Gallup: Pärjäisittekö ilman lapsilisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pärjätään parasta aikaa neljättä kuukautta ilman lapsilisiä, kun ei meidän lapsilisäpäätös ole vielä tullut. Alkuvuodesta joskus kun saadaan päätös, niin tuleekin sitten 280€/kk takautuvasti elokuusta lähtien. Se on sittne jo ihan iso raha :)

Pärjätään parasta aikaa neljättä kuukautta ilman lapsilisiä, kun ei meidän lapsilisäpäätös ole vielä tullut. Alkuvuodesta joskus kun saadaan päätös, niin tuleekin sitten 280€/kk takautuvasti elokuusta lähtien. Se on sittne jo ihan iso raha :)

Miten siinä niin kauan kestää? Mä oon aina laittanut samalla kun laitetaan se äitiysavustushakemus, eli joskus raskauden puolenvälin jälkeen kun saa terveyskeskuksesta sen todistuksen.

Ei pärjättäis ilman lapsilisiä tällä hetkellä. Pari muuta laskua kun olis kuukausittain pois niin sitten =) Lapsilisä on reilut 500e.

[QUOTE="alma";24958960]Kyllä. Meillä on yksi lapsi, joten eipä tuo lapsilisä suuren suuri ole. Mutta kiva "yllätys" joka kuukausi, kun en koskaan muista sen olemassa oloa![/QUOTE]

Sama meilläkin. Ihmettelin laskuja maksaessa miten tilillä on niin paljon rahaa, sitten muistin että lapsilisät tuli sen jälkeen kun oon viimeksi käynyt verkkopankissa.

Kyllä pärjäisimme. Tosin tällä hetkellä, kun hoidan lasta kotihoidon tuella, on se 100 euroakin iso raha.

Kyllä minäkin sen rahan saan vaivatta kulumaan.

Meillä lapsilisä ei ole enää nykyään sen kummemmin korvamerkitty (Siinä vaiheessa, kun oli palkattu lastenhoitaja, se oli korvamerkitty eli lapsilisä kattoi kolmasosan palkastaan) mutta ainahan voi omassa mielessään spekuloida siitä, että mihin riittävät. Esim vaikka niin, että lapsilisillä maksetaan neljänneksi nuorimman koulukustannukset - tosin eivät ihan riitä, mutta melkein.

:)

[QUOTE="vieras";24958996]Miten siinä niin kauan kestää? Mä oon aina laittanut samalla kun laitetaan se äitiysavustushakemus, eli joskus raskauden puolenvälin jälkeen kun saa terveyskeskuksesta sen todistuksen.

Ei pärjättäis ilman lapsilisiä tällä hetkellä. Pari muuta laskua kun olis kuukausittain pois niin sitten =) Lapsilisä on reilut 500e.[/QUOTE]

Me saatiin lapsilisat Suomesta heinakuuhun saakka. Nyt on haettu taalta Irkuista lapsilisia, mutta paatoksen tekeminen on vahan hiiiiiiiidasta..

(Duunin kone, en jaksa kikkailla ääkkösten kanssa.)

Yhteistyössä