Gallup: paljonko annat kouluikäiselle lapselle viikkorahaa?

Blue
Meillä saa 7v. 5e jos huone on siisti. Korotettiin kesän ajaksi kun toinen säästää kun haluaa ostaa kaksi hiirtä. Sanoin että itse saa joka pennin säästää itse ja kaikki tarvikkeisiin menevät rahat myös. Puolivälissä säästämistä menee. =)

morso
no ei meillä ananeta viikkorahaa lapset saa rahaa aina sen mukaan kun sitä tarvii. Ja toki saa rahaa jos esim leikkaa ruohoa, imuroi olkkarin tai pesee siellä lattiat, mattojen pesusta ja ikkunoiden pesusta. Ja noista töistä saa jotain 5euroa/työ. Meijän esikoinen on 10wee ja saa viikossa rahaa yleensä jotaion 20-30e. Viimeviikolla esim. Pesi matota ja ikkunat siittä tuli 10 euroa ja sitten viellä pyysi johkin 10 euroa. ELi sai viimeviikolla 20 euroa yhteensä. Ei se kyllä viikkorahaa ole mutta kuitenkin mun mielestä toi 2-3euroa viikossa on aika vähän koululaiselle. Mein esikoinen sai ton ikäsenä viikossa 8-15euroa. Ja nyt toisiks nuorin on 7 ja saa viikossa enintään 20euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Meillä saa 7v. 5e jos huone on siisti. Korotettiin kesän ajaksi kun toinen säästää kun haluaa ostaa kaksi hiirtä. Sanoin että itse saa joka pennin säästää itse ja kaikki tarvikkeisiin menevät rahat myös. Puolivälissä säästämistä menee. =)
oon kans miettinyt että jos antais 5e mut mies on vastaan vielä. Täyttää 8v syksyllä meidän neiti että josko sitten sais sen 5e viikossa. On kyllä aika huono säästämään ja rahat menee namiin helposti...

nikkis
mä annan viikkorahaa siten että lapsi tekee rahan eteen jotain. Oppii sen ettei raha tule mistään puusta tai automaatista seinästä. Perus kotijuttuja, mut en maksa mistään "itsestään selvyyksistä" kuten sängyn petaus tms.

kinuski
Esikoinen, pian 10v, saa viikkorahaa 5e jos on siivonnut huoneensa. Tuhlaa sen heti, ja sitten on koko ajan käsi ojossa kerjäämässä rahaa, tai kantaa tyhjiä pulloja kauppaan. Olenkin miettinyt, jos alkaisikin antamaan vaikka 50e/kk, saattais jopa ostaa sillä jotain järkevää, koska ei osaa yhtään säästää noista viikkorahoista, ja karkkiinhan ne menee, vaikka karkkipäivän karkit ja limut ostetaankin.

Yhteistyössä