Gesslein vai Emmaljunga ?

gessleinin malli Swing-Fi vai emmaljungan city cross ??
Kumpihan olisi parempi, molemmat varmasti hyviä....mutta valinnan vaikeus.
Mikähän mahtaa olla gessleinin ratasosan makuutilan pituus ? Ja eikös se ole se jalkaritilä noissa swing-fi mallissa pidennettevissä ?

Kertokaa hyviä ja huonoja puolia noista rattaista, yhdistelminä siis.
Kiitos :)
 
Minä sanoisin että Emmaljunga! Meillä oli Gesslainin Hihglihtit ja loppupeleissä en tykänny. Oli hyviäkin juttuja kuten jatkoperä ja menivät pieneen tilaan ym, mutta seuraavalle osta emmaljungat! G :ssä oli liikaa hajoavia muoviosia ja ja remmijousitus oli tosi lepsu mielestäni. Mitä jämäkämpi, sen parempi! Jarru"tapitkin" oli tosi heikot esitykset, eikäkoskaan menny kunnolla lukkoon. Kerran kun ei lukkiutunut, pääsi alamäessä karkuun ja kuomu väänty. Onneks poika ei ollu sillon kyydissä!! :eek: :wave: Mitä ole tässä vertaillut niin näyttäs että Emmaljungat olisivat turvallisemmatkin..Ainoa on että ne eivät ehkä mene niin pieneen tilaan kuin Gesslainit..tiedä sitten.. ;)
 
Swing Fi
Hei!

Me ostettiin Gessleinin Swing Fi -vaunut (2007 malli) ja tyytyväisyys jatkuu edelleen. Menee tosiaan pieneen tilaan kuljetusta ajatellen ja todella mukavat työntää ja todella kevyet käännöksissä. Totta, että alusta on vetelämpi kuin emmaljungassa, mutta meille se on ainakin sopinut, kun kärrytellään vaihtelevassa maastossa. Joustavampi alusta tekee sen, että vaunuja on tosi vaikea saada nurin, mikä on iso plussa.

Makuutila on 85 cm perusasennossa ja sitä saa sitten pidennettyä noin viidellä sentillä. Pään suojana oleva turvakaari on tosi hyvä. Ainut huono puoli on nuo jarrujen vähän ontuva käyttö, kun joka pyörälle oma jarrunsa, mutta kyllä siihen oppii.
Vielä plussana ainakin minulle henkkoht on hienot väriyhdistelmät ja se, että ei kaikilla muilla ei ole samanlaisia =) .
Mutta ne on niitä makuasioita..
 
Gesslein
Tosi vaikee tää vaunujuttu ja melkein jo kuosien takia olen valitsemassa Gessleinit - muuten aina jotain hyvää jossain merkissä ja toisaalta taas puutteita.

Gesslein Swing Fi:stä kysyisin:
- Onko puolikovasta kopasta riittäväksi suojaksi sitten kun käytetään rattaina?
- Eihän tavarakori jää lumisohjoon kiinni? Ja onko se yleensäkään ollenkaan käytännöllinen? (näytti niin pieneltä esim. Emmaljungaan verrattuna)

Kaikki muutkin käyttökokemukset tervetulleita.
 
jurristi harmaana
Kahdella ekallamme oli Emmaljungat (duo edget) ja tyytyväisiä olimme niihin. Ainoa miinuspuoli oikeastaan se kuomun löystyminen (taitaapi olla tyyppivika Emmaljungissa), mutta senkin toki pystyy itse kiristämään. Tilaa vaativat suht paljon, eli meillä oli niiden kanssa säilytysongelmia, kun tuossa mallissa oli erillinen koppa- ja ratasosa. Myimmekin ne lopulta pois kyseisestä syystä.

Kolmannelle olemme ostaneet Gessun Swingit 2007 mallistosta kaikilla lisävarusteilla. Eikä mielestäni (ainakaan nyky-) Swingeissä ole yhtään sen enempää muoviosia kuin Emmaljungissakaan. Ja minä puolestani taas tykkäsin Gessuista juuri tuon kunnon jousituksen takia, erilaisissa maastoissa kun meilläkin tullaan harrastuksen myötä liikkumaan. Tavarakori Gessuissa tosiaan pieni, mutta meillä ei ole tarvettakaan suuremmalle. Ja plussaa se, että tosiaan menevät pieneen tilaan.

