GI-herkkuja? Siis mitä ihmettä?

Joo... huomenna on sukujuhlat, ja mua pyydettiin leipomaan jonkinlainen kakku kahvin kanssa. Nyt sainkin sitten kuulla, että useampi henkilö tuolla noudattaa jotain ihmeen GI-dieettiä, ja että mielellään pitäisi olla heillekin sopivaa syötävää. Ikinä kuullutkaan mistään GI-dieetistä... Yritin googlailla leivontareseptejä, mutta löysin vain pari, mutta niihin kaikkiin sisältyi pähkinää/mantelia/hunajaa/mausteita, joita ei meiltä löydy, ja joita en oikein voi käsitelläkään kun olen noille allerginen.

Löytyisikö reseptivinkkiä ihan suoraan, tai nettisivuvinkkiä?
 
:)
[QUOTE="minä";21955337]Niissäkin on sokeria.Sokerihan niistä tekee makeita :)[/QUOTE]

et siis tiedä GIstä mitään? Puhuin puhtaasta sokerista jonka GI on korkea. Monien hedelmien ja marjojen GI on kuitenkin matala, vaikka niissä sokeria onkin.
 
"vieras"
:LOL: Just joo... Että kahvipöytään pyydetään leipomaan, mutta pitää sitten olla matala GI niissä leipomuksissa. Ei voi olla totta... Leipoisin just sitä mitä olin alun perin ajatellutkin.
 
Tuo mutakakku näyttää sellaiselta että voisi onnistua, toivottavasti se sitten kelpaa... Kun minulla ja juhlien järjestäjällä ei ole mitään hajua siitä mikä tuo ihmeen GI-dieetti on. Plööh. Meidän suvussa aina näitä ruokayllätyksiä lyhyellä varoitusajalla, pitäisi osata jo varautua. Seuraavaksi varmaan paikalle ilmestyy karppaava fennovegaanihindu :D
 
Äääh, tuossa reseptissä ei mainita mantelilastuja, mutta niillä pitäisi jauhottaa vuoka, ei siis käy... Ymmärsinkö nyt siis oikein, että tumma suklaa käy GI-intoilijoille? Jos vaan kävisi ostamassa jotain hienompaa suklaata, ja iskisi kahvipöytään... mitä luulette? Juustokakkua sitten muille.
 
"vieras"
Sämpylätaikinasta marjapullia, siis kolo keskelle ja siihen paistonkestävää marjahilloa tai tässä tapauksessa ehkä makastemarjoja kuten piirakoihin. Ihmeen hyvää, eikä ole sokeria.
 

Yhteistyössä