Gallup: mistä rahat hoitoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ansku

Jäsen
27.04.2004
477
0
16
Hei,
paljonko olette käyttäneet rahaa hoitoihin (tänä vuonna/yhteensä, kela tai kela+omavastuu)? Mistä rahat? Miten olette taloudellisesti selvinneet? Oletteko jättäneet hoitoja tekemättä taloudellisista syistä?

Me ei koskaan ajateltu rahaa tai siis meillä oli aina jotain säästöjä, jonne ei kyl onneks tarttenu kajota. Käymme siis kunnallisella puolella, joten siellä kertamaksu on 22euroa ja lääkkeisiin menee max se 606euroa(omavastuu). Nyt on jo täyttynyt tuo summa eli loppuvuoden lääkkeet maksuttomia..tai täytyy ne eka maksaa ja sit saa kelalta. Saa nyt nähdä riittääkö nuo 3 hoitokertaa meille vai täytyykö mennä yksityiselle puolelle. Sit onkin kallimpaa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 21:31 CarnevalGirl kirjoitti:
Me ei koskaan ajateltu rahaa tai siis meillä oli aina jotain säästöjä, jonne ei kyl onneks tarttenu kajota. Käymme siis kunnallisella puolella, joten siellä kertamaksu on 22euroa ja lääkkeisiin menee max se 606euroa(omavastuu). Nyt on jo täyttynyt tuo summa eli loppuvuoden lääkkeet maksuttomia..tai täytyy ne eka maksaa ja sit saa kelalta. Saa nyt nähdä riittääkö nuo 3 hoitokertaa meille vai täytyykö mennä yksityiselle puolelle. Sit onkin kallimpaa..

Meneekö nuo lääkkeet maksukattoon, vaikka eivät olekaan kela korvattavia?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 08:08 elli777 kirjoitti:

Siis vain korvattavat reseptilääkkeet kartuttavat maksukattoa. Eli esim. nämä IVF:n pistoslääkkeet. Mutta esim. loppuvaiheen tukihoitona käytettävä Lugesteron ei ole enää korvattava ollenkaan eikä sitä siis saa ilmaiseksi maksukaton täyttymien jälkeenkään.

Hyvin moni apteekki muuten tekee itse korvausveloitukset Kelalta ja pitää kirjaa kanta-asiakkaidensa ostoista, joten itse ei tarvitse sen maksukaton täyttymisen jälkeen enää Kelassa asioida, vaan apteekki hoitaa sen puolen ja lääkkeet voi noutaa ilmaiseksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 10:15 Osteri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 08:08 elli777 kirjoitti:

Siis vain korvattavat reseptilääkkeet kartuttavat maksukattoa. Eli esim. nämä IVF:n pistoslääkkeet. Mutta esim. loppuvaiheen tukihoitona käytettävä Lugesteron ei ole enää korvattava ollenkaan eikä sitä siis saa ilmaiseksi maksukaton täyttymien jälkeenkään.

Hyvin moni apteekki muuten tekee itse korvausveloitukset Kelalta ja pitää kirjaa kanta-asiakkaidensa ostoista, joten itse ei tarvitse sen maksukaton täyttymisen jälkeen enää Kelassa asioida, vaan apteekki hoitaa sen puolen ja lääkkeet voi noutaa ilmaiseksi.

Helpotti, kiitos, oli ollut siinä luulossa että mikään noista ei ole kelakorvattava.

Meillä mennyt tänä vuonna joku 6000euroa tutkimuksiin ja hoitoihin.
Vielä yksi hoito tän vuoden puolella niin päästään lähemmäs 8000e.
Välillä miettii että onko tää kaikki ton rahasumman arvoista ?
Mitä kaikkea tollakin summalla olis saanu ?
Elämä on.

Täytyy sanoa että en tiedä, mutta jotenkin ollaan saatu rahat kasaan. Me ollaan käyty yksityis puolella.Olemme tavallisia pientuloisia. Minua suututtaa sanonta "elintaso" lapsista.

Toiset säästää ulkomaan matkaan ja toiset lapseen... =) Kyllähän nuo hoidot on tullu aika kalliiksi, mutta on nuo kaks poikaa sen arvoset. :heart: En ees muista tarkkaa summaa, mutta parin ulkomaan matkan verran ainakin. Mutta elämä on.... :D

Mä oon ajatellut, että jos hoitoihin joudutaan, niin raha on ihan sivuseikka. Meillä toki on sellanen tilanne, että ylimääräistä kuukaudessa jää aika hyvinkin, mutta vaikkei olisikaan, tää on niin tärkeä asia, että olen valmis satsaamaan siihen aikaa ja rahaa todella paljon. Siinä vaiheessa, kun pieni nyytti tuhisee sylissä, on varmasti rahajutut unohtuneet jokonaan. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitsisi hoitoihin lähteä, vaan tärppäisi vielä luomusti..muutama kuukausi ennen vuoden rajapyykkiä on armon aikaa jäljellä :\|

Yhteistyössä