Gallup: Ostatteko aitoa nahkaa vai tekonahkaa?

  • Viestiketjun aloittaja aidon kannalla
  • Ensimmäinen viesti
Ostan sitä, mikä silmää sattuu miellyttämään, on se sitten mitä materiaalia tahansa.

Mulla on sekä nahkatakki, että tekonahkatakki. Lompakosta en tiedä, että kumpaa on. Laukut lienee kaikki tekonahkaa, sillä nahkaiset ovat niin tyyriitä, ettei niitä tule ostettua. Ennemmin kangasta tai tekonahkaa.

Kengät ovat varmaan sekä että. Enemmän kuitenkin tekonahkaa ja eniten ihan vaan kangaskenkiä.

Mattoina meillä on taljoja. Ne ovat kaikki aitoja.
 
Mieluummin tekonahkaa. Laukkuja en koskaan osta nahkaisena, ellei nyt kirppikseltä sattuisi joku erityisen hieno löytymään. Kengissä yritän välttää nahkaa, joskus se ei vaan ole mahdollista. Kirpputorilta ostetut voivat olla nahkaa mieluummin kuin uutena ostetut. Kesäkengissä tosin on muitakin materiaaleja, esim. kangaskenkiä on. Lompakoissa en tykkää nahkaisista versioista ollenkaan, joten suosin muita materiaaleja. Tällä hetkellä lompakko on samettia.
 
Spencer Hastings
Aitoa nahkaa kengät ja laukut, lompakko on aina joku kirpputorilöytö, nyt tekonahkaa.

Olen vähän epäeettinen noiden laukkujeni ja kenkieni kanssa. Pitäisi löytää joku silmää miellyttävä merkki, jonka toiminta olisi suht eettistä.
 
Löytyy yksi tekonahkatakki (on muuten ollut pirun hyvä ja kestävä), sitten pari aitoa ja kengissä kaikki aitona.

Laukuista en oikein osaa sanoa, kun en niitä (juuri) koskaan ostele.
Yksi laukku on kai nahkaa, siltä ainakin näyttäisi ja on kulunut niin kauniisti. Tuo laukku on siis viisi vuotta vanha ja nyt tänä kesänä ostin kirpparilta ensimmäisen kerran sen jälkeen, sekin joku nahkainen pieni.
Porukat on tuoneet välillä reissuiltaan tuliaisiksi jotain laukkuja, mutta niitähän mä en oo ite ostanut.
Lompakko kai tekonahkaa, sekin on ööö....11 vuotta vanha. :D

Kengät ja takit on mun "juttu", laukut ja lompakot ei niin kiinnosta.
 
faafaf
Jos ei löydy mieleistä nahkaista laukkua tai lompakkoa tai kenkiä, otan mielummin kankaasta tehdyt. Tekonahka ei kestä. laukut varsinkin menevät kauhean näköisiksi viikoissa.
 

Yhteistyössä