gallup: Mitä kosmetiikkamerkkiä käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommarcat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sommarcat

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
3 037
0
36
Käytätkö markettisarjaa, jotain laatusarjaa vai mitä?
Miksi? Onko testattu eläinkokeilla?
Onko mahdollisesti meikin/ihonhoitotuotteen raaka-aineksia testattu eläinkokeilla?
Jos on, miksi käytät silti ko. merkkiä?
www.animalia.fi voit käydä tarkistamassa tilanteen, jos et tiedä.

Mä tilaan kaiken Yvesiltä.
Ei taideta testata eläimillä(?)

*muoks*

Yves Rocher ei itse testaa eikä testauta eläinkokeilla valmiita tuotteita tai laboratoriomme kehittämiä raaka-aineita. Alihankkijoidemme osalta emme voi mennä 100 % takuuseen
eläinkokeilla testaamattomuudesta

hmm...siksi tämä aihe kiinnostaa, koska olen nyt tullut itsenäisesti tutkineeksi muutamia kosmetiikkasarjoja, jotka väittävät, etteivät testaa eläinkokeilla. Kuitenkaan ne eivät ole päätyneet tonne animalian kosmetiikkalistalle. Ko. sivuistoille on todella hankala päästä, ja esim. xxx (en tiedä saako nimiä mainita) on jo kohta 8 vuotta sanonut, että sinne on niin pitkät jonot. Siis aina sama vastaus. Luulisi kai, että siinä ajassa olisi jo päässyt, jos kaikki kerran on ok. Kuitenkin jo eräs kosmetiikkalistalla oleva merkki pääsi hyvinkin lyhyessä ajassa...? Minua vaan tämä aihe hämmentää, enkä todellakaan ole mistään vielä varmaa vastausta saanut.

Blascon pohjat ja puuterit, Loreal ripsiväri (koska sitä kuluu paljon, se on halpaa ja toimii hyvin), Make up store luomivärit ja poskipunat, Guerlain aurinkopuuteri (laatu) pesuaineet ja kuorinnat freeman ja body shop, saippuana joku perus oliivisaippua, shampoot tigi (laatu).

Pyrin ostamaan mahd. pitkälle ilman eläinkokeita tuotettuja, joskus tulee vastaan raha, joskus laatukysymykset.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Vähän OT, mutta tiesittekö, että Body shop lopettaa hennan myynnin, sillä EU vaatii sille eläinkokeita? Aika... kummaa.

Hennaahan saa ihan maitokaupasta.
Jokunen vuosi sittenhän hennan myynti kiellettiin mut nyt en muista mistä syystä

Vaikka mitä. Tällä hetkellä ripsari ja eyeliner Kanebolta (käytän myös joskus Joe Blascoa), meikkivoide ja poskipuna Macilta tai Biothermilta, puuteri Chanelilta, huulipunat ja huulikiillot yleensä Biothermilta tai sitten se ihan outo merkki minkä nimeä en koskaan muista, silmänympärysgeeli Body Shopilta, päivävoide Lumenea, shampoo ja hoitoaine Tigiltä, muotovaahto ja hiuslakka Lee Staffordilta.

Suurinta osaa noista varmaan testataan eläimillä, mutta mielestäni ovat laadukkaita ja mikä tärkeintä, saan henkkari-alet kaikista muista paitsi Body Shopista ja Lee Staffordilta :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Vähän OT, mutta tiesittekö, että Body shop lopettaa hennan myynnin, sillä EU vaatii sille eläinkokeita? Aika... kummaa.

Jokunen vuosi sittenhän hennan myynti kiellettiin mut nyt en muista mistä syystä

Vaan ei taida saada enää kauaa, ellei ole EU:n halun mukaan eläikokeilla testattua.

Minä käytän Dioria, Lancomea, Clarinsia ja Kaneboa. Taitaa meikkilaukusta yksi Isadorankin aurinkopuuteri löytyä. Ynnä jonkun Lorealin tai vastaavan meikkikynä. En tiedä, ovatko eläinkokeilla testattuja.

En kiinitä eläinkoeasiaan huomiota, mutta sen sijaan pyrin ostamaan vaatteeni siten, että niiden ei pitäisi olla lapsityövoimalla tuotettuja. Lapset kun ovat lähellä sydäntä.

Vaan ei taida saada enää kauaa, ellei ole EU:n halun mukaan eläikokeilla testattua.

