Gallup: MITÄ kaverinne / tuttavanne lapsenhoitotapaa / -tyyliä ette ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun yhden tuttavan lapset lähtevät perjantaina päiväkodista mummolle yöksi, lauantaista sunnuntaihin aina isällään joka vie maanatai-aamuna päiväkotiin, kun lapset tulevat päiväkodista ovat pihalla kahdeksaan, iltapala ja nukkumaan, tiistaina päiväkodista ulos ja iltapalan jälkeen nukkumaan, keskiviikona ovat taas hoidossa jossakin koko illan tai yönkin, sitten päiväkotiin, pihalle, nukkumaan, sama torstaina ja perjantaina taas päiväkodista mummolle.
Äiti on kotona kaiket päivät, viikonloput menee miehiä vaihdellessa ja siideriä kiskoessa molemmat päivät.
Kehuskelee niin olevansa hyvä äiti, totuuden taitaa kyllä tietää muutkin kuin minä..
Jos lapset koittavat tulla sisälle ennen iltapalaa tämä äiti hätyyttää takaisin ulos.

Ettei vieraiden ihmisten toljottamisesta suu auki tai siitä että vieressä olevaan ihmiseen viitataan sanalla "toi" huomauteta

Ettei kerrota että kaikkea mitä päässä liikkuu ("MIKS TOI SETÄ ON NIIN LIHAVA?") sanota ääneen

Ettei kylässä ollessa ole kohteliasta räplätä kaikkea kahvipöydässä, ja hokea sitte tuntia putkeen "koskamemennäänkotiinmennäänjokotiinäiiitiiimähaluunjokotiin...."

Että omia lapsia täytyy koko ajan vertailla muiden lapsiin tyyliin "kun tää meidän tyttö on NIIIN fiksu.."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä että kutsutaan vieraiat kylään ja imetetään kahvipöydässä.

¤suojautuu imetysfanaatikoiden kananmunilta¤
Eikö voi mennä syöttämään muuhun huoneeseen, missä vieraat kahvittelevat? Minä ainakin haluan syödä pullani ja juoda kahvini ilman, että vauva ähisee ja tuhtaa ja maiskuttaa vieressä.

Mielenkiinnosta, miten voit syödä kenenkään seurassa? Osa aikuistakin mässyttää. Vai onko lapsilla vain huonot pöytätavat? :xmas:

Mä en ymmärrä sitä, että ei opeteta lapsia pesemään käsiä vessassa käynnin jälkeen. Ensin nuohotaan se WC-pönttö ja sit tullaan kahvipöytään ja kosketaan jokaiseen pullaan...ällöttävää!!!

Mun oli tarkotus lukea koko ketju läpi, mutten sitte jaksanu ku alko keittää yli :D Muutama asia johon on pakko kommentoida:

Joku sanoi seuraavaa

"Kolmanneksi en ymmärrä niitä,joilla ei oo tippaakaa jouston varaa.Tyyliin "kun meidän lapset nyt ei syö karkkia niin niille ei saa antaa juhlissa yhtäkää suklaakonvehtia tai mariannekarkkia!" Eikai se lapsi siitä mee rikki jos se kerran vuodessa syö yhden tai kaks mariannea,vaikka muuten ei karkkia annettaiskaa??sentään juhlatilaisuus kyseessä,eikö ne vois olla poikkeuksia??"

Minä sanon: Ei voi! Sehän on jokaisen äidin ja isän oma päätös haluaako opettaa lastaan karkki/pullamössölinjalle. Ja monesti jos lapsi kerran saa karkkia, oppii se sitä kinuamaan myöhemminki. Mua ärsyttää äidit jotka luulee olevansa "maailman parhaita vanhempia" ja pitää omia kasvatusmetodejaan ainoina oikeina ja koittaa lytätä toisten periaatteet.

"Ja mä en ymmärrä et jos illalla on kylään kutsuttu ja me mennään lasten kans niin siellä ei tarjota iltapalaa kuin pelkkää makeaa... lapset sit koko koti matkan itkee et on nälkä. Vois laittaa vaikka muutaman leivän pöytään et lapset sais ja voisivat nukahtaa vaikka sit autoon. Tätä mä en ole ikinä tajunnu."

Minä sanon: Olikoha kylä kutsussa tarkotuksena kestittää vieraita koko ilta nukkumaanmenoon saakka, vai vaan leikkiä hetki ja syödä sitten jokainen iltapalaa omassa kodissaan. Mua ärsyttää vieraat, jotka ei tajua lähteä kotiinsa vaikka kello on jo vaikka ja mitä! Ärsyttävää kun joutuu aina olemaan tyly ja vihjailemaan että "me voitais pikkuhiljaa alkaa iltatoimiin" ja sillon en halua kuulla vastaukseksi "ai mitäs meillä on iltapalana?"

"Musta on ärsyttävää, kun lapsille ei opeteta pöytätapoja. Pelleiköön kotona miten tahtoo mutta kylässä olisi kiva jos maltettaisiin istua pöydässä ja syödä yhtä lajia kerralla. Mua niin inhottaa, kun yksi tuttava antaa lapselleen kaikkea mahdollista lautaselle kerralla eikä lapsi edes koske juuri mihinkään"

Minä sanon: Toi on niin totta! Ja yks mikä mua ärsyttää on se, että lapsen annetaan kahvipöydässä lääppiä jokaikistä keksiä ja pullaa. Välillä kaivellaan nenää ja sitte taas lähmitään niitä ruokia. Ja semmoseen paikkaan on rasittavaa mennä kylään jossa tarjolla on keksejä joita "pieni" lapsi on jokaista maistellu. "Eihän se ole kun pikkulotan kuolaa" Niin just, oman lapsen kuola on ihan ok, mutta en mä halua mennä kylään syömään toisten lapsien räkäsiä keksejä.

