Gallup: Paljonko kulutatte rahaa kesälomalla?

  • Viestiketjun aloittaja Lomailu on ihanaa
  • Ensimmäinen viesti
meneehän tuota, riippuu kyllä vähän mitä tekee. Toisaalta mökille menokin vie ihan sikana rahaa kun kaupasta saa raahata kaiken vessaparista margariinin ja grillihiiliin. Että halvemmaksi tulisi hotelli :) Pitäis kiertää kesä autolla sukulaisilla niin ei menis rahaa kuin bensaan ja tuliaisiin :D
 
AP
Järkyttävän paljon! Mutta jos varaa on niin ilman muuta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Meillä 5 hengen perhe ja tänä kesänä on mennyt Kyproksen matkaan 4000?, Tallinnan risteilyyn 600? ja Korkeasaaren reissuun 100?. Huomenna mennään vielä Puuhamaahan ja sinne menee n. 100?. Siis vajaa 5000? tältä kesältä.
 
ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Meillä 5 hengen perhe ja tänä kesänä on mennyt Kyproksen matkaan 4000?, Tallinnan risteilyyn 600? ja Korkeasaaren reissuun 100?. Huomenna mennään vielä Puuhamaahan ja sinne menee n. 100?. Siis vajaa 5000? tältä kesältä.
tepäs rikkaita olette, ja nuoriakin vielä. onko miehesi duunari?
 
lyyti
Kreetan reissusta pitäisi 2 aikuista 1 lapsi selvitä alle 2000lla, muumimaa, sukulaisreissu Itä-Suomeen ja eiköhän vielä Lintsikin, vaikka menee mun loman jälkeen yhteensä noin 400.
 
Kyllähän sitä menee.
Etelän matka, lintsillä käynti, korkesaari, pari muuta lyhyttä reissua, mökki ja ihan ruokaankin menee enemmän rahaa kuin töissä ollessa.
Ja sitten, kun ostetaan kouluun uusia tarvikkeita, sinnekin uppoaa rahaa...
 
vieras
Huimia summia kyllä kaikilla :( Itsellä meni n.450? ja reissussa oltiin 3 päivää,lapsia käytettiin huvipuistossa ja vanhassa linnassa+mökki maksoi missä oltiin.
Ei kyllä olisi varaakaan laittaa esim.2000? reissaamiseen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Meillä 5 hengen perhe ja tänä kesänä on mennyt Kyproksen matkaan 4000?, Tallinnan risteilyyn 600? ja Korkeasaaren reissuun 100?. Huomenna mennään vielä Puuhamaahan ja sinne menee n. 100?. Siis vajaa 5000? tältä kesältä.
tepäs rikkaita olette, ja nuoriakin vielä. onko miehesi duunari?
Ei me rikkaita olla. Viime joulukuussa saatiin yhteensä 3000? veronpalautuksia ja ne säästettiin tämän kesän matkaan.

 
ieras
Saako olla tyhmä, mutta miksi niin moni käy jossain etelässä kesälomalla? Mä ymmärrän, että talvella mennään, mutta miksi kesällä? Kesä kun on muutenkin lyhyt Suomessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Saako olla tyhmä, mutta miksi niin moni käy jossain etelässä kesälomalla? Mä ymmärrän, että talvella mennään, mutta miksi kesällä? Kesä kun on muutenkin lyhyt Suomessa...
Me oltiin Kyproksella kesäkuun eka viikko ja yhtenä päivänä appiukolta tuli tekstiviesti, että täällä on 6 astetta lämmintä. Talvella melkein ainut vaihtoehto on matkustaa johonkin kauas, mutta pienten lasten kanssa puolen vuorokauden lento ei oikein houkuta.

 
AP
Sitä mäkin ihmettelen. Ei tulisi mieleenkään lähteä kesällä etelään, vaikka nämä Suomen kesät ovatkin vähän mitä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Saako olla tyhmä, mutta miksi niin moni käy jossain etelässä kesälomalla? Mä ymmärrän, että talvella mennään, mutta miksi kesällä? Kesä kun on muutenkin lyhyt Suomessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Saako olla tyhmä, mutta miksi niin moni käy jossain etelässä kesälomalla? Mä ymmärrän, että talvella mennään, mutta miksi kesällä? Kesä kun on muutenkin lyhyt Suomessa...
Tyhmä saat olla, kun kerran myönnät asian ;)
Siksi, että siellä oli aurinkoa ja lämmintä 40astetta, kun täällä satoi vettä ja asteita 15. Siinä sulle syy. Ja mua ei ainakaan Thaimaa kiinnosta eikä Kanaria. Kesällä on enemmän vaihtoehtoja B) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Saako olla tyhmä, mutta miksi niin moni käy jossain etelässä kesälomalla? Mä ymmärrän, että talvella mennään, mutta miksi kesällä? Kesä kun on muutenkin lyhyt Suomessa...
Koska se on mukavaa. Toiset tykkää karavaanata kesän, toiset kykkii mökillä ja jotkut käy lomallaan ulkomailla. Se talviloma on niin lyhyt että siinä ei oikeastaan paljoa kerkeä.
 
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Saako olla tyhmä, mutta miksi niin moni käy jossain etelässä kesälomalla? Mä ymmärrän, että talvella mennään, mutta miksi kesällä? Kesä kun on muutenkin lyhyt Suomessa...
Tyhmä saat olla, kun kerran myönnät asian ;)
Siksi, että siellä oli aurinkoa ja lämmintä 40astetta, kun täällä satoi vettä ja asteita 15. Siinä sulle syy. Ja mua ei ainakaan Thaimaa kiinnosta eikä Kanaria. Kesällä on enemmän vaihtoehtoja B) .
Niin no ehkä mä olen sit tyhmä, mutta mä tykkään huomattavasti enemmän siitä, että on 15 astetta (satoi tai paistoi), kun että olis toi 40 astetta :D Mä varmaan kuolisin!
 

Yhteistyössä