Gallup raskautuneille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tikru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tikru

Vieras
Hei kaikki raskaana olevat tulevat äipät!
Kirjottelen tuossa vauvahaaveiden puolella, mutta ajattelin mielenkiinnosta tulla tänne kysymään teidän raskauden alkamisesta.ei siis nyt liity odotusaikaan, mutta jos joku viittii vastailla. Eli kuinka monella yrittämällä tulitte raskaaksi?Ja oliko joitakin erityis ""apukeinoja""? Mitkä oli ihan ekat raskausoireet?
Aurinkoista ja ihanaa odotusaikaa kaikille!

Neljännellä kierrolla tärppäsi. Apuna käytin muutaman kierron ajan ovistikkuja, että sain selville oman ovulaatioajan kohdan... Itse omalla kohdalla uskon että väkisin vääntäminen haittasi raskaaksi tuloa eli kun ajateltiin vain harrastaa seksia ihan vaan muuten vain, ilman vauva-ajatuksia, niin heti sitten tärppäsi.
Ekana raskausoireina oli rintojen aristus, menkkakivut ja semmoinen ällöttävä olo ja väsymys oli myös melko kova. Jatkossa oireet on pysyny samana, ehkä vähän kovempina vain. Jotenkin tiesin olevani raskaana jo ennen plussausta. Oli ne menkkaoireet kuitenkin vähän erilaiset kuin tavallisesti...

Neljäs kierto taisi olla meilläkin. Me ei käytetty apuna mitään tikkuja, ihan perinteisesti vaan laskeskelin päiviä. Seksiä harrasteltiin silloin kun mieli teki. Viimeinen kuukausi jolloin vihdoin nappasi, sekstailtiin varmasti joka toinen päivä. Eli olisi se ihme jo ollutkin jos ei olisi napannut.

Meillä tärppäs tokasta kierrosta. Ei ""käytetty"" mitään, hommailtiin kun siltä tuntui... Mulla oli maha sekaisin ja huonoa oloa, sekä rinnat ""turvoksissa"".

Ensimmäinen raskaus alkoi 6 kk:n yrityksen jälk, mutta päättyi suruksemme keskenmenoon. Km:n jälkeen kolmannessa kierrossa tärppäsi uudelleen ja nyt odotamme esikoista jo aika pitkällä : )

Minulla oli toisessa raskautumisessa ovistikut käytössä, ja puuhailujen jälkeen hilasin takapuolen aina koholle, älyttömältä puuhalta se tuntui, mutta tahto raskautua oli niin kova että oli valmis moiseen ; )

Onnea sinulle matkaan ja tervetuloa odottajiin kun tärppää!

Aika tarkalleen vuosi yritettiin. Oltiin joka pv, joka toinen pv, 2-3krt/vko ja kaikkea siltä väliltä. Sitten lakattiin yrittämästä; seksiä 2 krt kierron aikana ja jo tärppäsi. Eipä siinä mitkään apukeinot auta, siittiöt ja munasolut on tärkeimmät. Tai kaipa toisilla auttaa, mutta uskokaa pois, vähän kaikkea tuli kokeiltua.

Tsemppiä!!!
T: Erica rv 13+2

Eka raskaus tärppäsi ekalla kierrolla, mutta todettiin tuulimunaksi rv 12. Kaksien menkkojen jälkeen, jotka piti välissä odottaa tärppäsi taas heti ekalla kierrolla. Ja nyt meneillään rv 28. Ja raskausoireita ei ollut mitään kummastakaan. Ei oireen oiretta vieläkään, paitsi kasvava maha :)

Lisäys vielä edelliseen, ettei siis mitään apukeinoja käytetty. Ja seksi kertojakin oli molemmilla kerroilla vain yksi siihen suurin piirtein ovis aikaan. Eli taidan olla melko helposti hedelmöittyvää sorttia...

Tärppäsi kolmannesta kierrosta (tosin pillerit olin lopettanut jo puolisen vuotta ennen tärppiä). Apuna käytettiin ovistikkuja (suosittelen lämpimästi, ei tarvitse laskeskella kalenteri kourassa!). Eikä niiden kanssa yrittämisestä tarvitse mitään pakkopullaa tehdä, ei tarvitse edes miehelle niistä jatkuvasti raportoida ellei tahdo. Sekstailujen jälkeen olin about vartin verran jalat seinää vasten (en tiedä mahtoiko siitä mitään apua olla, mutta hyvät naurut siitä ainakin saatiin joka kerta.. Oli aika hassun näköistä)
Tsemppiä yritykseen!

Tulin raskaaksi jättämällä parin viikon ajaksi pillerit pois. Raskauden sain tietää tai siis ymmärsin olevan kyseessä vasta kahden kuukauden kuluttua.

Että vauvan tuloa ei koitettu avittaa, päin vastoin. Silti erittäin toivottu tapaus, vaikka onkin tulossa pari vuotta etuajassa. Ihan oikein meille, ei vauvojen tulosta kuulu ihmisten voida päättää!

