GALLUP: Onko 42v. liian vanha isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikä on vain numeroita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikä on vain numeroita

Vieras
Mitä mieltä olette? Itse mies sanoo olevansa liian vanha enää uudestaan isäksi, mutta mitä mieltä olette ulkopuolisina? Pidättekö nelikymppistä isää vanhana? Miehen puoliso on nuorempi.

Ystäväni meni 30-vuotiaana naimisiin 42v:n kanssa. Nyt on jo toinen lapsi tulossa. Ihan hyvin näyttävät pärjäävän. Miehellä ei ole ollut lapsia edellisestä liitosta.

Ei ole minusta liian vanha isäksi, mutta jos ITSE tuntee itsensä liian vanhaksi niin sittenhän asia on selvä eikä meidän tarvitse asiaa enempää arvuutella.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Ei ole minusta liian vanha isäksi, mutta jos ITSE tuntee itsensä liian vanhaksi niin sittenhän asia on selvä eikä meidän tarvitse asiaa enempää arvuutella.

just niin.

Itse hän sen tuntee.

Ystäväni saivat juuri vauvan nainen 40 mies 45. Miehelle ensimmäinen, naiselle toinen !
Hyvin on lähtenyt heillä arki pyörimään, ainakin näin ulkopuolisen silmin.

Itse olen myös 40 ja tunnen olevani liian vanha äidiksi.
Jokaisella on varmaan " se oma ikä" !

Mun tulevien lasten isä on nyt 40v :) Ja hän tulee ekaa kertaa isäksi!
Ihmisten elinikä on noussut menneistä vuosista ja meidän sukupolven ( mulla nyt ikää 31) ennustettu ikä on jopa 100 vuotta jos kunnossa pysyy. Joten kerkeehän siinä olla vielä vaikka iso-isoisäkin jos hyvin menee. Aina ei voi/eikä pidä ajatella "entä jos sittenkin tapahtuu jotain pahaa". Pahaa sattuu joka iässä jos on sattuakseen!

Mieluummin ajattelee positiivisesti niin yleensä asiat meneekin positiivisesti!

Ihan itsestähän se riippuu- mun mies täyttää 43 v. parin viikon kuluttua ja samaan aikaan syntyy kuopuksemme (ja jää viimeiseksi). Hän ei tunne itseään vanhaksi tähän hommaan vielä, hän on kokenut isyyden parikymppisenä (esikoispoikansa on jo li 20v.) ja nyt yli 4-kymppisenä ja sanoi että on se erilaista, mutta nyt haluaa olla niin paljon kuin mahdollista lasten kanssa :) Parikymppisenä elämä oli hektisempää.

Kaverini mies on 4 vuotta miestäni vanhempi ja heillä 4 v. lapsi (+miehen edellisen liiton isommat lapset). Kaverin mies ei kokenut että haluaisi enää vauvarumbaan tuon 4v:n jälkeen.

79-vuotias kuhmolaismies sai juuri vaimonsa kanssa vauvan, tyttären. Elämänkokemusta tyttären isällä on varmasti enemmän kuin kenenkään tytön kavereitten isillä. Mutta mitä siitä sitten pitäisi ajatella, että kun tytär on 18 vuoden kuluttua täysi-ikäinen, on isällä ikää 97 vuotta?

Mun isäni oli 41v kun hänestä tuli isoisä.. :D

Mutta ihan itestäänhän se kiinni on.. ite henk. kohtasesti en halua saada lapsia enää neljäkymppisenä.. mutta joku toinen ei halua saada lapsia alle kakskymppisenä.. :whistle: