[QUOTE="hippi";22051313]Ei, se ei ole minun ongelmani. Naurattaa vain, kun kokoushuoneissa porukka etsii pistorasioita ja virittelee piuhoja. Oletin, että tästä ongelmasta oltaisiin jo päästy eroon.
Jos kone on tarkoitettu mobiilikäyttöön, niin akun pitää mielestäni kestää työpäivä lataamatta. Se on lähtökohta.
Ja toinen asia, minkä pitää toteutua on se, että koneen pitää olla aina auki. Sitä pitää pystyä käyttämään kalenterina ja muistiinpanovälineenä. Jos se ei ole auki kun läpän nostaa, niin se on liian hidas.
Ja kolmas asia on turvallisuus. Sen tulee automaattisesti tehdä varmuuskopiot kotiin oli sitten missä tahansa. Ja tietoon ei saa päästä kukaan käsiksi, vaikka se varastettaisiin. Ja uuden käyttöönoton pitää sujua ongelmitta siten, että voit hakea kaupasta samanlaisen, mikä sinulta katosi/hajosi ilman päivittelyjä tietoineen ja ohjelmistoineen.[/QUOTE]
Kukin ostaa koneen siihen käyttöön, johon se parhaiten sopii.
Itse käytän kyllä kalenterina mieluiten puhelinta joka synkkaa työkoneeseen koko ajan, mutta se on minun valintani se.
Tuo kommenttisi siitä, että uusi vastaava kone pitää löytyä kaupan hyllyltä ilman asennuksia lähinnä huvittaa, sillä et taida läppäriäsi sitten kovinkaan kummoiseen työkäyttöön käyttää. Meillä on ainakin töissä kullekin henkilölle personoidut koneet ja ohjelmat (turvallisuus- ja synkkausasetuksista puhumattakaan), ei siinä mikään gigantin hyllystä poimittu kone käy. Vaikka akku kestäisi sen kymmenen tuntia