Gallup: Raskaana ollessasi kuvottamimmat hajut ja maut?

  • Viestiketjun aloittaja mites muilla?
  • Ensimmäinen viesti
Paistetun sipulin haju kuvotti alkuraskaudessa pahasti, enkä voinut kuvitellakaan syöväni mitään missä sitä oli. Normaalisti sipuli on suurta herkkuani... Muutenkin kaikki paistamisesta lähtevä haju ällötti, joten alkuraskauden aikana meillä syötiin enimmäkseen uuniruokaa.

Muutenkin kaikki hajut ovat raskausaikana huomattavasti normaalia voimakkaampia, ja pahoinvointi tulee erittäin helposti.

Perunankuoret ovat olleet jokaisessa raskaudessani asia, joka saa vähintäänkin yökkäämään, siis ei niinkään se haju, vaan ulkonäkö... En edelleenkään kykene ilman pahoinvointia edes vilkaisemaan niihin päin, joten perunaa on syöty vain kun mies tekee ruoan ja kuorii mulle perunat. :kieh: Nyt siis viikkoja 31+1. Edellisen raskauden jälkeen tämä oire kesti vielä kuukauden päivät, ja sitten onneksi katosi. Tässä raskaudessa perunankuoriällötys oli oikeastaan ensimmäinen raskausoire, ja testinkin tein vaan varmistukseksi. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Hormonihirviö1
heikku
Kasvisgratiinin tuoksu jääkaaappikylmänä.Lämpimänä ei niinkään kuvota,tai siis en tiiä koska sen yökötyksen jälkeen en oo tehny..Myöskin koko ajan tuntuu että meijän tiskiallas haisee ihan likakaivolta vaikka kukaan muu ei haista siinä mitään..
 
mustikka
Työkaverin hajuvesi - siis aivan tuskaa työskennellä sellasten ihmisten lähellä, jotka turtuvat omaan hajuveteensä, ja lotraavat sitä siis litrakaupalla päälleen!! Ei tarvitse olla edes raskaana, että alkaa etoa...
 
maymay
mä en edes tienny ennenku olin raskaana et kana haisee! ja se siit todella haisee jääkaapista asti koko asuntoon. en voinu 4kk ostaa lempiruokaani kanaa... Mihin se haju sitten katosi, ei haise raskauden jälkeen enää miltään jääkapista... hmm
 
mink9090
mauste kahvit, kahvi, hajuvedet ja dödöt, hyiiii... Hassua sikäli, kun oikeesti JUST tykkäsin nuista tuoksuista..ja edelleenkin rakastan tuoreen kahvin tuoksua..tai jotain vienoa ihanaa hajuveden tuulahdusta.. :D ja ERITYISESTI makea etoi ja ällötti...ja mäkun olen aika moinen ton makean perään, että kyllä meinaa maistuis enempikin mitä voi ja uskaltaa syödä ;-D (tässä iässä nääs...) mut mä nautin kyllä siitä, ettei noi makeat herkut maistuneet lain..oispa niin ollut koko loppuiäksi :D heh..ei ois yhtään haitannu ei...
 
kolme lasta
Ekassa raskaudessa vaaleanpunainen rexona palasaippua. Ja edelleen inhoan sitä hajua sydämeni pohjasta. Tämä juontaa siitä että anopilla oli siihen aikaan sauna remontissa ja kävi meillä saunassa ja käytti tuota saippuaa. Se haju oli ja on niin yököttävä että... En voinut mennä saunaan anopin käynnin jälkeen.

Myös hampaiden pesu on ollut oksettavaa kaikissa raskauksissa.

Sekä kakkapyllyn pesu lapselta oli jossain vaiheessa kamalaa. Ainakin kerran lensi yrjö lapsen jaloille lavuaariin...

Ruokakaupassa käynti oli kans jossain vaiheessa hirveää, ihan yleisesti kaupan haju.
 
Esikoisen odotusaikana kahvinhajusta oksensin monesti, samoin yhdestä silloisesta lempihajuvedestäni :x
Tokan aikana kalan ja kahvin hajut kuvottivat.
Kolmannesta en muista, että mikään olisi erityisesti kuvottanut.
 
Makuja ei ollut, mutta maissi kypsennettynä, samoin esim kukkakaalisose, kuten myös Fructis shampoon ja hoitoaineen tuoksu kosteassa suihkuhuoneessa, en voi käyttää ko tuotteita vieläkään ja ekasta osotuksesta ihan kohta 10v :whistle:
 
Mustapantteri
Tupakka, kahvi ja limen "tuoksuinen" käsisaippua, vieläkin tulee huono olo siitä hajusta :x Kaikki paistetut ja käristetyt ruoat sai mut voimaan pahoin ja oksentamaan, kana jäi pois, sitä kun söi niin aina oksensin. Ja lihasuikaleet oli mun mielestä jotain maailman kammottavinta! Keittiöalalla ollessani jouduin käsittelemään lihasuikaleita ja mä oikeesti itkin ja pyysin työkaveria tekemään sen mun puolesta! Olisin voinut kokonaisen lihan suikaloida mutta kun ne oli valmiita... Tässä puol vuotta sitten ostin ja maistoin ekaa kertaa raskauden jälkeen lihasuikaleita kun en aikasemmin uskaltanut ja muksu täyttää kohta 3 vuotta :D Olihan niitä paljon muitakin, noi on vaan jäänyt kammottavimpina mieleen..
 
IhanaValo
Kahvi teki jo hajultaan tosi pahaa alkuraskaudessa, sit oli yks majoneesi mistä tykkäsin ennen raskautta, mutta raskaana ollessa sen haju oli tosi kuvottava, en oo sen jälkeen sitä syönyt.
Sama homma currynuudeleitten kans, ne alkoi jossain vaiheessa haista tosi pahalle. Onneks se meni ohi ja nykysin pystyn niitä syömään.
Tosta kun ootin, niin ainut minkä muistan, on yks laulu yhellä nettisivulla. Esikoinen sitä kuunteli paljon ja miulla jotenkin assosioitui siihen lauluun se yökötysolo. Raskauden jälkeenkin se teki pahaa se laulu, onneks esikoinen ei sitä enää kauaa kuunnellut:)
 
kata
Esikoista odotan ja kahvi on ollut näihin päiviin saakka ehdottomana ykkösenä ällötysten listalla niin hajunsa kuin makunsakin puolesta - nyt menossa rv 20+0. Aikaisemmin olen ollut todellinen kahvinystävä <3 Tänään tosin keitin kokeeksi kupillisen kahvia, ja ihan hyvin tuo upposi, vaikkei nyt mikään maatajärisyttävä nautinto ollutkaan XD ...mutta piristi! Ruuista ym. en ole voinut sietää jauhelihaa, kalaa, kanaa ja hampurilaisia. Keitetyt perunat sen sijaan ovat olleet raskauden alusta asti herkkuani! Ihan alkuraskaudessa en saattanut moneen viikkoon syödä oikeastaan muuta kuin mehujäitä, hedelmiä ja perunaa. :O Huomaan, että pikkuhiljaa nämä ällötykset alkavat helpottamaan, saas nähdä kestävätkö kuitenkin jonkinasteisina raskauden loppuun asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mn:
vauvojen parsakaalisose, hyi yökötys. kuka käski tehdä lapset heti peräkkäin =)
mulla oli ihan sama, laatta lensi saman tien.. Mutta vielä pahempia oli ne 5-6kk purkit.. en voinu olla edes samassa huoneessa kun mies syötti vauvaa :x :x
 
Kalatiski :x ja silloisessa työssä joutui vaippoja aikuisille vaihtamaan.. Kerran työkaveria sit vissiin säälitti, kun yökin kokoajan (onneksi potilas oli kuuro), 5 lapsen isänä kai tajus ja käski mut ulos haukkaa happea :)
 
keijuli
pahin oli yks tietty pyykinpesuneste...jouduin siirtymään hajuttomiin pesuaineisiin kun en sietänyt hajustettuja pesuaineita, saippuoita jne. Vieläkään en siedä tätä kyseistä ainetta, muut hajustetut menee kyllä.
toinen kauhistus oli tupakka ja nimenomaan ei se sauhun haju esim. ulkona vaan ihmisestä tuleva löyhkä, kun se on juuri vetäny sauhut...melkein oksennus tulee vieläkin pelkästä ajatuksesta.
 

Yhteistyössä