Gallup: Paljonko teillä menee rahaa/kk lastenvaatteisiin? Entä aikuisten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä 2v ja 4v lapset ja kaksi aikusta.
tänä vuonna on lasten vaatteisiin ja kenkiin mennyt tasan 14e (kahdet sandaalit), miehen vaatteisiin 0e ja omiini 20e( kengät ja collegetakki)

• Tykkää
Reactions: Eedla
miten niin? ostetaan kun tarvitaan, ja muksuille sopii entiset vaatteet kuten meillekin joten miksi ostaa uusia?

Kyllä mun on ainakin pitäny ostaa kaikenlaista joka kuukausi vaikka ostan vain sen mikä on tarpeen... :whistle: viimevuotiset kengätkään ei oo sopinu yhdetkään joten kaikille 3 lapselle piti ostaa kumpparit, lenkkarit ja sandaalit tänä keväänä. Ulkovaatteetkin oli käyny pieniksi joten nekin on kaikki uusittu tänä vuonna ja niin eespäin. Niin ja shortsit oli jääny 2 isommalta kaikki pieniksi ja ne piti ostaa isommat.

:whistle:
Kyllä mun on ainakin pitäny ostaa kaikenlaista joka kuukausi vaikka ostan vain sen mikä on tarpeen... :whistle: viimevuotiset kengätkään ei oo sopinu yhdetkään joten kaikille 3 lapselle piti ostaa kumpparit, lenkkarit ja sandaalit tänä keväänä. Ulkovaatteetkin oli käyny pieniksi joten nekin on kaikki uusittu tänä vuonna ja niin eespäin. Niin ja shortsit oli jääny 2 isommalta kaikki pieniksi ja ne piti ostaa isommat.

harmi sulle. meillä kaikki muu on sopinu paitsi sandaalit piti ostaa kummallekin. ulkovaatteet uusittiin syksyllä ja samat meni kevään.:whistle:

Mulla menee varmaan vuodessa yht. 300 € pojan vaatteisiin ja kenkiin.. etsin mahdollisimman paljon käytettyinä, mutta uutena ostan aina kengät ja ulkovaatteista sellaiset mitkä on jokapäiväsessä käytössä.. varaulkovaatteet ovat sit yleensä kirpparilta tms... eli meneekö mulla nyt sit 25 €/kk vaatteisiin :D

Miehen vaatteisiin menee vuodessa n. 100-200 €, jos se alkaa ostaan mitään uutta ennenku vanhat lahoaa :D
Omiin vaatteisiin menee myös tuo 100-200 € vuodessa... emme osta itsellemme uusia ennenku vanhat vaatteet ovat menneet huonoiksi.. :)

En osta vaatteita joka kuukausi. Ehkä puolen vuoden välein menee lasten vaatteisiin joku satanen (kaksi lasta) ja omiin ehkä satanen vuodessa, mies ostaa ehkä vähän enemmän kun ostelee urheiluvaatteita ja salivehkeitä.

Viimeksi meni vaatteisiin rahaa 500€ kun ostin kaksi ulkoilupukua ja kummallekkin lapselle kolme vaatekertaa ja alusvaatteita ja itselle kesäkengät ja alusvaatteita. Niillä pärjää pitkälle syksyyn.

viimekuussa ostin lapsille 30:lla eurolla vaatteita, itelleni en ostanu mitään, eikä mieskään mitään ostanu. Välillä voi mennä 200e lasten vaatteisiin, omiin n.100e jne. Vaihtelee todella paljon.

täss kuus ostettu molemmil tytöil uimapuvut 40e, sandaalit 30e, kesähatut, paitoi ja shortseja 80e ja insrumentariumist molemmil arskat 100e et täss kuus 2 lapsee = 250e ja talvell menee viel enemmä ja en käy kirppareil tai kierrätä lapselt toisrr ehkä yks syy rahan palamisee
Itelle bikinit, paitoja, shortseja,2 parii kenkiä ja laukku n. 200e ehkä o tullu shppailtuu enemmä ku yleensä.
Miehel menee joku 100e- 150e eli 500e-650e mutt viime kuus meni joku 300e

0-200 euroa. Ei todellakaan tarvi joka kuukausi tai edes joka toinen ostaa vaatetta. Vaatetta on kyllä riittävästi ja paljon sellaista mikä jää aina käyttämättä mutta olenpa kuullut niistäkin jotka kamstraa tytöille 20 mekkoa ja 30 paitaa jne :whistle: Ei ihmekään jos "pitää"jatkuvasti olla ostamassa. Kirppareita suosin silloin kun jaksan ja on tarvetta. Juuri otin tytölle aiemmin hamstrattuja kirppisvaatteita kaapista niin paljon että tuskin paljoa tarvii seuraavaa kokoa ostaakaan :) Ulkoiluvaatteet ostan yleensä alesta, kengät lähinnä tarpeen mukaan. Yhdet lenkkarit ostin jo pojalle ja kuvittelin niiden olevan hyvät niin hajos jo eli uudet täytyy hakea. Isommalle ei kirppikseltä juuri enää löydy mutta hyvin mahtuu vielä viime kesäiset shortsit, t-paidat jne. Lähinnä housuja menee kun rikkoontuvat käytössä. Miehelle ostetaan vain käyttöön eli toooosi harvoin kun sillä on kaapissa vaatteita vino pino ja pitää sitten niitä. Itselle miten milloinkin, kausiluonteisesti. Viimeksi ostin tammikuussa jollain 150 eurolla ja siinä sai alesta ja kirppikseltä kivan kasan vaatetta.

