Galluppia teille, jotka imettäneet yli 1-vuotiaita *älä avaa josset hyväksy asiaa*

imetin 1,8 kuukauden ikään kolmosta. Ja tissit kesti hyvin, aluksi ne tulehdukset jne tulevat jos tulevat, ei enää myöhemmin.
Kuopus aloitti hoidossa, joten vain iltapäivällä, illalla imetin ja sekin sit loppui kun ei enää halunnut
 
Halikatti
Mä imetin esikoista 1 v 5kk. En edes koittanut lopetusta, se tuli siinä ihan itsekseen. Maito tais vähentyä niin, että lapsi joutui "kiskomaan" sitä aika työlään oloisesti jo rinnasta joten ehkä hän jätti rinnan suosiolla siksi. Juttelin hänelle kans aina välillä, että vois jo jättää tissin. Olimme siis kai molemmat tyytyväisiä ajankohtaan :)

Odotin seuraavaa joka syntyi 6 kk kuluttua, ja halusin kyllä vieroittaa ennen sitä.
 
joo
Esikoista imetin 1v 8kk, kolmea seuraavaa 1v 4kk ja nuorinta 2v 8kk. Esikoinen ja kuopus vieroittuivat itse, muut vieroitin, enkä edes keksi syytä, miksi. Jos nyt vielä saisin lapsen, niin imettäisin häntä juuri niin pitkään kuin hän haluaisi. Kuopusta imetin viimeisen vuoden vain aamuisin ja iltaisin, ja muillakin vähensin imetystä reilusti ennen lopullista vieroittumista. Yhtään kertaa ei tarvinnut kenenkään kohdalla enää rintoja tyhjentää imetyksen loputtua.
 
kaksi tyttöä
esikoista 1v5kk asti, odotin kuopusta jo tuolloin vierottaessa (ikäeroa 1v9kk), söi lähes pelkästään yöaikaan. Vierottaminen oli suht helppoa, maitoa kun tuli niin nihkeesti enää.
kuopusta 2v3kk, vieroitin kun en vaan enää jaksanut yöaikaan imettää, päivisin leikki eikä käynyt mielessä maitobaari. Vierottaminen oli hankalampaa vaikka lapsi ymmärsi puhetta, vaikka yhdessä sovittiin että aletaan yöllä juomaan vettä sain parina yönä nyrkistä. Nyt muistelee kaiholla miten hyvää äidinmaito oli, parasta mitä on juonut :)
 
Imetin tyttöä hieman alle 1v5kk. Ennen töihin menoa saatoin imettää vielä 5krt. mutta töihin menon jälkeen väheni kolmeen kertaan. Siitä sitten hiljakseen vähentelin niin, että imetin vain iltaisin kerran. Yks ilta se vaan jäi pois.
 
vieras
Mä imetin 1½ vuotiaaksi asti ja lähinnä vaan iltaisin,joskus saatoin antaa aamulla/päivällä mutta yleensä iltasin nukkumaan mennessä.Mies nukku pojan kans eri huoneessa monta viikkoa ja en myöskään voinut käyttää poikaa pesulla/saunassa kun alkoi kauhea huuto.
 
vieras
Esikoista imetin vain 1v2kk ja lopetin lääkekuurin takia laakista. Meni ihan hyvin muutamassa päivässä.

Kakkosta imetin 1v8kk ja lopeteltiin ihan yhteisymmärryksessä eli hän vähensi käymistä ja sitten minä lopetin sen viimeisen käynnin päivässä. Tosin senkin hän jätti välillä väliin. 1.5 v jälkeen oli maitoallergia historiaa, joten saattoi hyvin lopettaa.

Kuopusta imetin 2v1kk v asti. Hänellä oli niin ikään maitoallergia, jonka ongelmia välteltiin tällä keinolla. Hänenkin kanssaan lopetus sujui ongelmitta yhteistuumin. Ja siirryttiin kauramaitoon eikä tarvittu erikoiskorvikkeita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Saanko kysyä: Miltä näyttävät rinnat vuoden imetyksen jälkeen?
Samalta mullakin. Olen kylläkin imettänyt 8 vuotta.
Ja multa, olen 45 vuotias ja imettänyt 15 vuotta, rintani on yhtä kauniit kuin aina. Tietenkään äitiys ja imetys ei muuta niitä, koska olenhan supertissi ja siitähän kertoo imetysvuotenikin.
 
2v
Imetin 2v. Pulloa ei tyttö koskaan huolinut ja oli lehmänmaito- ja soija-allergiaa.
Imetin viimeisen puoli vuotta vain 1-2 kertaa vuorokaudessa, illalla ja aamulla. Joskus tyttö tuli itse yöllä viereen ja saattoi tissittää itsensä takaisin uneen jos heräsi.
Vieroitus sujui ihan hyvin, sanoin vaan tytölle iltatissin aikaan että tisut on nyt tyhjät, ei tule enää maitoa. Tyttö itki vähän mutta nukahti ilman tissiä, heräsi muutaman kerran yöllä itkemään tyhjää tissiä (yritti sanoa että ei oo tissi tyhjä ) ja parina päivänä vielä jaksoi muistaa mainita ääneen että tissi tyhjä ja oli vähän apeana tätä sanoessaan mutta sitten asia unohtui. Aika vähällä surulla siis selvittiin, mutta yöt muuttuivat kyllä muutamaksi viikoksi aika levottomiksi kun tyttö saattoi herätä ja huutaa suoraa huutoa, oli varmaan vähän toltaltaan kun aikaisemmin osasi rauhoittaa itsensä tissillä ja sitä keinoa ei enää ollut.
 
Esikoista tasan vuoden.
- N. 3 kertaa päivässä, aamu, päikkäri ja ilta + yöllä
- Vierotuksessa oli apuna täti, joka hoiti lasta yöt. Kahdessa yössä unohtui yötissi.

Toista 1v 3kk.
- Olin vähentänyt imetystä ensin, niin että unille vaan tissiä sai, eli n. 3 krt/pv.
Yöllä tissitteli kyllä.
- Vierotus kävi tosi helposti, ei haikaillut perään, äitiä suretti ;)

 
Imetin 1v 2kk, loppuajan lähinnä vain iltasyöttö jotta saan unille. Mies sano että eikö ole aika lopettaa. kun lopetin sitten niin nukuttaminen jäi pois ja nyt on unille laitto helppoa.
Samoin itsekkin piti jo lopetella jotta pystyn aloittaa lääkekuurin mitä imettäessä en saanut ottaa
 
Neiti oli n. 1v5kk kun lopetin ja se kävi niin helposti etten olisi osannut uskoa. Tuossa vaiheessa otti lähinnä enää ilta- ja aamumaidot. Muuton yhteydessä lapset oli 2 yötä putkeen mummolassa yökylässä ja sen jälkeen ei neiti tissin perään kysellyt. Itselle oli helppoa kun oli jo noin iso lapsi ja harvakseltaan tissitteli, ei pakannut maitoa yhtään lopetuksen jälkeen ja neiti ei kaivannut tissin perään yhtään.
 

Yhteistyössä