Galluppi: Lapsi Facebookissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Feissaaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Feissaaja äiti

Vieras
Onko lapsesi Facebookissa ja minkä ikäinen hän on?
Tiedätkö ketä hänen kavereinaan on ja mitä hän sinne kirjoittaa jne..

Itselläni on lapsi (10-v) Facebookissa ja kyllä tiedän mitä hän siellä kirjoittaa/touhuaa/pelaa ja tiedän hänen kaikki kaverinsa.
Meillä on sellainen sopimus, että minulla on oikeus käydä tarkistamassa hänen sivunsa (olen kaverinakin Facessa) tiedän hänen tunnuksensa ja minulla on oikeus muokata/poistaa hänen sivuiltaan tarpeen tullen kirjoituksia/kavereita jne..

Jos ko. sivulle alkaa tulla mielestäni epäsoveliasta tekstiä tms.. Minulla on oikeus poistaa hänen kokonaan Facesta, sama koskee myös kavereita, jos tarvis on niin poistan kyllä ja pahimmassa tapauksessa laitan eston ko. henkilölle.

Oma lapseni on paljon sinun lastasi nuorempi ja siitä syystä esiintyy vain kuvissa minun profiilissani. Mutta kiva huomata että sinunkaltaisia vanhempia on olemassa, jotka oikeasti ovat kiinnostuneita lapsiensa tekemissitä netissä.

13v tyttö on ei ole mun kavereissa, mut mulla on tunnukset ja pääsen katsomaan (ja sillä on meidän yhteisiä tuttuja kavereina jotka sit vähän kans seurailee, ja isoveljensä vahtii..)
17v poika on,ja sen kanssa olen kaveri.

On hänellä pet villen ym. pelaamista varten oma bookkisivu. Kaverinsa ovat tuttuja ja sukulaisia. Ei kyllä käytä muuta kuin pelaamiseen ja silloinkin valvotusti -- nyttemmin ei enää juuri pelaakaan.
Ja ikää on 8v. Naamakuvassa esiintyy meidän koirat.

Viimeksi muokattu:
K-13 ikärajaa meillä noudatetaan. Tyttö 9,5v, muutaman kerran kysynyt saisiko sinne tunnukset kun luokkalaisillaan aika monella on. Olen kieltänyt ja perustellut kantani ikärajalla. Siihen myös lapsi on tyytynyt.

Pelejä löytyy muualtakin. Se ei ole minusta mikään syy. Sitä paitsi netti on pullollaan pelejä, jos ei ne kelpaa niin sitten saa olla kelpaamatta. Minusta hyvä kysymys näille alaikäisten facebook-lapsien vanhemmille on että mitä lapsillenne haluatte opettaa? Että säädöksiä, jopa lakia, ei tarvitse noudattaa? Annatteko myös katsoa tv-ohjelmia/elokuvia noudattamatta ikärajoituksia? Annatteko 13-vuotiaan ajaa mopoa? Entäs lähdetkö 17-vuotiaan kanssa harjoittelemaan autolla ajoa?

Mielestäni on parempi, että lapseni tekee luvallisesti (minun valvomana) profiilin, kuin se että tekee omin luvin, ilman aikuisen valvontaa ja ottaa kavereikseen ketä sattuu.
Myös tuttavani on mukana tässä "valvonta" ringissä joten se hieman helpottaa.
Tottakai olen kiinnostunut, mitä lapseni siellä tekee ja niin täytyykin olla, kun kerran hän lupasin sinne mennä.

On myös lapsia, joiden vanhemmat ei edes tiedä lapsensa profiilista Facessa...

Onhan se totta, että Facessa on K 13.

Uusimmat

Yhteistyössä