Sanoisin niin, että kannattaa lähinnä tulevan käytön mukaan miettiä noita vaihtoehtoja. Mieti, millaisia ominaisuuksia juuri teidän perheessänne vaunuilta vaaditaan ja sen jälkeen sitten vertailet vaunuja siltä pohjalta. Valinta helpottunee huomattavasti, sillä eroja eri vaunumerkeistä kumminkin on löydettävissä.
 
jurristi harmaana
Niin, se jäi vielä sanomatta, että käytännön kokemusta mulla ei vielä noista Gessuista ole, la on kahden viikon päästä... :D Eli puolen vuoden päästä voin oikeasti ottaa kantaa asiaan!! B)
 
Minäkin olen päätynyt noihin Gessleinin Swing Fi-vaunuihin. Juuri tuon "maasto"ominaisuuden vuoksi ja koska menevät pieneen tilaan ja värithän on aivan ihania. =) Nyt vaan mietinnässä tilaisiko Saksasta suoraan, kellään kokemuksia minkä verran postikulut ovat? Ovh. siellä kuitenkin melkein 300e vähemmän kuin Suomessa...
En ihan ymmärtänyt tuota kysymystä riittääkä puolikova koppa, kun käytetään rattaina...? Siis korjatkaa nyt, jos olen ymmärtänyt väärin, mutta eikä koppaa nimenomaan käytetä silloin, kun käytetään vaunuina ja rattaina käytettäessä koppa otetaan kokonaan pois?
 
Gesslein
Hei,

Koskien tuota kysymystä pehmeämmästä/kovemmasta kantokassista:

Gesslein Swing Fi:ssä molemmat kantokassimallit muuttuvat myöhemmin lämpöpusseiksi rattaisiin. Myyjän mukaan puolikova on viileämpi vaununa tulevalle kesävauvalle (+ käy tämän kesän mökkireissuilla paremmin matkasänkynä) ja kun puolen vuoden iässä suurin piirtein siirrytään rattaisiin, saadaan siis käyttöön lämpöpussi, jona tuo pehmeä kantokassi olisi lämpimämpi....

Päädyin lopulta itse Gesslein Swing FI:n Villa-kuosiseen yhdistelmään puolikovalla kopalla... Vauva vielä masussa (la viikon päästä) eli valitettavasti käyttökokemusta.

Ostin vaunut Suomesta, ajattelin mahdollista huoltoa tms., mikä saattaisi vaikeutua, jos ei olisi myyjä tässä vieressä... (toki nämä Saksassa valmistetut vaunut pitäisi olla sen verran hyvät, ettei huoltoja tule... Kuulema monet muut kalliit merkit käyttävät valmistusta ainakin osin kaukoidässä...)
 
Vähän varsinaisen kysymyksen vierestä vastauksena Iitalle:
Tilasimme Gessleinin Swingit Saksasta (pingpong-online.com). Postitus ja kotikuljetus sisältyivät hintaan, vaunut tulivat n. 1 kuukaudessa suoraan kotiovelle toimitettuna kaikkine papereineen ja dokumentteineen.

Käyttökokemus alkaa vastaa parin viikon päästä, mutta jos nämä vaunut valitset, niin Saksasta hankkimista voin oman kokemukseni perusteella kyllä suositella. Tilatessa huomioitavaa on, että Swing -malli on saksassa nimeltään Trend ja kantokoppa täytyy valita listalta erikseen. Kone kyllä kyseleekin kaikista pyörävalinnoista jne. Nyt muuten näytti olevan toukokuun loppuun asti ko. sivuilla vielä 5% lisätarjous hinnasta:)
 
Gesslein
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:00 vieras kirjoitti:
Vähän varsinaisen kysymyksen vierestä vastauksena Iitalle:
Tilasimme Gessleinin Swingit Saksasta (pingpong-online.com).

Tilatessa huomioitavaa on, että Swing -malli on saksassa nimeltään Trend ja kantokoppa täytyy valita listalta erikseen.
Eli Suomesta ostettuna maksoin 719 euroa puolikovalla kopalla (tuolla sivustolla vaihtoehto C-lift 125 euroa. Edullisemmaksi tulee kokonaisuus (429 eur+ 125 eur) siis Saksasta tilattaessa, muttei kyllä ihan tuota 300 euroa, mistä oli alunperin puhetta.

