Galluppi lapsiperheille: aikuisten ILTAPALASTA!

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
(Mieheni toivomuksesta teen tämän gallupin ja toivon paljon vastauksia!)

Kertokaas mitä te aikuiset syötte iltapalaksi? Ja miten sen syötte?

Syöttekö koko perheen kesken, vai syökö aikuiset sitten kun lapset nukkuu jo? Millaisia iltapaloja syötte? Syöttekö sohvalla/ruokailutilassa tai "lennosta" tai miten sen teette?

Sit vielä, oletteko minkä ikäisiä? Ja lapset on?

ennen söin kun lapset nukkuu, mut nyt dietillä on sama syyä se näkkäri lasten kanssa.. ennen diettiä iltapala oli lähinnä mässyjä ja herkkuja, joita ei tarvinnu jakaa, ne oli minun minun minun... :ashamed:

Oma vastaukseni: Meillä lapset syö eka iltapalansa; Yleensä se on puuroa, muutamana iltana viikossa paahtoleipää + jugurttia. Ja monesti lapset syövät hedelmiä iltapalan jälkiruoaksi. Me aikuiset saatetaan napostella siinä jotain pientä tai ottaa esim. pieni annos puuroa. Myöhemmin illalla syömme oman iltapalamme ja se tehdään yleensä olkkarissa telkun ääressä. Meillä yleensä iltapala on joku salaatti (kana, tonnikala, fetajuusto joka tosin nyt on tauolla imetysdietin takia), hornetteja, hedelmiä tai tortilloja. Joskus voidaan syödä kotitekoista pitsaakin tai leipää. Mut normaali setti on se salaatti + hedelmiä.

Me ollaan 28v ja 32v ja lapset 7v, 2v ja 5kk.

Syödään iltapalaa yleensä sitten kun lapset on nukkumassa- siinä 9-10 aikoihin, ellei olla syöty samalla kun lapsetkin.
Telkkarin ääressä (kun meillä on siihen erivapaus kun lapset ei näe :whistle: ) teetä, leipää, jogurttia, muroja- mitä milloinkin.

30 kymppisiä ollaan, lapset 5 ja 1,5

Syödään silloin, kun lapset jo nukkuu. Ja syödään yleensä vielä miehenkin kanssa eri aikoihin, joskus samaan aikaa. Iltapala tulee yleensä syötyä sohvalla telkkarin katselun lomassa. Ja iltapala on yleensä pari viipaletta leipää päällisineen, lasillinen maitoa ja joku hedelmä.

Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:
Syödään silloin, kun lapset jo nukkuu. Ja syödään yleensä vielä miehenkin kanssa eri aikoihin, joskus samaan aikaa. Iltapala tulee yleensä syötyä sohvalla telkkarin katselun lomassa. Ja iltapala on yleensä pari viipaletta leipää päällisineen, lasillinen maitoa ja joku hedelmä.

Niin ja me vanhemmat 29v ja 33v ja lapset 3v ja 1v.

Iltapala syödään yhdessä useimmiten rennosti. Se on kuitenkin jotain aika oikeaa ruokaa, tyyliin pitsaa tms. Usein ihan ruokaakin, siis meillä oikeastaan syödään päivällistä eikä iltapalaa. Varmaan menee aika tasan syödäänkö se keittiössä oikein katetun pöydän ääressä vai olohuoneessa loikoilen tv:n ääressä.
Lapset 10,9 ja 2v9kk
Ai, omakin ikä piti laittaa. Mies 40, mä 34

Yhdessä syödään lasten kanssa, mies tosin ei yleensä iltapalaa syö, joten minä tässä hääräilen sen pojille. =)
Yleensä viikonloppuisin on 'herkkuiltapalat', eli saatetaan laittaa yhdessä poikien kanssa pizzaa tmv,, arkisin ne tavalliset.

Me molemmat syödään iltapalaksi pari leipää ja lasillinen kaakaota/mehua/vettä.

Usein syödään vasta sitten, kun lapset on nukkumassa, eli joskus puoli kymmenen jälkeen. Lasten iltapalan aikana siivoan keittiötä, tyhjennän astianpesukonetta ynnä muuta ja juttelen lasten kanssa päivän kuulumisia. Isäntä istuu silloin tv:n ääressä :)

Monesti aikuisten iltapala raahataan joko telkkarin tai tietokoneen ääreen.

Mulla vaihtetelee. Riippuen vähän miten oon muuten syöny päivällä. ELi välillä syön lasten kanssa yhdessä iltapalan. Välillä sitten jätän väliin ja syön kun lapset nukkuu. Meillä perusiltapala on leipää ja maitoa. Joskus muutakin mitä kaapissa sattuu olemaan.
Mutta monesti tulee sit herkuteltua kun lapset nukkumassa (riippumatta siitä söinkö sitä iltapalaa lasten kanssa).
Välillä sit herkutellaan miehen kanssa (ei välttämättä makeaa). Meillä mies yleensä vielä töissä lasten iltapalan aikaan joten pakosta nuo yhteiset syömiset menee myöhemmäksi sit.

arkisin aika köyhät iltapalat, leipää ja jugua. Viikonloppuisin jos mies on kotona teen usein jotain hyvää salaattia, patonkia ja vaikka paistetaan kanansiipiä tai jotain muuta yhteistä herkkua.