Pakko kommentoida tähän vielä että mä ostan vaatteita joka kuukausi siksi että mä ostan enimmäkseen alerekeistä yms ja ostan myös vaatetta etukäteen (esim seuraavaa kokoa) jos sattuu olemaan mieleisiä vaatteita alessa. Jos mä ostaisin vaatteet ryppäissä tyyliin kerralla kaikki syysvaatteet/talvivaatteet/kesävaatteet niin niihin menis vielä enemmän rahaa. Nyt ostan alesta aina silloin kun alessa jotain on, samoin kirpparilta ostan silloin kun on tarjolla kun sieltä harvoin löytää mitään jos akuuttiin tarpeeseen lähtee hakemaan. Mulla on esim ens talven toppavaatteet jo ostettuna kevään -50% alesta ja eilen ostin tytölle lassien välikausipuvun Prismasta -40% alesta vaikkei se juuri nyt sitä tarvi vaan vasta kuntulee syksy. Mut ostin jo valmiiks kun kerran halvalla sai.

Välillä rahaa menee enemmän, välillä vähemmän. Itselleni olen tänä vuonna ostanut yhdet leggarit 7 euroa ja sukkahousuja, varmaan 20 euroa riittää. Lapsille: Ticketin toppahousut 50 euroa, ja talvitakin 12 euroa. Reiman välikausitakin 50 euroa ja kahdet lenkkarit a 30 euroa. Kirppikseltä olen tuonut jotain vaatteita, ehkä 20 eurolla. Tässä on kaikki mitä tänä vuonna on tarvinnut ostaa. Lapsia on 3, aikuisia 2, mutta miehen hankinnoista en tiedä, hän on saattanut ostaa enemmänkin.

Ostin viime syksynä jo lenkkarit kuopukselle, 2 isompaa tarvitsivat uudet lenkkarit. Luultavasti vanhimmalle ostan vielä crocksit ja sandaalit. Kesävaatteita tarvinnee myös vanhin. Kahdella pienemmällä luultavasti on kaikki tarpeellinen.

Saappaat, sandaalit ja crocksit sopivat, lenkkarit hankittuna, juhlakenkiä on perittynä.

Mutta sitten on kuukausia, kun menee monta sataa, esim. kun uusitaan talvikengät.

toi summa vaihtelee aika reippaasti joka kuukaus. tässä kuussa mennyt JO varmaan miehen vaatteisiin 200e->, pojan vaatteisiin 30e, omat ostokset teki jotain alle 50e ja uudelle vauvalle 20e.. miehen summa suurin koska kävi ostamassa uudet puvun ja muutaman kauluspaidan. eli meitä on tällä hetkellä 3, neljäs olisi saapuva elokuussa, isoveljen vanhat vaatteet menee hälle mutta jotain uuttaki oli kiva ostaa :)

Pakko kommentoida tähän vielä että mä ostan vaatteita joka kuukausi siksi että mä ostan enimmäkseen alerekeistä yms ja ostan myös vaatetta etukäteen (esim seuraavaa kokoa) jos sattuu olemaan mieleisiä vaatteita alessa. Jos mä ostaisin vaatteet ryppäissä tyyliin kerralla kaikki syysvaatteet/talvivaatteet/kesävaatteet niin niihin menis vielä enemmän rahaa. Nyt ostan alesta aina silloin kun alessa jotain on, samoin kirpparilta ostan silloin kun on tarjolla kun sieltä harvoin löytää mitään jos akuuttiin tarpeeseen lähtee hakemaan. Mulla on esim ens talven toppavaatteet jo ostettuna kevään -50% alesta ja eilen ostin tytölle lassien välikausipuvun Prismasta -40% alesta vaikkei se juuri nyt sitä tarvi vaan vasta kuntulee syksy. Mut ostin jo valmiiks kun kerran halvalla sai.
alesta ostan minäkin, mutta sitten kun tarvii. ja valmiiksi en ostele sen takia koska voi olla että en tykkää vaatteesta enää sitten kun se olis tulossa käyttöön. suomessa on se hyvä että ympäri vuoden on alennuksia niin ikinä ei tarvi täysihintaisena ostaa tai varastoida seuraavia kokoja jos ei halua.

Lapsen vaatteisiin ehkä 0-20euroa kuussa. Tuo tyttö on niiiin lellitty :D Mummu osti sille 50€ sandaalit stockalta, on saanut 2 kesämekkoa toiselta mummulta, tätiltä kaks muumibodya ja minä ostin hellehatun ja t-paitoja. Joka kuukausi mummu/joku muu ostaa vaatetta niin eipä tuota tarvi itse hirveesti ostella ja kun ostelen suosin kirppareita. Keväällä mummu osti reimatecin puvun hulluilta päiviltä + kumpparit. :) Aikuisten vaatteisiin menee 20-50euroa noin kahden kuukauden välein

Kaksi aikuista ja yksi lapsi. Lapsen vaatteisiin ehkä 100-200/kk, omiin 100-300. Miehestä en oikein osaa sanoa. Ostaa harvoin, mutta melko kallista, joten veikkaisin, että ainakin yhtä paljon kun minulla. On varmaan kyllä itse eri mieltä :-)

En oikein tiedä. Koululaisten vaatteisiin hyvin vaihtelevasti 0-500e/lapsi/kk, pienempien 50-300e/kk/lapsi, pienemmille tulee ostettua useammin mutta ehkä hieman edullisemmasti. Kenkiin menee jo aika reilu summa, niitä en tainnut laskea tuohon.

Neljä lasta, yksi aikuinen - omiin vaatteisiini käytän ehkä tonnin vuodessa, josta suurin osa kenkiä :D Ja enimmäkseen ostelen omiani vähänkäytettynä kirppikseltä, alusvaatteita, sukkia ja kenkiä lukuunottamatta.

Yhteistyössä