Alkuperäinen kirjoittaja Turbulenssi:
Puolituttu soitti kerran ja kertoi, että hänellä olisi tuottoisa liikeidea ja hän haluaisi minut mukaan. Estelin sanoen, ettei minulla ole paljoa rahaa sijoitettavana, mutta hän vakuutteli, ettei suuria summia tarvita. Sovimme tapaamisen keskustan kahvilaan.
Kahvilassa puolituttu ei edes istunut pöytään vaan nappasi minut mukaansa läheiseen kokoustilaan. Tila oli täyttymässä ihmisistä ja edessä oli valikoima puhdistusaineita. Puolituttu istutti minut tuolille ja meni maksamaan tilaisuudesta itsensä ja minun edestäni. Pian touhu alkoi. Puhuja toisensa perään maalaili upeita tulevaisuudennäkymiä: pienellä sijoituksella ja vaivannäöllä kohta on rahaa taloon, autoon ja veneeseen. Yleisön valtasi käsinkosketeltava ahneuden ilmapiiri. Minussa leimahti raivo siinä vaiheessa kun kuulin, että aiemmin systeemiin mukaan liittyneet hyötyisivät minun työstäni. Niinpä sitten kun puheiden jälkeen istuuduin samaan pöytään sponsorini, hänen sponsorinsa ja vieläpä tämänkin sponsorin kanssa, en ollut kovin halukas ostamaan aloituspakkausta. Nostin maljan köyhyydelle ja lähdin.
Kahvilassa puolituttu ei edes istunut pöytään vaan nappasi minut mukaansa läheiseen kokoustilaan. Tila oli täyttymässä ihmisistä ja edessä oli valikoima puhdistusaineita. Puolituttu istutti minut tuolille ja meni maksamaan tilaisuudesta itsensä ja minun edestäni. Pian touhu alkoi. Puhuja toisensa perään maalaili upeita tulevaisuudennäkymiä: pienellä sijoituksella ja vaivannäöllä kohta on rahaa taloon, autoon ja veneeseen. Yleisön valtasi käsinkosketeltava ahneuden ilmapiiri. Minussa leimahti raivo siinä vaiheessa kun kuulin, että aiemmin systeemiin mukaan liittyneet hyötyisivät minun työstäni. Niinpä sitten kun puheiden jälkeen istuuduin samaan pöytään sponsorini, hänen sponsorinsa ja vieläpä tämänkin sponsorin kanssa, en ollut kovin halukas ostamaan aloituspakkausta. Nostin maljan köyhyydelle ja lähdin.
-----------
"Jälkikäteen otin selvää touhusta netistä ja kuulin pyramidihuijauksista. Mikä onni etten ollut hairahtunut mukaan... toisin kuin veljeni. Laitoin hänelle matskua eikä hän tainnut sen koommin yrittää kohota huippuverkostomarkkinoijaksi.
"
===============================================
Kummallista, tuo lauseesi :" Minussa leimahti raivo siinä vaiheessa kun kuulin, että aiemmin systeemiin mukaan liittyneet hyötyisivät minun työstäni"
Ihmettelen, että sinussa ei leimahda raivo silloin, kun käyt kaupassa ostamassa vesilandrattua siivousainetta, tai mitä vaan tuotetta, jota kaupasta yleensä ostat...Siinäpä vasta on ISO HYÖTY niille suurten tukkuliikkeiden ym. omistajille ja
eikös vielä sille pikku kauppiaallekin jotain jää "hyödyksi".
Kauppias ja tukkuliike ottaa omansa ostamastasi tuotteesta ja GNLD:ssä se käy niin, että se, joka on sinut verkostoon hankkinut saa "pienen" osan tilaamastasi tuotteen hinnasta. Suurin osa jälleenmyyntipalkkiosta jää sinulle. Jälleen kun sinun tuttavasi tai "puolituttusi" lähtee mukaan tuotteiden jakelijaksi, jää sinulle pikku raha niistä tuotteista, jotka hän tilaa GNLD:stä. Tämä pieni summa jää siksi, koska sinä esim. autat häntä eteenpäin. Kerrot kun hän kysyy sinulta jotain asiaa esim. GNLD:ssä ns. "mainoseurot", joita kauppiaat käyttävät mainontaan, jäävät sinulle ja ylä- ja alapuolellasi oleville.
Minä olen ollut 18 vuotta käyttämässä GNLD:n tuotteita ja myös jälleenmyyjänä, eikä koskaan ole tullut mieleenikään tuo sinun ajatustyylisi.
Olen startannut ja minun starttaamani ovat startanneet uusia jakelijoita. Kaikille jää työstään jotain käteen.
GNLD tuoteet ovat valtavan paljon parempia, kuin kaupasta ostetut ja niitä ei tarvitse kuin jakaa kentällä, koska käyttäjät haluavat ostaa tuotteita, niitä ei tarvitse esim. "myydä".