GALLUP: Tuplarattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuuppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
peräkkäiset. niitäkin on sioin renkain

ja selitystä.
mahtuu kunnolla kulkemaan kapeaakin tienviertä.
ismpi ei pääse kiusaamaan pienenpää
menee pienenn kasaan autonm periin
mahtuu kapeissakin kauppojen väleissä ja kassoitla sekä kapeista ovista. ihan kaikilla rinnakkaisilla ei mahdu kaikista kauppojen ovistakaan siälle.

meillä oli emmaljungan twinnettet ja ei toiminut meillä. rinnakkaisissa on jouduttu istuintilaa kaventamaan jolloin meidän 2v1kk tytön tyllerö ei mahtunut viimetalvena kunnolla istumaan toppavehkeissä vaan röhni puoliksi pikkusiskon päällä. kun siihen vielä' lisäsi ihanan mustasukkaisuuden potkimista tönimistä repimistä ja pahimmillaan puremista niin onneksi saatiin vaihdettua gragon peräkkäisiin.

yllätyin kuinka hyvin nuo gragot kulki jopa talvisohjossa. vaikka onkin tuplarenkaat edessä. mutta ei niissä renkaissa kovin isoa kokoeroa ollut twinweihin verrattuna.

huomasin myös että omat niskakivut väheni kun peräkkäin lasetn paino jakautui rattaisiin tasaisemmin kun rinnakain joutui työntämään isomman lapsen puoleta enenmän.

että tämmöiset kokemukset meillä.

kannattaa käydä sovittelemassa liikkeessä ja kokeilla miten mahtuu isompi toppavaatteissa koska kaikkiin rinnakkaisiin ei välttämättä kovin pullukka mahdu!!

meillä osann geminit joissa on ilmakumipyörät! ja ovat sii peräkkäin istuttavat. meillä tuo käyttöikäkin jää varmaan noin puoleen vuoteen!ovat tukevat ja ihanaa on se että vauvalle jää ihan oma "pesä" takaosaan ja esikko saa istuskella yksinään rauhassa edessä!
kovasti ollaan jo kokeiltu ja nyt vaan ootellaan etä kuopus syntyis!
rattaissa on kaksi miinusta 1) korkea työntöäisa, eli ei lyhyelle mammalle ja 2) pieni tavaratila mutta kokoamisessa käytettävää koukkua voi käyttää kauppakassille!

joo tuo on hyvä huomioida rattaita ostaessa. käytetyllä ei ole takuuta. hyväkin ratas voi hajota eikä kukaan korvaa. uudella on aina takuu.

tuplien käyttöikä cvoi jäädä lyhyeksi. jos esikoinen on jo kaksi niin käyttöikä parhaimmillaan jää siihen puoleen vuoteen. moni oppii esim ajamaan pyörällä alle 3v ja kulkee rattaiden rinalla mieluummin pyörällä. moni kaksi-kolmevuotias haluu ite kävellä jos vanhemmat yhtään rohkaisee ja lapsi jaksaa kävellä yllättävän pitkiä matkoja.

reissunpäällä esim huvipuistoissa korkeasaaressa yms on mukavampi liikkua jos on kaksi aikuista mukana niin sillee että kumpikin työntää yhtäö lasta ja huvipuistoista ja korkeasaaresta saa kärryn tai rattaat lainaan joten yhden aikuisen ei tarvitse työntää koko lastia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 21:23 mää kirjoitti:
joo tuo on hyvä huomioida rattaita ostaessa. käytetyllä ei ole takuuta. hyväkin ratas voi hajota eikä kukaan korvaa. uudella on aina takuu.

Kyllä niillä käytetyiläkin vielä voi olla takuu. Moni myy alle vuoden käytössä olleita jolloin takuuta on vielä ehkä vuosi jäljellä ja takuu siirtyy tuotteen mukana,siihen ei omistaja vaikuta lainkaan! =)

vierekkäin istuttavat..
mulla on ollut emmaljungat ne oli huonot, isompi aina makas vaavin päällä
gracot peräkkäinistuttavat..liian korkeet mulle ja mä en jaksanut niitä kääntää
happy babyt..ihanattyöntö aisa saa säädettyä ja muksut istumaan eripäin..isot renkaat.. helpot ja kevyet työntää ja kääntää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 11:07 nirzu kirjoitti:

emmaljungista mullakin huono kokemus kun oli alkuun lainassa.

