GALLUP: Pitäisikö vaan ostaa 200€ maksava mekko häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mekonmetsästäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mekonmetsästäjä

Vieras
Olen siis menossa sukulaiseni häihin ja kaikki keskikokoisen kotikaupunkini vaatekaupat käyty katsomassa. Ainut mekko mikä oli "oman tuntuinen ja näköinen" päällä ja sopivan juhlallinen maksaisi 200€. Vaihtoehtoina joko vaan ostaa tuo mekko (olin alun perin suunnitellut löytäväni mekon n. 100€, mutta toisaalta eipä tuo 200€ minua vararikkoon vie toisaalta moneen muuhunkin asiaan olisi kiva käyttää rahaa). Toisaalta taas on kyllä aika paljon mekosta mitä käytän todennäköisesti 1-3 kertaa.

Toisena vaihtoehtona olisi lähteä johonkin muuhun kaupunkiin katsomaan mekkotarjontaa. Aikaa menisi koko päivä ja olisi kiva olla kotonakin koska menemisiä on viimeaikoina ollut paljon ja kotona riittää esim. pihatöitä. Eikä ole ollenkaan varmaa löydänkö edes paljoa halvemmalla mekkoa muualtakaan & matkoihin ja sielä syömiseen yms. menee kuitenkin ylimääräistä rahaa jos lähden pidemmälle.

Mitä siis tekisitte tilanteessani?

Olen aika tarkka, että vaate oikeasti istuu hyvin päälleni enkä siksi viitsi tilata netistä. Tänäänkin sovitin noin 20 mekkoa (kaikki näyttivät henkarissa hyviltä) ja 3-4 oli ihan ok/pientä korjausta vailla ja tämä yksi täydellinen.

Kyllä mäkin ostaisin sen 200e mekon. Nettikaupoissa tällaisessa tilanteessa se ongelma, että kunnon juhlamekon tulisi kyllä istua tosi hyvin ja siinä materiaali on tärkeä jne. eli saattaisi tulla yllätyksiä. Toki jos juhliin on vielä reilusti aikaa, niin katsoisin netistä.

Yhteistyössä