Gallup niille jotka elää miehen tuloilla:

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No menisin töihin, kotona olen lasten takia ja opiskelen kyllä samalla omaa ammattiani eteenpäin. Töihin on tarkoitus mennä sitten valmistumisen jälkeen takasin, lapset ovat sitten jo alottaneet koulut.

-
hienosti pärjäisin, töissäkäyvänä kahden muksun yksinhuoltajana. en ikinä uskaltais laittaa itteeni tilanteeseen et joku muu joutuis mua/lasten elämistä sponssaamaan. omilla pitää pärjätä.

"Vieras"
Ei ole tulossa eroa. Meillä ei ole luonnetta sellaiseen, mutta ap:n mieliksi kuvitellaan nyt sitten niinkin absurdi tilanne... Mieheni ei edes erimielisyyksien johdosta jättäisi minua puille paljaille, ja on vähän säästössä, ja äitiysrahaa tulee nyt kuitenkin, ja työpaikka odottaa. Omat sukulaiset vaarmasti myös auttaisivat, jos taloudellinen tilanne sitä vaatisi. Sossun luukku olisi oikeasti niin viimeinen paikka. Suomen käytäntö näissä tukiasioissa eroaa omasta näkemyksestäni täysin. Jos mokaan, ja valitsen väärän miehen, niin se on kyllä minunkin vikani, eikä vaan kaikkien suomalaisten.

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Non compos mentis
[QUOTE="Vieras";23898931]Ei ole tulossa eroa. Meillä ei ole luonnetta sellaiseen, mutta ap:n mieliksi kuvitellaan nyt sitten niinkin absurdi tilanne... Mieheni ei edes erimielisyyksien johdosta jättäisi minua puille paljaille, ja on vähän säästössä, ja äitiysrahaa tulee nyt kuitenkin, ja työpaikka odottaa. Omat sukulaiset vaarmasti myös auttaisivat, jos taloudellinen tilanne sitä vaatisi. Sossun luukku olisi oikeasti niin viimeinen paikka. Suomen käytäntö näissä tukiasioissa eroaa omasta näkemyksestäni täysin. Jos mokaan, ja valitsen väärän miehen, niin se on kyllä minunkin vikani, eikä vaan kaikkien suomalaisten.[/QUOTE]

Väärinvalittu puoliso niin sen yhden erheen takia kannattaa lapsiperheen sitten kärsiä loppuelämänsä? Mulla vähän erilainen näkemys yhteiskunnasta. Tulee kalliimmaksi meille kaikille, jos eron jälkeen lapset jäävät aina sille rikkaammalle osapuolelle, yksinjäänyt ilman töitä ja koulutusta joutuu kadulle. Siinä menee valtavasti rahoja hukkaan verojen muodossa mutta sen panostuksen muodossa myös, mitä yhteiskunta on jo käyttänyt tämän yksilön aikuiseksi saamiseen.

On maita, joissa yksinhuoltajia ei tueta millään lailla. Se johtaa köyhyyteen ja myös kasvavaan rikollisuuteen. Siitä alkaa kierre, joka vaikea katkaista ja voi jatkua sukupolvia. Sekö on parempi ja halvempi ratkaisu kuin tukea yh:ta muutaman vuoden, kunnes tämä pääsee jaloilleen?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
en enää elä,mutta elin. olisin pärjänny,mulla oli työpaikka odottamassa. oisin vain sitten palannu sinne kunhan nuorinkin ois ollu silleen vuodenikänen. mulla kolme lasta joka yh oisin sillon jäänyt (kun elin siis vielä miehen tuloilla osin..sainhan mä itte 800€..) sossua en varmaa hirveesti ois tarvinnu,mut ois sieltä ehkä jotain lohjennu. elintaso ois kuitenkin laskenu 90%

onnellinen kotiäiti
Mulla on itselläkin vakituinen kokoaika työ, mutta miehen tulot on kolme kertaa suuremmat. Niin kyllähän niillä pääasiassa elellään, jotta tämä kustannettua saadaan. Miehen tulo mahdollistaa mulle pitkän hoitovapaan, eron tullessa työ kutsuis todella nopeasti. Elintaso laskis toki myös huimasti. Mun mies ei myöskään lapsiaan vaille mistään jättäis, vaikka yhdessä ei oltas.

"alma"
Minulla on ihan ok palkkainen työ, josta olen nyt hoitovpaalla. Silloinkin, kun olen töissä, niin elän osittain miehen rahoilla, hänellä on niin paljon paremmat tulot. Jos ero tulisi, joutuisin laskemaan elintasoa, mutta pärjäisin kyllä ihan hyvin.

Tällä hetkellä elellään miehen tuloilla kun olen vauvan kanssa kotona. Mutta siis jos tulisi ero niin sitten elelisin omilla tuloillani mitä saisin töihin palattuani. Tosin vauva on vasta puolivuotias, eli vuoden ikään asti pitäisi saada tuo kotona hoidettua. Toisaalta olen vanhempainpäiviä (ei asuta suomessa) käytellyt niin säästeliäästi että en varmasti sossusta saisi mitään tuona aikana vaan näillä tulisi pärjättyä.

-
[QUOTE="vieras";23898896]Huono lukutaito vai muuten vain yksinkertainen?[/QUOTE]

ei vaan siis yksinkertainen vastaus kysymykseen jos ero tulisi. käyn siis töissä ja jos ero tulisi ja yksin jäisin lasten kanssa niin palkan+lapsilisien jälkeen ei olisi tarvetta käydä sossun luukulla. eli pärjättäisiin hyvin.

Olen siis lapsemme kanssa kotona ja elän miehen tuloilla sekä omilla pääomatuloillani (tai no en elä niillä vaan matkustelen, harrastan jne). Eron tullen joutuisin todennäköisesti hankkimaan lapsellemme vakituisen hoitajan ja menemään töihin, sillä en ole valmis kuluttamaan säästöjäni peruselämiseen. Hädän tullen voisin kuitenkin käyttää niitä varoja.

Yhteistyössä