meillä on nuo gragot. olen 162cm pitkä ja on ainakin mulle sopivat työntää. ja minusta ne kääntyy tosi sulavasti kun niissä on kääntyvät etupyörät, eli niillä pystyy kääntymään liki paikallaan. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 14:37 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 11:07 nirzu kirjoitti:

emmaljungista mullakin huono kokemus kun oli alkuun lainassa.

meillä on nuo gragot. olen 162cm pitkä ja on ainakin mulle sopivat työntää. ja minusta ne kääntyy tosi sulavasti kun niissä on kääntyvät etupyörät, eli niillä pystyy kääntymään liki paikallaan. =)

eipä meidän hiekkatiellä toimineet..

:D
mies tykkäs niitä työnnellä kauppakeskuksissa..minä en..
mutta sehän on niin makuasia ..onneks ei kaikki tykkää samasta ;)

Kuinka hankalaa on ohjailla tuplia kun on sellaiset peräkkäin istuttavat? JOutuuko kaupoissa venkslaamaan paljonkin ja joutuuko ennakoimaan paljon? Oisko täällä yhtään sellaista keskustelijaa jolla olis kokemusta sekä peräkkäin että vierekkäin istuttavista. Jos sais sellaista vertailevaa kirjoitusa näistä kahdesta ominaisuudesta ja niiden kuljettamisesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2005 klo 02:38 Leena kirjoitti:
Kuinka hankalaa on ohjailla tuplia kun on sellaiset peräkkäin istuttavat? JOutuuko kaupoissa venkslaamaan paljonkin ja joutuuko ennakoimaan paljon? Oisko täällä yhtään sellaista keskustelijaa jolla olis kokemusta sekä peräkkäin että vierekkäin istuttavista. Jos sais sellaista vertailevaa kirjoitusa näistä kahdesta ominaisuudesta ja niiden kuljettamisesta.

niinku mä laitoin tossa jo että mä en saanu noita peräkkäisiä oikeen kääntymään.. liian raskaat..hankalat.. mä suosin vierekkäisiä,,happy babyllä ihanat..mä tykkään..
mutta makuasia... :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2005 klo 02:38 Leena kirjoitti:

meillä oli alkuun lainassa nuo twinettet jotka osoittautui liian pieniksi kun ewsikoinen jo niin iso. ostettiin omat gragon peräkkäiset ja niistä tykkäsin kovasti.

minusta ohjaaminen helpompaa etenkin kaupoissa. pienenmässä tilassa nuo kääntyy ympäri kuin esin noi twinit. eli ne kääntyy tosi helposti kulmissa ja mutkissa kun o0n kääntyvät etupyörät, ja muutenkin huomasin että hartiakivut hävisi kun peräkkäin olevissa lasten paino jakaantuu tasaisesti, kun rinnakkain kun oli niin painavamman lapsen puolelta piti työntää kovemmin kokoajan.

kääntymisestä vielä että eihän nuo peräkkäiset kamalan paljon pidemmät ole kuin suuret yksösrattaatkaan. ne kun menee hiukan tavallaan lomittain. eli taaempi istuu ylempänä. kannattaa käydä ihan liikkeess sovittamassa molempia vaihtoehtoja nmielellään niin että on vaikka kaverin isompi lapsi mukana niin saa oikean kubvan ominaisuuksista. kun tyhjiä rattaita kokeilemalla saa kyllä huonosti kuvaa miten käyttäytyy kärry esim jos toinen lapsi painaa 3 kiloa ja toinen 15.

Mulla ei ole tuplista minkäänlaista kokemusta, mutta kommentoin silti :kieh: . Väittäisinkin, että peräkkäinistuttavilla tuplilla on todella hankala päästä esteen (esim. kadunreunan) yli tai nousta matalalattiabussiin. Kun se painavampi lapsi istuu edessä, ja sitä painoa voi olla se 15kg, niin miten sitä jaksaa painaa työntöaisasta niin paljon, että lähtee rattaat keulimaan?? Tätä mä aikani kuluksi silloin tällöin pohdin B) . Kertokaahan.

Yhteistyössä