Gallup! Miten reagoisit jos täysi-ikäinen lapsesi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap212
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap212

Vieras
Eli jos sinulla on/olisi täysi-ikäinen lapsi (jos ei siis ole niin kuvittele), miten reagoisit näihin tilanteisiin, kun hän ilmoittaisi sinulle, että...

1.) seurustelee mustalaismiehen kanssa ja he aikovat avioutua?
2.) menee Jenkkeihin sellaiseen leikkaukseen jossa hän saa toisen väriset silmät?
3.) aikoo muuttaa kaikki etunimensä + sukunimenkin?
4.) on tehnyt henkirikoksen pari kuukautta sitten eikä ole jäänyt kiinni?
5.) haluaa prostituoiduksi?
6.) haluaa nunnaksi?
7.) on homoseksuaali?
8.) on tullut uskoon?
9.) aikoo sukupuolenkorjausleikkaukseen?
10.) on raskaana omalle serkulleen?

:D

1. en hyväksy
2. siinäpä menee
3. oma asia
4. pakotan tunustamaan
5. en suosittele
6. en suosittele
7. harmittaisi, mutta ei kai sille mitään mahtais
8. hyvä
9. katsoisin peiliin
10. ehdottaisin avioliittoa

1. No en ihan hyvällä katsoisi, mutta se olisi hänen oma asiansa.
2.En tue leikkauksia. Minusta ihminen on täydellinen juuri sellaisena joksi hän on tullut.
3. En tykkäisi yhtään.
4. Empä tiedä yhtään. Vanhemmat suojelevat lastaan.
5. Löisin päähän järkeä
6.Sehän olisi hyvä juttu :D
7. En tykkäisi yhtään, mutta minusta se on jokaisen oma asia, mikä on seksuaallinen suuntautuminen, mutta kyllä asiaan kestäisi totutella.
8. Minusta uskoon tulo on hyvä asia. Asettaa elämälleen tietyt arvot.
9. Varmaan kilahtaisin.
10.En tiedä yhtään.

Mistä tämmöiset kysymykset? :D onko kokemusta?

- olisin onnellinen lapsen puolesta jos he ovat onnellisia :) tosin haluaisin nähdä miehen ensin, ei mustalaisuuden takia vaan koska olisihan se aika erikoista etten saisi häntä edes tavata kerta naimisiin aikoivat :D
2.) menee Jenkkeihin sellaiseen leikkaukseen jossa hän saa toisen väriset silmät?
- sanoisin että olisi tosi hölmöä ja eikö riittäisi jotkut värilinssit. mutta jos kivenkovaa vannoo, että menee tuollaiseen leikkaukseen niin sitten menee
- olisin äärimmäisen pettynyt, mutta hänen nimeensä mä en voisi enää vaikuttaa joten pitäisi antaa asian olla. kysyisin häneltä kuitenkin, että miksi hän muuttaa kaikki nimensä
- ensiksi haluaisin kuulla koko tapahtuman kulun alusta loppuun ja sitten mentäisiin poliisin puheille. väliäkö sillä että se on oma lapsi, henkirikos on rikos ja siitä pitää joutua vastuuseen
- sanoisin että ei ole mikään kauhean hieno juttu ja hänelle olisi tarjolla paljon parempia mahdollisuuksia, mutta jos hän todella haluaisi sitä niin siinäpä sitten alkaa toteuttamaan unelmaansa :D
6.) haluaa nunnaksi?
- siinäpä sitten haluaa :) ihan kiva
7.) on homoseksuaali?
- olisin kiitollinen rehellisyydestä ja sanoisin, että ei tarvitse hävetä seksuaalivähemmistöön kuulumista. itsekin olen bi niin varmasti ymmärtäisin tällaista tilannetta :)
8.) on tullut uskoon?
- olisihan se sinänsä hyvä juttu, koska olen itsekin uskossa joten ihan positiivisesti tuohon reagoisin :)
- tiedustelisin että tahtooko hän varmasti sitä ja juteltaisiin asiasta. tukisin kuitenkin ja reagoisin positiivisesti, koska mulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku kokee olevansa väärän sukupuolen kehossa
- hyi :D kysyisin että miten siinä on niin käynyt ja tiedustelisin että aikooko hän pitää lapsen. olisin melko kovasti abortin kannalla, mutta lapsen oma päätöshän se on että aikooko pitää vauvan

1.) seurustelee mustalaismiehen kanssa ja he aikovat avioutua? Kysyisin miehen ammattia, koulutusta ja työnkuvaa.
2.) menee Jenkkeihin sellaiseen leikkaukseen jossa hän saa toisen väriset silmät? Pyytäisin harkitsemaan uudelleen, mutta tuskin voisin estää.
3.) aikoo muuttaa kaikki etunimensä + sukunimenkin? Ihan ok.
4.) on tehnyt henkirikoksen pari kuukautta sitten eikä ole jäänyt kiinni? Ilmoittaisin poliisille. En toivoisi, että hän tekisi lisää samanlaisia.
5.) haluaa prostituoiduksi? Yrittäisin saada mielen muuttumaan keinolla millä hyvänsä.
6.) haluaa nunnaksi? Ihan ok.
7.) on homoseksuaali? Ihan ok.
8.) on tullut uskoon? Ihan ok, kunhan ei olisi sekaantunut mihinkään vaaralliseen lahkoon.
9.) aikoo sukupuolenkorjausleikkaukseen? Olisin hyvin yllättynyt. En kuitenkaan estelisi.
10.) on raskaana omalle serkulleen? Hui!

- en ehkä katsoisi kovin hyvällä. jo näiden mustalaisten yhdistysten sivutkin sanoo, että heillä on perinne, että mies tuo leivän taloon, nainen hoitaa kodin ja lapset. tietysti on näitä rehellisiä ja kunnollisia mustalaisia, mutta olisi se vähän vaikea asia varmasti. ainakin alussa.
- ihmettelisin miten hänestä olisi tullut niin turhamainen. en hyväksyisi, tuossa olisi varmasti paljon riskejä.
- ihmettelisin miksi tekisi niin. ja varmaan olisin vähän surullinen, että luopuisi vanhempiensa antamasta nimestä.
- jos tietäisin rikoksesta niin kyllä se jo linnassa istuis.
- en hyväksyisi. ihmettelisin mitä oikein päässä liikkuu.
6.) haluaa nunnaksi?
- ks. ylempi.
7.) on homoseksuaali?
- mikäs siinä. olen itsekin bi-seksuaali.
8.) on tullut uskoon?
- no oma asiansa. itse olen tosin ateisti. toivon ettei lapsesta kuitenkaan mitään hihhulia äityisi..
- olisi outo ja vieras asia, ja ehkä vähän hankala minulle koska olisin tottunut pitämään häntä tyttärenäni/poikanani, mutta jos se todella parantaisi hänen elämänlaatuaan jne niin eihän se olisi mikään paha asia sitten.
- olisin aika järkyttynyt. mun mielestä serkku on vähän liian läheinen sukulainen vaikka serkkunsa kanssa saa naimisiinkin mennä.

Yhteistyössä