Joo, minä olen nipo!

En hyväksy sitä,että lapset päästetään kaverille vaikkapa aamulla klo 10 ja kotiin soitetaan klo 20-20.30. Koko päivässä lasta ei soiteta syömään,eikä muutenkaan tarkisteta,että hänellä kaikki hyvin. Ja sama kuvio toistuu vapaapäivinä ja lomilla päivä toisensa perään.

Mielestäni isommista, siis kouluikäisistä, lapsista tulee kantaa huolta yhtä lailla,kuin pienemmistäkin.

kaverin 2v syö koko ajan tuttia, kaverin mies koettaa että tutti olisi suussa vain öisin mutta kaveri ei kestä kun "se raapii ja kirkuu sit koko ajan".

perheen esikoinen on pelottavan laiha, koska on nirso. syö vaan vadelmia, suklaamuroja & vaaleaa leipää ilman reunoja. kun oli oman lapseni synttäreillä, ei koskenutkaan täytekakkuun ja limsan asemasta halusi vettä..

"Kolmanneksi en ymmärrä niitä,joilla ei oo tippaakaa jouston varaa.Tyyliin "kun meidän lapset nyt ei syö karkkia niin niille ei saa antaa juhlissa yhtäkää suklaakonvehtia tai mariannekarkkia!" Eikai se lapsi siitä mee rikki jos se kerran vuodessa syö yhden tai kaks mariannea,vaikka muuten ei karkkia annettaiskaa??sentään juhlatilaisuus kyseessä,eikö ne vois olla poikkeuksia??"

Minä sanon: Ei voi! Sehän on jokaisen äidin ja isän oma päätös haluaako opettaa lastaan karkki/pullamössölinjalle. Ja monesti jos lapsi kerran saa karkkia, oppii se sitä kinuamaan myöhemminki. Mua ärsyttää äidit jotka luulee olevansa "maailman parhaita vanhempia" ja pitää omia kasvatusmetodejaan ainoina oikeina ja koittaa lytätä toisten periaatteet.

Njääh.. niinhän se on monen muunkin asian kanssa, lapsi oppii kinuamaan, mutta vanhemman tehtävä on tuottaa niitä pettymyksiä että kaikkea ei vaan voi saada. Kokemuksesta voin sanoa että yhden tai kahden päivän kinuamisen jälkeen ei enää kinuta. ;)
Yks tai kaks karkkia joskus ei tarkoita että joutuu jollekin "karkkilinjalle" tai että oiis nyt tosiaankaan joku maata kaatava juttu. Muutenhan tolla periaatteella voitaisiin kieltää kaikki muukin kiva, leluista alkaen, oppii se niitäkin kinuamaan jos huomaa että kotona on leluja. Tai kaupassa. Tai kaverilla. Jne. Ei kaikkea kivaa voi piilottaa olemasta, vaan lapsen on opittava että aina ei saa vaikka miten tahtoo.

Me ei voitais lainkaan käydä esim anoppilassa, jos vetäisin herneenpalkoja nenään yksittäisistä karkeista - vanha ihminen kun on niin turha vedellä jotain sääntöjä kehiin kun ei se niitä muista.

Oon joskus törmännyt siihen että lapsi syötetään hiljaiseksi. Kun on koko aika kylläinen, lapsi on kai helpompi. Mutta jos lapsi oksentaa ihan kuukaisittain, niin eikö tule mieleen, että se oksentaa kun sille laitetaan liikaa ruokaa... Pieni lapsi on painoltaan kuin tykinkuula. Enkä tarkoita oikeasti mitään söpöä pyöreyttä.

Enkä tajua sitä, että pienelle lapselle puhutaan ironisesti kuten: "myyn sut mustalaisille" tai muuta vastaavaa.. Siin sit opetetaan samalla rasistisuuttakin..

Enkä sitä, että lapsi totutetaan mäkkärin ruokaan kun käydään kaupungissa ja ostetaan aina mäkkiruokaa ja sit sanotaan, et no ei lapsi syö mitään esim. subwayn ruokia. No ei kai se syö ku on aina viety mäkkiin monta kertaa kuussa.

Voi ei, mä olen uhannut lapsille myydä ne sirkukseen. Olen sanonut, että ne muuttuu aaseiksi, jos ne käyttäytyy, kuin sellaiset. Olen uhannut heittää ne pihalle jne. Mutta ne on ihan vitsejä ja lapsetkin tajuaa sen. Naureskellaan aina yhdessä.
Eikä meillä ole koskaan ollut epäselvää milloin aikuinen on tosissaan ja milloin ei.

Subilla käydään aika harvoin, kun kaksivuotiaan leuat ei milläään meinaa aueta riittävästi niiden sämpylöille ja niitä on jotenkin rasittavaa paloitella ja pilkkoa. Tosin mäcillä ei käydä koskaaan...

Uusimmat

Yhteistyössä