Gluteeniton ruoka ravintolassa - onko oikeasti sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli jos ravintolassa/pizzeriassa tai vastaavassa on tarjolla gluteenitonta, niin voinko luottaa siihen, että se todellakin on sitä? ettei esim. gluteenitonta pizzaa pyöritetä samalla alustalla kuin tavallisia jne. Onko kokemuksia? Kyselee tuoreen keliaakikon äiti

olen töissä rossossa ja ainakin meillä kaikki minkä luvataankin olla täysin gluteenitonta niin myös on sitä! ja tehdään tosi huolellisesti, muovihanskat kädessä ja otetaan tuotteet avaamattomista purkeista/pakkauksista/pusseista. ja pitsat tehdään kauempana keittiöstä ja pitsapisteestä, niin ettei jauhopöly leviä gluteenittomaan tuotteeseen.

Hieman ois huonoa mainosta ravintelille, joka gluteenittomat sämpylät (tms) pyöräyttelis jauhoissa.

Eli kyllä uskon/luulen/toivon, että gluteeniton on gluteenitonta. Kannattaa aina myös mainita tilausta tehdessä vaikka annos olisi gluteenittomaksi merkitty. Osaavat sitten keittiössä olla extravarovaisia.

[QUOTE="jenni";26346764]olen töissä rossossa ja ainakin meillä kaikki minkä luvataankin olla täysin gluteenitonta niin myös on sitä! ja tehdään tosi huolellisesti, muovihanskat kädessä ja otetaan tuotteet avaamattomista purkeista/pakkauksista/pusseista. ja pitsat tehdään kauempana keittiöstä ja pitsapisteestä, niin ettei jauhopöly leviä gluteenittomaan tuotteeseen.[/QUOTE]

Tämä kuulostaa hyvältä =) Ehkä Rosso-keikkoja ei tarvitse sittenkään unohtaa =)

Yhteistyössä