Ensimmäiset oireet? Varmasti aika huomaamattomat, koska parikin kuukautta niiden kanssa elin. Rintojen arkuutta ja kuukautiskipuja muistuttavia alavatsa vihlaisuja. Pariin otteeseen aika koviakin.

Kah, niin meilläkin. Mies sanoi vitsillä, että toisaalta sääli, koska se tekeminen oli niin kivaa. Tietenkin olemme onnellisia, että kaikki meni näinkin hyvin. En olisi ikinä sitä uskonut suoraan sanottuna.
Intoa tekemiseen kaikille yrittäjille, Janis

Niin tosiaan, pillerit jätin tarkoituksella pois jo reilu puoli vuotta ennen yrittämistä. Käytettiin vaan kondoomia ja sitten kun se aika tuli niin jätettiin nekin pois ja ekasta kerrasta ollaan nyt viikon 10 lopussa=).T:Janis

Ensimmäinen raskaus tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta pillerien pois jättämisestä. Toinen raskaus lähti alulleen vasta tytön ollessa 2 v, vaikkei käytetty mitään ehkäisyä koko aikana..

Pillereiden pois jätäminen ei liittynyt mitenkään lapsi haaveisiin, vaan oli sattuma. Mies kyllä vitsaili useampaan otteeseen, etttä varmasti tulen raskaaksi heti. Itse olin ihan varma ettei ensimmäisestä kierrosta nyt niin vain tulla raskaaksi, toiset kuitenkin yrittää pitkäänkin ja aina pillereiden jälkeen on mahdollista, että aikaa vierähtää ennen raskautta. Olin siis turavallisin mielin ja uuden resptin saatuani aloin popsimaan pillereita vanhaan malliin. Nenilleni sain. Luontoäiti oli ehtinyt ensin.

Raskaaksi tulin toisesta kierrosta, ei käytetty mitään ""apukeinoja"". Seksiäkin oli niin harvoin, että on suoranainen ihme, että olen raskaana. Toivottavasti teilläkin ap tärppää pian! :-)

Oireita ei ole minkäänlaisia, paitsi kuukautisten poisjäänti ja kaksi viivaa raskaustestissä.

moi!
Tulin ekalla kierrolla raskaaksi. Oireet oli aika minimaaliset koko ajan piti juosta vessas, ruumiinlämpö vähä nousi. En ollu kyllä varma noista oireista yhtään. Toisella kerralla ku testasin (menkat 2 vk) myöhäs niin näytti plussaa. Niin joo ja ku menkat oli kaks vk myöhäs niin tuntui mahassa muljahtelua ja pistelyä. Sillon alkoi miettii et oliskohan siellä joku..

kierrosta, itse asiassa harrastettiin yhden ainoan kerran seksiä ilman kondomia ja heti tärppäsi!:) Ei jotenkin ""uskaltanut"" jättää kokonaan ehkäisyä pois, kun oli niin suuresta asiasta vielä kyse. Noh, nyt ollaan sitten onnellisesti rv 35 :D

Raskaaksi tulin tokasta yrityskierrosta. Ovistikkuja olin yrittänyt siinä kierrossa kokeilla, kun aikaisemmissa kierroissa en onnistunut ovista luonnonkonsteilla bongaamaan. Ei löytynyt tikuillakaan, mutta eipä näköjään haitannut. En nostellut jalkoja seinälle tms, päinvastoin kävin heti pesulla hommailun jälkeen, ettei tulisi tulehduksia. Kyllä ne siittiöt tiensä perille löytävät niin nopeasti..

Raskausoireena oli aluksi finnit, joita mulla ei koskaan ole muuten ollut. Myös lievä pahoinvointi (joka paheni aika äkkiä..)

Meillä ainakin meni näin:
Eli lopetin pillerit tammikuussa, (syötyäni niitä n.6v.) ja viimeiset menkat olivat huhtikuussa. Raskaustestin tein toukokuussa, ja nyt siis ollaan rv 16+4.
Ei mitenkään varsinaisesti ""yritetty"" vauvaa, koska se lisää stressiä ja kuulemman vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Eli oltiin sillä mielellä, että tulee, jos niin on tarkoitettu.
Ystäväni on ""yrittänyt yrittämällä vauvaa"" ja niillä ei tärpännyt vuodenkaan jälkeen. Mutta sitten hän ""unohti ""koko asian ja oli ""heti"" raskaana.
Onnea teille!

Raskautuminenkin on ihan yksilöllistä/parikohtaista. Ei tosiaan ole automaattisesti niin, että jos ""yrittämällä yrittää"", niin ei tule raskaaksi. Meillä kesti raskautuminen 10 kk. Alussa oltiin ""tulee jos on tullakseen"" -periaatteella, mutta kun tulosta ei tullut, aloimme yrittää enemmän tosissaan eli bongailin ovista ja sain ovulaation edistämiseen clomit. Toisesta clomikierrosta sitten tärppäsi. Ihan ekoina raskausoireina kuumeinen olo sekä kipeät ja turvonneet rinnat.

Yhteistyössä