Mun oli tarkotus lukea koko ketju läpi, mutten sitte jaksanu ku alko keittää yli

Muutama asia johon on pakko kommentoida:
Joku sanoi seuraavaa
"Kolmanneksi en ymmärrä niitä,joilla ei oo tippaakaa jouston varaa.Tyyliin "kun meidän lapset nyt ei syö karkkia niin niille ei saa antaa juhlissa yhtäkää suklaakonvehtia tai mariannekarkkia!" Eikai se lapsi siitä mee rikki jos se kerran vuodessa syö yhden tai kaks mariannea,vaikka muuten ei karkkia annettaiskaa??sentään juhlatilaisuus kyseessä,eikö ne vois olla poikkeuksia??"
Minä sanon: Ei voi! Sehän on jokaisen äidin ja isän oma päätös haluaako opettaa lastaan karkki/pullamössölinjalle. Ja monesti jos lapsi kerran saa karkkia, oppii se sitä kinuamaan myöhemminki. Mua ärsyttää äidit jotka luulee olevansa "maailman parhaita vanhempia" ja pitää omia kasvatusmetodejaan ainoina oikeina ja koittaa lytätä toisten periaatteet.
"Ja mä en ymmärrä et jos illalla on kylään kutsuttu ja me mennään lasten kans niin siellä ei tarjota iltapalaa kuin pelkkää makeaa... lapset sit koko koti matkan itkee et on nälkä. Vois laittaa vaikka muutaman leivän pöytään et lapset sais ja voisivat nukahtaa vaikka sit autoon. Tätä mä en ole ikinä tajunnu."
Minä sanon: Olikoha kylä kutsussa tarkotuksena kestittää vieraita koko ilta nukkumaanmenoon saakka, vai vaan leikkiä hetki ja syödä sitten jokainen iltapalaa omassa kodissaan. Mua ärsyttää vieraat, jotka ei tajua lähteä kotiinsa vaikka kello on jo vaikka ja mitä! Ärsyttävää kun joutuu aina olemaan tyly ja vihjailemaan että "me voitais pikkuhiljaa alkaa iltatoimiin" ja sillon en halua kuulla vastaukseksi "ai mitäs meillä on iltapalana?"
"Musta on ärsyttävää, kun lapsille ei opeteta pöytätapoja. Pelleiköön kotona miten tahtoo mutta kylässä olisi kiva jos maltettaisiin istua pöydässä ja syödä yhtä lajia kerralla. Mua niin inhottaa, kun yksi tuttava antaa lapselleen kaikkea mahdollista lautaselle kerralla eikä lapsi edes koske juuri mihinkään"
Minä sanon: Toi on niin totta! Ja yks mikä mua ärsyttää on se, että lapsen annetaan kahvipöydässä lääppiä jokaikistä keksiä ja pullaa. Välillä kaivellaan nenää ja sitte taas lähmitään niitä ruokia. Ja semmoseen paikkaan on rasittavaa mennä kylään jossa tarjolla on keksejä joita "pieni" lapsi on jokaista maistellu. "Eihän se ole kun pikkulotan kuolaa" Niin just, oman lapsen kuola on ihan ok, mutta en mä halua mennä kylään syömään toisten lapsien räkäsiä keksejä.
Joo, minä olen nipo!