Gallup: Soseiden aloitus :)

  • Viestiketjun aloittaja Vinkkejä kiitos :)
  • Ensimmäinen viesti
Vinkkejä kiitos :)
Eli pientä galluppia pukkaisi. Itsellä viisi vuotta edellisestä vauva-ajasta, joten jollain tapaa sitä on unohtanut asioita..

1- Millä soseella aloititte?
2- Millaisilla määrillä, miten pian kasvatitte määrää suuremmaksi?
3- Montako päivää annoitte samaa makua?
4- Koska otitte viljat käyttöön? Millä aloititte?
5- Koska otitte lihan käyttöön? Millä aloititte?
6- Vauvan ikä kun aloititte kiinteät?

Kiitos jos jaksatte vastata.
Ihanaa kesää kaikille :)
 
1. Perunalla ja porkkanalla.
2. Teelusikallisella, pikkuhiljaa kasvatin määrää.
3. Pari-kolme päivää samaa makua.
4. 6 kk iässä viljat, ensin kaura.
5. 6 kk iässä lihat, ensin possun liha.
6. 5 kk iässä.
 
Blue
1. Bataatilla aloitettiin
2. Pari-kolme teelusikallista, lusikallinen päivässä lisättiin.
3. Kolme päivää per maku
4. 7kk iässä kauralla
5. 7kk iässä possulla
6. 7kk iässä
 
1. Tais ollu perunaa ja porkkanaa
2. Ihan maku annoksina, teelusikan kärjellä ja kun maistui selvästikkin niin hyvältä tarjosin vähän lisää.
3. Pari päivää, sitten kokeiltiin muutakin.
4. 6kk siirryttiin vellien ihmeelliseen maailmaan, ja siitä myös puuroihin.
5. 6kk myös lihaa kehiin.
6. Siis 4kk aloittettiin maistelemaan ja pian myös syömään. Rintaa söi siihen asti ja siitä eteenpäin soseita ja tuttelia. (ja nyt taas alkaa vaakkuminen imetyksestä, mutta antaa mennä ;) )
 
1. Porkkanalla
2. Annettiin niin paljo ku meni, alussa vain muutama tl, nousi parissa viikossa n. desiin.
3. Viikko
4. Ei olla otettu eikä taideta ottaa (vauva 7kk), itse en kestä viljoja
5. 6kk
6. 5,5 kk alotettiin maistelut, 6kk iässä söi pari liha-kasvis-annosta päivässä.
 
cas
Alkuperäinen kirjoittaja :
1. Porkkanalla
2. Annettiin niin paljo ku meni, alussa vain muutama tl, nousi parissa viikossa n. desiin.
3. Viikko
4. Ei olla otettu eikä taideta ottaa (vauva 7kk), itse en kestä viljoja
5. 6kk
6. 5,5 kk alotettiin maistelut, 6kk iässä söi pari liha-kasvis-annosta päivässä.
Jos sinä oot viljalle yliherkkä miks vauva ei sitä saisi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja cas:
Alkuperäinen kirjoittaja :
1. Porkkanalla
2. Annettiin niin paljo ku meni, alussa vain muutama tl, nousi parissa viikossa n. desiin.
3. Viikko
4. Ei olla otettu eikä taideta ottaa (vauva 7kk), itse en kestä viljoja
5. 6kk
6. 5,5 kk alotettiin maistelut, 6kk iässä söi pari liha-kasvis-annosta päivässä.
Jos sinä oot viljalle yliherkkä miks vauva ei sitä saisi?
Miks antaisin? Musta viljat ei oo ihmiselle sopivaa ravintoa. Annan mielummin kunnon ruokaa, puurokin on pula-ajan ruokaa. Varsinkin gluteeniviljat estää ravintoaineita imeytymästä. Tutulla hemppa nousi huimasti kun jätti viljat.
 
de
1 maissi
2 ehkä ruokalusikallinen meni alussa, desiin kesti kaun
3 viikon välein uusi aines (tämä siksi, että olen ites ruoka-aineallerginen)
4 6/7 kk, viljat aloitettiin muistaakseni riisillä
5 en muista, olisiko sitten 7 kk
6 6 kk
koska itselläni on ruoka-aineallergioita, niin ymmärrän hyvin, että ei ole ensimmäisenä antamassa sellaisia ruoka-aineita, joille on itse allerginen, esim. kalaa tyttö sai vasta yli 1-vuotiaana, tosin osaksi siksi, ettei meillä sitä käytettä. ja oikein hyvin oppi sitä syömään ja tykkää kovasti kalasta.
puuroaineksia saa kuitenkin muitakin kuin kotimaisista viljoista tehtyjä, esim. luontaistuotekaupoista/ekokaupoista.
 