Sinänsä jo uusia 2008 kuosejakin tuolla sivustolla, huomasin!

Onnea vaunukauppoihin, mitä ikinä valitsettekaan!
 
Minuakin kiinnostaa kyseiset vaunut! Edellinen vieras, joka tilasit suoraan Saksasta: minkä verran oli toimituskulujen osuus? Ja takuu kaiketi toimii samalla tavalla vaikka onkin Saksasta tilattu?

Ja sitten tuosta kantokoppa-asiasta. Meille tulossa syysvauva eli vaunuaikaa olisi lähinnä talvi. Ajattelin, että pehmeä koppa olisi parempi = lämpimämpi. Luin vaan jostain, että tuo pehmeä koppa olisi ahtaampi ja varsinkin toppavaatteiden kanssa tekee tiukkaa vähänkään isommalle vauvalle. Kokemuksia kenelläkään tästä?
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:27 Anni kirjoitti:
Ja sitten tuosta kantokoppa-asiasta. Meille tulossa syysvauva eli vaunuaikaa olisi lähinnä talvi. Ajattelin, että pehmeä koppa olisi parempi = lämpimämpi. Luin vaan jostain, että tuo pehmeä koppa olisi ahtaampi ja varsinkin toppavaatteiden kanssa tekee tiukkaa vähänkään isommalle vauvalle. Kokemuksia kenelläkään tästä?
ei kokemusta, mutta ainakin helsingin vaunuaitassa sanoivat tosiaan pehmeää kantokassia lämpimämmäksi. kaupan sivuilla hyvät tuotetiedot ja sen mukaan puolikova ja pehmeä kantokassi sinänsä samankokoisia (ovatko sitten pienempiä kuin muilla valmistajilla??) eli L.32 x K.20 x P.80 cm.
 
aiempi vieras
Saksasta tilatessamme siis kaikki kulut toimituskuluineen sisältyivät sivuilla ilmoitettuun hintaan. Mitään ekstroja toimittamisesta tai kotiinkuljettamisesta ei tullut. Vaunuista maksetaan tavanomainen arvonlisävero ja siten kaikki on vielä täysin laillistakin eikä tullin kanssa ole ongelmia. Suomen arvonlisävero on muistaakseni 2% korkeampi kuin Saksassa, mutta oikea hinta näkyy kyllä ruudulla, kun valitsee oikean maan. Ja tosiaan, sivuilla on ajoittain noita 5% alennuskausia, kuten nytkin.

Takuun käytöstä ja toimivuudesta ei ole vielä itsellä kokemusta, mutta huhupuheiden mukaan se on muilla toiminut. Kaikki asialliset dokumentit, kuitit ja käyttöohjeet (saksaksi...) seurasivat mukana.
 
Ehdottomasti emmaljungat! Meillä on 2005 vuoden crosswayt ja ollaan älyttömän tyytyväisiä =) Kavereilla on gesslaineja ja ovat valitelleet huteruutta. Itsekkin sen verran olen niitä työnnellyt että tosi hepposilta tuntuu kun vertaa emmaljugiin. Olen kuullut pari juttua lähipiiristä joissa vaunut ovat kaatuneet lapsen ollessa vuoden ikäinen...Ja ainakaan kaikissa malleissa ei ole 5pistevaljaita, mitkä meillä on ainakin ollut ihan ehdottomat.

Suosittelen lämpimästi, on loistavat niin kaupungissa kuin maastossa ;)
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 12:31 vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti emmaljungat! Meillä on 2005 vuoden crosswayt ja ollaan älyttömän tyytyväisiä =) Kavereilla on gesslaineja ja ovat valitelleet huteruutta. Itsekkin sen verran olen niitä työnnellyt että tosi hepposilta tuntuu kun vertaa emmaljugiin. Olen kuullut pari juttua lähipiiristä joissa vaunut ovat kaatuneet lapsen ollessa vuoden ikäinen...Ja ainakaan kaikissa malleissa ei ole 5pistevaljaita, mitkä meillä on ainakin ollut ihan ehdottomat.

Suosittelen lämpimästi, on loistavat niin kaupungissa kuin maastossa ;)
Alkuperäinen kirjoittaja kysyi Gessleinin Swing-Fistä ja ainakin niissä on nuo pehmustetut 5-pistevaljaat
 

Yhteistyössä