Pitääpä kysästä keskusvaratolta mikä niillä tiedotus tilanne.
Muutaman vuoden välein tuntuu toi henna nousevan jostain syystä esiin enemmän ku muut väriaineet

Pitääpä kysästä keskusvaratolta mikä niillä tiedotus tilanne.
Muutaman vuoden välein tuntuu toi henna nousevan jostain syystä esiin enemmän ku muut väriaineet

Body Shopissa myyjä vain mainitsi asiasta, että siis poistuu HEIDÄN valikoimistaan periaatteellisista syistä.

Lumenea käytän enimmäkseen, luulin etteivät testää eläinkokeilla.
Meikkivoide on Maybellinen vaahto, tiedän heidän testaavan eläinkokeilla, mutten löydä parempaa.
Tukkavärit todennäköisesti testataan kaikki?
Pesuaineet on pääsääntöisesti Dermosil:iltä, anoppi kustantaa ja mä olen köyhä, eläinkokeista olen yrittäny ottaa selvää, mutta epäselvää on.

kiitos vastauksista. Enpä mä tästä viisaammaksi tullut...Mainitsitte, etteivät tuotteita testata eläinkokeilla, mutta kuitenkaan ne eivät ole tonne animalian listoille päätyneet. Hmmm...Kuitenkin tuotteita/merkkejä markkinoidaan eläinkokeilta vapaina? Tää on kyllä tosi outoa...
Kiitos kuitenkin kaikille, mä lähden tästä pehkuihin. Öitä teille!!

No ainahan sitä voi sanoa ettei tuoteita ole testattu eläimillä. Totuus voi kuitenkin olla et tuotteissa käytetyt ainesosat on joskus eläimillä testattu, joskus ei ehkä siinä yrityksessä mut jossain muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
kiitos vastauksista. Enpä mä tästä viisaammaksi tullut...Mainitsitte, etteivät tuotteita testata eläinkokeilla, mutta kuitenkaan ne eivät ole tonne animalian listoille päätyneet. Hmmm...Kuitenkin tuotteita/merkkejä markkinoidaan eläinkokeilta vapaina? Tää on kyllä tosi outoa...

*muoks*
A+B=C
C=valmis tuote, jota ei ole testattu (sitten mainostetaan ettei eläinkokeita)
A ja B= ainesosat joita on saatettu testata
->ei pääse listoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:

saattaa olla ettei oo päässy listalle jos valmista tuotetta ei testata eläinkokeilla mutta joitakin ainesosia on testattu...
kun ilmoitetaan että tuotetta ei ole testattu eläinkokeilla, puhutaan yleensä valmista tavarasta, eli vaikkapa Kama C:stä, kun se valmistetaan KamaA:sta ja KamaB:stä joista ei tarvitse mainita mitään.
Näin ollen sitten mainostetaan ettei KamaC:tä ole testattu, muttei silti pääse listoille.
Olipas seko...noh.. jos tosta nyt jotain..

oli pakko tulla vielä kurkistaan. Eli näin mäkin olen ymmärtänyt...Jos tuotteen jotakin ainesosaakin on testattu eläimillä, niin pääsyä ei animalian sivustolle ole. Tässä gallupissakin tuli esiin monta merkkiä, joita markkinoidaan "ei ole testattu eläimillä" vaikka näin ei ole. Onkohan tohon mitään juridista juttua, miksi niin sanotaan? Riittääkä että tuote on vain 70% eläinkoevapaa ja siten ei testattu eläimillä?
Miksi niin sitten oikeesti väitetään? Musta on törkeetä viilata ihmisiä linssiin vaikka ne eläimet yhtälailla kärsii niiden raaka-aineiden testauksistakin...

Alunalkaen testejä on tehty koe-eläimillä. Avon oli ensimmäisenä sitä poistamassa ja voitti sen taistelun ettei eläinkokeita enää tehdä. Tämä oli vuosi 1989. Kaikissa kosmetiikan tuotteissa on alunalkaen jotain ainesosia jotka on eläinperäisiä. Tänä päivänä on upeat teknologiat tätäkin puolta kehittäneet ja kehittyvät edelleenkin. Tesihenk. siis ihmisiä käytetään monessa kosmetikan yrityksissä ovat vapaa-ehtoisia joista heille maksetaan pieni palkkio. Lukekaas jostain netistä näistä jutuista enempi

Yhteistyössä