Gastroskiisi

Vieläkö täällä keskustellaan? Meillä np-ultrassa tuli epäilys gastroskiisista tai omfaloseelestä joka varmistui viikko sitten gastroskiisiksi. Lapsi on meidän ensimmäinen ja kovasti olen stressaantunut, kun joutuu käydä useissa kromosomitutkimuksissa ja sitten odotella tuloksia. Missään vaiheessa ei ole kerennyt nauttia lainkaan odotusajasta. Gastroskiisiin olen jo tottunut, ja että sen saa kuntoon leikkauksella, mutta silti kova huoli jos odotusaikana tapahtuu jotain tai kuinka kovissa kivuissa vauva joutuu elämään ensi hetkensä.. :(

Täällä kuitenkin paljon hyviä tarinoita, joita on ilo lukea. :) tänään meillä 16+6.

Odottava mamma
Moikka! Löytyiskö tätä kautta muita gastroskiisi vauvaa odottavia, kun en itse ole mistään löytänyt muuta kuin paljon äitejä jotka ovat jo vauvan kauan sitten syliin saanut :) Meillä vauvalla todettiin gastroskiisi suht alkuvaiheessa, ja nyt on menossa 34+1

vierailija
Kellään nyt lähi vuosina vauvalla gastroskiisiä? Omalla edikoisella todettiin alkuraskaudessa. Aluksi sanottiin että suolia on vain vähän ulkopuolella, mutta kiireellisen sektion jälkeen kun poitsu saatiin ulos kävi ilmi että melkein kaikki olikin pullahtanut ulos. Syntyi 34+2 vkl nyt oltu 2kk sairaalassa. Suolet laitettiin samantien siiloon ja maha saatiin suljettua 4pv sisällä. Toipuminen oli suht nopeaa ja teholta päästiin pois viikossa... Nyt oltu vuodeosastolla odottelemassa ja toivomassa kakkaa. 7.4 tehtiin varjoainekuvaus josta näkyi että niukasti kulkee ja pääsee ulos 8h sisällä, mutta kakkaa ei vain näy. Koepalat otettiin 17.4 vastauksia odotellaan pari päivää sen jälkeen löytyi 2krt pienet kakat vaipoista mistä olin itse innoissani, mutta hoitajat ja lääkärit eivät asiaan kiinnityäneet erityistä huomiota joten oma into lakkasi samantien... eipä sen jälkeen ole kakkaa tullut edes putkella. 15ml maidoilla menty kuukausi eikä nosteta ennen kun kakka tulee... Tänään lääkäri kertoi suunnittelevansa uutta leikkausta missä katsotaan suolen kunto jne, myös oli puhe väliaikaisesta tai pysyvästä avanteesta siitä olen ahdistunut ja peloissani. Ei avanne ole maailmanloppu ja kunhan poika saadaan terveenä kotiin, mutta toivon että suolet lähtisivät toimimaan kunnolla.

vierailija
Päädyin tähän keskusteluun ihan vahingossa, surffailin täällä kaksplussan keskusteluissa ihan toisen aiheen vuoksi. Ajattelin lukea vielä ajatuksella tämän ketjun läpi. Osaltaan taitaa olla aika vanha ketju. Halusin kuitenkin tulla kertomaan, että minulla on ollut gastroskiisi syntyessäni. Tullut syntymäni hetkellä täytenä yllätyksenä, olen 1990 luvun alussa syntynyt, eikä tuolloin kai osattu ultassa nähdä tämän tyyppistä vaivaa. Oma tilanteeni oli syntymähetkellä todella huono ja uusintaleikkaus minulle tehtiin puolen vuoden iässä. Olen tänä päivänä siis yli kolmekymppinen nainen. Minulla on ollut haasteita kiinnikkeiden kanssa, sekä suolitukos, mutta muuten elämä on mennyt ihan hyvin. Minulla on myös pieni tytär.
Toivon, että tämä toisi toivoa joillekin teistä, jotka joudutte tavalla tai toisella gasroskiisin kohtaamaan.

Yhteistyössä