1- Millä soseella aloititte? Päärynä
2- Millaisilla määrillä, miten pian kasvatitte määrää suuremmaksi? Eka pari tl ja sit noin puoli purkkia. Aika pian sai syödä niin paljo ku menee.
3- Montako päivää annoitte samaa makua? Noin viikko
4- Koska otitte viljat käyttöön? Millä aloititte?5,5kk, kaura
5- Koska otitte lihan käyttöön? Millä aloititte?6kk, nauta
6- Vauvan ikä kun aloititte kiinteät? 4kk





 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja cas:
Alkuperäinen kirjoittaja :
1. Porkkanalla
2. Annettiin niin paljo ku meni, alussa vain muutama tl, nousi parissa viikossa n. desiin.
3. Viikko
4. Ei olla otettu eikä taideta ottaa (vauva 7kk), itse en kestä viljoja
5. 6kk
6. 5,5 kk alotettiin maistelut, 6kk iässä söi pari liha-kasvis-annosta päivässä.
Jos sinä oot viljalle yliherkkä miks vauva ei sitä saisi?
Miks antaisin? Musta viljat ei oo ihmiselle sopivaa ravintoa. Annan mielummin kunnon ruokaa, puurokin on pula-ajan ruokaa. Varsinkin gluteeniviljat estää ravintoaineita imeytymästä. Tutulla hemppa nousi huimasti kun jätti viljat.
Mulle on ihan sama mitä kukin syö mutta ei se puuro aina pahasta ole :
http://www.iltalehti.fi/terveys/2010070211976973_tr.shtml
 
Hyvä aloitus
Itse pähkäilen myös samaa :) Meillä kaksoset 5kk ja viikko ollaan syöty kiinteitä.

1- porkkanalla
2- alkuun teelusikan kärjellisiä, muutamassa päivässä kasvoi viiteen lusikkaan toisella vauvalla, toinen tykästyi hitaammin
3- kolme päivää porkkanaa, sitten siirryttiin bataattiin kun kaupasta ei porkkanaa saa :(
4- ei vielä
5- ei vielä
6- 4kk3vkoa

Tänään oli seitsemäs päivä kun saivat kiineitä, toinen syö jo kymmenen lusikallista mutta toinen varmaan puolet tuosta. Mietinkin että mitä seuraavaksi, maissia ajattelin kokeilla (hyvä energianlähde)

Kiva ketju, kiitos Ap:lle.
 
**
1) Bataatti
2) Lusikallinen alkuun pari päivää, sitten nostin aika reippaastikin määrää, viikossa nousi jo pariin rkl:n
3) Neljän päivän välein vaihdoin makua. Bataatti -> kukkakaali -> porkkana -> kesäkurpitsa
4) Kaurapuuroa 6kk iästä iltaisin
5) 8kk iästä hirvenlihalla
6) 4.5kk
 
Ap
Kiitos paljon vastauksista.
Voisiko saada vielä lisäyksenä vaikka ensimmäiset neljä tai viisi sosetta?
Siis että missä järjestyksessä aloitte antamaan mitäkin.

Meillä vauva 5.5kk ja pikkuhiljaa olisi tarkoitus aloitella soseita.
Kiitos paljon :)
 
kuikki
En nyt ehdi noita kaikkai muistelemaan, mutta meillä lapset (5) saanut tässä järjestyksessä

1 maissi
2 peruna / porkkana
3 peruna / porkkana
4 luumu / Päärynä (koska tässä vaiheessa yleensä kakka mennyt hieman liian kovalle)
 

Yhteistyössä