Gigantti ja kahvinkeittimen palautus, 30 pv palautusoikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt

Vieras
Eli gigantissahan on tuo 30vrk palautusoikeus. Ostin kahvinkeittimen nimenomaan myyjän kehujen perusteella. Olen käyttänyt tuotetta 2 kertaa ja se ei kyllä vastaa ollenkaan odotuksiani :(. Pystyykö tuon palauttamaan? Olen kuullut ihmisten palauttaneen sinne mm jääkaappeja.

Voi olla typerä kysymys, en ole yleensä ihminen joka palauttelee tavaroita, mutta tuo oli niin selkeästi pettymys markkinoituihin ominaisuuksiin nähden että..

[QUOTE="vieras";26590014]Epäilen että ei onnistu kun sitä on käytetty.[/QUOTE]

Näin minäkin mietin mutta toisaalta niitä jääkaappejakin oli käytetty.. Sillä rupesin kyselemään, kun en tiedä. Jos jollakulla olis vastaava tilanne ollut?

Minä muistelen, että niillä on se 30 päivän palautustakuu, joka koskee käytettyjäkin tuotteita. Eikä tarvitse perustella edes, että miksi tahtoo palauttaa. Ainakin vielä puoli vuotta sitten oli, kun olin kiikuttamassa paketista purettua yleiskonetta sinne takaisin.

Usein on vaikea tietää vastaako tuote odotuksia, ellei sitä kokeile omassa kodissa. Siksi meillä on 30 päivän palautusoikeus (toimituspäivästä laskien). Sinulla on oikeus palauttaa tuote, vaikka olet jo käyttänyt sitä. Käytetty tuote tulee palauttaa ehjänä käyttöohjeineen, mielellään alkuperäispakkauksessa. Poikkeuksena palautusoikeuteen ovat palvelut ja tuotteet joihin kuuluu liittymä. Ohjelmistot, pelit ja elokuvat pitää palauttaa sinetöidyssä, avaamattomassa pakkauksessaan. Kuitti on hyvä olla mukana palautuksia tehdessä

gigantin myyjä kun olin ostamassa kameraan akkua yhden juhlakuvauksen ajaksi, että palauta juhlien jälkeen jos et enää tarvitse sitä.. olin siis ostamassa uutta kameraa muutenkin lähiaikoina, mutta tarvitsin yllättäen vanhaa kameraa.. ja käytettynä pystyin palauttamaan.

Gigantin palautusoikeuteen kannattaa suhtautua varauksella. Myyvät hyvin agressiivisesti myyntipuheella, että testaa kotona 30 päivää. Meiltä kuitenkin palautusoikeus evättiin sillä, että kahvikoneesta näkyi, että säiliössä on ollut vettä. Miten ihmeessä sitä olisi ilman vettä voitu testata? He juoksuttivat meitä monta päivää palautuksen kanssa, lupasivat palata kahden tunnin päästä palautustapahtuman jälkeen. Sitten viimein kolme päivää myöhemmin, soittivat illalla hyvin epäystävällisesti, että eivät ota ainakaan koneen vesisäiliötä takaisin, sillä siinä on käytön jälkiä. Eli vesitahroja. Koko palautusoikeus tuntuu huijaukselta ja asiakkaan hyppyytys ja kohtelu käsittämättömältä. Ollaan nyt menossa kolmannen kerran jouluruuhkissa noutamaan konetta takaisin, kun rahoja eivät suostu maksamaan. Helppoa ja kätevää. 440€ ja monta tuntia hukkaan heitettyä aikaa.

Yhteistyössä