Galluppi: Pitäisitkö huolta vanhemmistasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;25420085:
Että omena ei kauas puusta putoa?
Minä pääsin katkeruudetta ja traumoitta kun huolehdin heistä parhaani mukaan, omien arvojeni mukaisesti

Minun arvoni ovat siinä, että yritän korjata äitini tekemät virheet omien lasteni kanssa, olen läsnä heille ja kasvatan heitä. Minua ei kasvatettu, ja olen saanut siitä kärsiä aikuisena.

Tässä elämäntilanteessa (olen yh) en todellakaan pysty huolehtimaan sekä äidistäni että lapsistani, ja koen että lapsilla on enemmän oikeus huolenpitooni kuin äidilläni.

Isästäni pidin mahdollisimman hyvä huolta, ennenkuin hän kuoli. Istuin monta kuukautta sairaalassa monta tuntia päivässä ja autoin muutenkin paljon. Yritin järjestää kokonaisvaltaisempaa hoitoa, soittelin lääkäreille ym. ja kotijaksoillaan kävin paljon ja soitin sitäkin useammin.

Äiti tulee saamaan tarvitessaan niin paljon apua kuin vähänkin pystyn antamaan.

Minulla on ihanat vanhemmat, jotka ovat pitäneet minusta todella hyvää huolta aina. Takaisinmaksu on sydämen asia.

[QUOTE="vieras";25419831]Tilapäisesti, kyllä. Täysipäiväisenä omaishoitajana en.[/QUOTE]
samoin. Isäni tosin on jo kuollut, mutta hänen eläessään olin aina välillä häntä hoitamassa. Mutta äitini harteille se suurin vastuu siitä kyllä lankesi.

äitiä olen auttanutkin kun on aputarvinnut ja autan sitten vanhanakin. isääni en ja en auta. ovat naimisissa, mutta äitini voin ottaa vaikka luokseni asumaan jos sitten joskua haluaa. isä saa mennä ihan minne lystää, minun kotiini ei tule asumaan.

mä autan ja huolehdin mahdollisuuksieni mukaan.äitini käynyt 3 syöpää läpi,josta viimeisimpään käynyt hoidoissa jo 4 vuotta..isäni huolehti suuremmaksi osaksi tietysti, mutta nyt isäni itse teholla,ja äidin uusi hoitomuoto todella rankka.heillä iso omakotitalo,joka jo sinällään vaatii työtä,öljykattilan kunnosta lumen luontiin, siinä vaan muutama asia jonka kanssa äitini tällä hetkellä totaalipulassa.itse 2 lapsen töissäkäyvänä yh:na on vaikea saada aika riittämään,mutta pakko se on.veljeni asuu toisella puolella suomea, ja tämä kaikki jää minun kontolleni.haastavaa,varsinkin kun isäni tämän hetkinen tilanne näyttää aika huonolle.meillä perhe ollut aina hyvin läheinen ja meillä ollaan aina autettu puolin ja toisin.nyt vaaditaan vaan aika paljon enemmän ja niin paljon teen,kuin pystyn.

oon luvannut ottaa äitini meille asumaan jos tarvii, varauksella ettei juo. alkanut vasn viina maistumaan taas niin paljon että tuskin "tarvii" ikinä meille ottaa. ja uhoaa juovansa itsensä hengiltä, huoh.
en tiä mitä vaihtoehtoja mulla on... jonnekin vanhainkotiin sit vaan, sisaruksia mulla ei ole.
vaikka isääni rakastankin niin hän on niin raivostuttava tyyppi että vanhainkotiin kanssa vaan kun aika tulee, ja asuukin 200km päässä.

Yhteistyössä