillään juuri, miten mahduttaa 3 turvaistuinta takapenkille!!
Siis pystyykö tuon Auto-Babyn kiinnittämään sillä keskiturvavyöllä? Onko se juuri se malli, jossa on se Isofix-kiinnitys (?) tms? Onko siinä erillinen jalusta?
Sitä voi vakuutella itselleen mutta itse olen ollut "livenä" tällaista testiä todistamassa ja voin kertoa että todella suuria eroja niissä käytännössä on!Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 13:43 Emilia kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä kanssasi Lilla!! Varmasti kaikki Suomessa myytävät kaukalot ovat ihan yhtä turvallisia! Toisissa maksaa ihan selvästi merkki (ja mainokset) vaikka samannäköisiä saa edullisemmin. Kaikki kaukalot kuitenkin on hyväksytty ilmeisesti saman systeemin mukaan.
Itsekään en ole vauvana missään kaukalossa matkustanut....
Juu, samoja mietin... ja myös sitä, että testejähän tehdään: jatkuvalla syötöllä ja kaikenlaisia, ja jokaisessa testivoittaja voi olla eri. Kuka sen loppujen lopuksi määrittää sitten, mikä niistä useiden testejen useista testivoittajista on se paras mahdollinen? Kaiketi turvallisin istuin lapselle kuin lapselle on se missä nimeomaan oma lapsi tukevasti istuu ja pysyy, ja mikä oikein asennettuna omaan autoon hyvin ja tukevasti sopii. Testivoittajaistuimesta(kaan) ei ole kolaritilanteessa mitään hyötyä, jos se on väärin autoon asennettu, tai ei sinne oikein sovi.Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 09:06 SmileX kirjoitti:Faktaa: kerro minulle että kuinka sitten menetellään vaikkapa vuoden kuluttua, kun markkinoilla on taas uusi istuin mikä voittaa turvallisuudessa jopa Römer babyn ja huomataan että römerissäkin on sitä ja tätä ja tota vikaa, loppu pelissä?
Vai tarkoittaako tämä uusi testi sitä, että Römer ON PARAS nyt ja aina eikä "huonone" ikinä?
Miks se testivoittaja ennen Römeriä olikaan...?
Ja mitäs siitä sanottiin?
Ja mulle pisti ikävästi silmään tuo väite, että jalustallinen malli sallii lapsen kohdistuvan enemmän kiihdytysvoimaa... Olis kiva tietää, mistä tuo löytyy FAKTANA?! Minulle kun asia on kerrottu ihan päin vastoin...Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 00:12 Faktaa kirjoitti:\Sitä voi vakuutella itselleen mutta itse olen ollut "livenä" tällaista testiä todistamassa ja voin kertoa että todella suuria eroja niissä käytännössä on!Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 13:43 Emilia kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä kanssasi Lilla!! Varmasti kaikki Suomessa myytävät kaukalot ovat ihan yhtä turvallisia! Toisissa maksaa ihan selvästi merkki (ja mainokset) vaikka samannäköisiä saa edullisemmin. Kaikki kaukalot kuitenkin on hyväksytty ilmeisesti saman systeemin mukaan.
Ne erot ovat oleellisia vasta sitten jos joutuu kovaan rysäykseen ja tottakai me kaikki toivotaan ettei kukaan sellaiseen joudu. Mutta JOS kolariin kuitenkin joutuisi, minä en antaisi ikinä itselleni anteeksi sitä ettei lapselle ole ollut parasta mahdollista suojaa.
Se on fakta että Römer Baby-safe EI salli lähellekään yhtä suurta kiihdytysvoimaa kuin Gracon Auto-baby, eli toisin sanoen mahdolisessa törmäyksessä Graco ei suojaa lapsesi niskaa ja kaularankaa yhtä hyvin kuin esim. Römerin testivoittaja.
Alle 3-vuotiasta lasta en kuljettaisi ikinä jalustallisessa istuimessa koska ne sallivat suuremman kiihdytysvoiman kuin yhdestä muotista tehdyt eikä lapsen niska- ja kaularanka ole siinä vaiheessa vielä niin kehittyneet että kestäisivät sen voiman mahdollisessa törmäyksessä!