Lapset syö ensin, itse syödään kun he ovat nukkumassa/omissa huoneissaan. Joskus mies tekee ihan jotain hyvää ruokaa, joskus lämppäreitä, joskus jotain salaattia lisukkeiden kera. Välillä grillataan jotain, milloin mitenkin. Telkun edessä syödään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
ennen söin kun lapset nukkuu, mut nyt dietillä on sama syyä se näkkäri lasten kanssa.. ennen diettiä iltapala oli lähinnä mässyjä ja herkkuja, joita ei tarvinnu jakaa, ne oli minun minun minun... :ashamed:

Puhut aivan ko mu suulla :o tosi näkkärikin on kiva vetää sohvalla tellua katsellen kun lapset nukkuu.

Pääsääntöisesti syödään iltapala yhdessä parheenä, eli silloin kun mies tulee kotiin töistä. Ja myös sitten lasten mentyä nukkumaan me aikuiset yleensä juomme vielä teetä yms yhdessä. Iltapala on aina ruokapöydässä, mutta me aikuiset sitten juomme teemme olkkarissa sohvalla..
Iltapalaksi meillä on aika usein jotain hiukan tukevampaa, sillä meillä ei ole kahta lämmintä ruokaa päivässä. Esim piirakkaa, omatekemää pizzaa, lämpimiä voileipiä, kanasalaattia jne..
Toki välillä on päiviä kun lapset erikseen ja aikuiset syö sitten vasta lasten mentyä nukkumaan.

Lapset 1v ja 4v, aikuiset 27 ja 30

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Lapset syö ensin, itse syödään kun he ovat nukkumassa/omissa huoneissaan. Joskus mies tekee ihan jotain hyvää ruokaa, joskus lämppäreitä, joskus jotain salaattia lisukkeiden kera. Välillä grillataan jotain, milloin mitenkin. Telkun edessä syödään. :)

Juuri näin meilläkin, yleensä. =)

MEillä lapsi syö oman iltapalansa ensin. Yleensä kaakaota ja paahtoleipää, jogurttia, viiliä. Sitten vielä erikseen hedelmiä (banaania, omenaa). Me sitten syödään miehen kanssa myöhemmin telkkarin edessä tai tietokoneella voileipää (mies 33) ja muroja + soppaa (minä 36) tai muroja ja jogurttia.

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:

Puhut aivan ko mu suulla :o tosi näkkärikin on kiva vetää sohvalla tellua katsellen kun lapset nukkuu.

ei oo ku siitä tulee niin paljon muruja. syön sen aina tiskialtaan päällä "yhdessä lasten kanssa" ;)

Välillä lasten kanssa ja välillä kun ovat jo nukkumassa. Useimmin syödään iltapalaksi leipää ja juodaan teetä. Muuta naposteltavaa joskus telkkarin ääressä, ei kovin usein. Riippuu miehen työvuoroista kun 3-vuorotyössä, ei useinkaan iltapalalla.

En oikein tykkää kun olkkarissa syödään, ei kovin usein syödäkään. Lasten ja aikuisten ylipainon suurin syy on syöminen telkkarin ja tietokoneen ääressä. Kyllä siitä joskus lipsutaan, mutta yritän opettaa lapsiakin syömään keittiössä. Itse syön aika harvoin telkkarin ääressä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Oma vastaukseni: Meillä lapset syö eka iltapalansa; Yleensä se on puuroa, muutamana iltana viikossa paahtoleipää + jugurttia. Ja monesti lapset syövät hedelmiä iltapalan jälkiruoaksi. Me aikuiset saatetaan napostella siinä jotain pientä tai ottaa esim. pieni annos puuroa. Myöhemmin illalla syömme oman iltapalamme ja se tehdään yleensä olkkarissa telkun ääressä. Meillä yleensä iltapala on joku salaatti (kana, tonnikala, fetajuusto joka tosin nyt on tauolla imetysdietin takia), hornetteja, hedelmiä tai tortilloja. Joskus voidaan syödä kotitekoista pitsaakin tai leipää. Mut normaali setti on se salaatti + hedelmiä.

Me ollaan 28v ja 32v ja lapset 7v, 2v ja 5kk.

meillä on juuri tähän samaan tapaan..yleensä se tosin menee niin että mies syö sen tossa telkun edessä ja mä tässä tietokoneella istuessani :D !
meillä lapset 2,5v ja 10kk

Iltapalaa syödään vain viikonloppuisin, koska arkisin päivän toinen pääruoka on yleensä klo 20-21. Iltapalansa saa syödä missä huvittaa paitsi ei mun sängyssäni. Iltapala voi olla melkein mitä tahansa...suolaista piirakkaa, voileipää, salaatteja, dipattavia, puuroa marjojen kera, hedelmiä jne. Perheenjäsenten iät on 46 ja 16.