6-vuotiaan kanssa pelejä ja liikuntaa, en leiki. 1-vuotiaan kanssa en paljoa leiki vai leikinkö sittenkin koko ajan? Ehkä pitäisi määritellä leikki ensin. Onko se pallon heittelyä, kirjojen lukua, hyppyyttämistä, lauleskelua, asioiden nimeämistä?
Lapset 6v, 4v ja 1kk. En juurikaan "leiki". Luen kirjoja, pelaan yms. Mutta varsinaista LEIKKIÄ on harvoin. Isommat leikkii keskenään tai kavereiden kanssa.
Lapset 4 ja 2v, mä leikin 4v:n kanssa yleensä niinä päivinä jos ei ole ollut kerhoja tai leikkikaveria kotona, eli leikitään kotia, kauppaa, barbeilla, muumitalolla yms. Leikit on yleensä kyllä aika lyhyitä mutta tyttö silti tyytyväinen. Silloin kun ei millään huvittaisi leikkiä niin ehdotan jotain peliä tai lukemista. Ja leikitään yleensä silloin kun pikkusisko on päikkäreillä ettei sotke meidän leikkejä Kovasti kyllä odotan että pikkusisko vähän kasvaa ja olisi leikkikaverina...
Mun mielestä äidin ei "tarvitse" leikkiä siis ihan oikeasti leikkiä. Pelataan, luetaan, piirretään, maalataan, leivotaan, touhutaan ja kaikkea ns. normaaleja arkipäivän juttuja. Tyttö (4v) leikkii yleensä tätien, kummien, isovanhempien ja pikkuveljen (1v) kanssa.
En leiki. en ikinä. Se ei ole mun tehtävä. Lapset leikkii itse. Män voin järjestää sen mahdolliseksi. Aloittaa vaikka leikin, keksiä idean, josta he kehittelee itse lisää. Minä leivon, muovailen, piirrän, pelaan, luen, liikun, ulkoilen... lasten kanssa, mutta en helvetti soikoon leiki.
Lapset leikkii keskenään, onneksi mun ei tarvitse osallistua :saint: Joskus pihalla heilun maila kädessä niiden seurana tms. Mutta muuten kyllä hoitavat leikkimisen iman äitiä.
Muuten kyllä touhutaan kaikkea yhdessä. Lapset on 3, 4 ja 6 vee.
Aina välillä pitää mennä esim.legotalo rakentaa ja siinä samalla sit auttaa "muutossa" niitä pikku-ukkoja tai poneja, mitä sinne nyt onkaan menossa asumaan
Yleensä lapset kylläkin leikkii keskenään.