En sano että Gracon kaukalo olisi HUONO, mutta huomattavasti huonompi kuin Römer, todistetusti.
Testivoittaja ennen Römeriä oli sama Römer, sitä edellisenä vuonna Britaxin Rock-a-tot, josta Römerin Baby-Safe on parannettu malli. 2 vuotta sitten testeissä kiinnitettiin huomiota vauvan pään mahdolliseen sivuittaiseen liikkeeseen törmäyksessä, siksi tehtiin Römerin nykyinen testivoittajamalli, joka on rankasti syvennetty juuri tuota pointtia ajatellen.Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 09:06 SmileX kirjoitti:Faktaa: kerro minulle että kuinka sitten menetellään vaikkapa vuoden kuluttua, kun markkinoilla on taas uusi istuin mikä voittaa turvallisuudessa jopa Römer babyn ja huomataan että römerissäkin on sitä ja tätä ja tota vikaa, loppu pelissä?
Vai tarkoittaako tämä uusi testi sitä, että Römer ON PARAS nyt ja aina eikä "huonone" ikinä?
Miks se testivoittaja ennen Römeriä olikaan...?
Ja mitäs siitä sanottiin?
Tiedän että jotkut myyjät (valitettavasti) kertovat päinvastaista.Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 21:36 Stiina kirjoitti:\Ja mulle pisti ikävästi silmään tuo väite, että jalustallinen malli sallii lapsen kohdistuvan enemmän kiihdytysvoimaa... Olis kiva tietää, mistä tuo löytyy FAKTANA?! Minulle kun asia on kerrottu ihan päin vastoin...Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 00:12 Faktaa kirjoitti:\Sitä voi vakuutella itselleen mutta itse olen ollut "livenä" tällaista testiä todistamassa ja voin kertoa että todella suuria eroja niissä käytännössä on!Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 13:43 Emilia kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä kanssasi Lilla!! Varmasti kaikki Suomessa myytävät kaukalot ovat ihan yhtä turvallisia! Toisissa maksaa ihan selvästi merkki (ja mainokset) vaikka samannäköisiä saa edullisemmin. Kaikki kaukalot kuitenkin on hyväksytty ilmeisesti saman systeemin mukaan.
Ne erot ovat oleellisia vasta sitten jos joutuu kovaan rysäykseen ja tottakai me kaikki toivotaan ettei kukaan sellaiseen joudu. Mutta JOS kolariin kuitenkin joutuisi, minä en antaisi ikinä itselleni anteeksi sitä ettei lapselle ole ollut parasta mahdollista suojaa.
Se on fakta että Römer Baby-safe EI salli lähellekään yhtä suurta kiihdytysvoimaa kuin Gracon Auto-baby, eli toisin sanoen mahdolisessa törmäyksessä Graco ei suojaa lapsesi niskaa ja kaularankaa yhtä hyvin kuin esim. Römerin testivoittaja.
Alle 3-vuotiasta lasta en kuljettaisi ikinä jalustallisessa istuimessa koska ne sallivat suuremman kiihdytysvoiman kuin yhdestä muotista tehdyt eikä lapsen niska- ja kaularanka ole siinä vaiheessa vielä niin kehittyneet että kestäisivät sen voiman mahdollisessa törmäyksessä!
En sano että Gracon kaukalo olisi HUONO, mutta huomattavasti huonompi kuin Römer, todistetusti.
Huh huh... Kyseinen HTS:n jalustallinen istuin on ottanut eräässä testissä painon vastaan sitten että istuin heitti melkeinpä voltteja! Siitä syystä ei saanut T-hyväksyntää mikä muilla saman sarjan istuimilla on! Eikö se kerro jotain?Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 21:43 Silppu kirjoitti:HTS:n istuimissa on jalusta ihan turvallisuuden vuoksi. Jalustahan ottaa vastaan suuren osan painosta törmäystilanteessa. Huomatkaa myös, että testeissä tarkistellaan myös turvallisuuden kannalta merkityksettömiä asioita, esim. kangaslaatuja ja monipuolisia lisävarusteita, vöiden nopeaa pujotusmahdollisuutta jne. Voittaja on se, joka saa kaikista osioista eniten pisteitä. Pitää siis tarkastella testattuja asioita yksittäin.