Gallup: Missä iässä vauva ei ole enää vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kooppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kooppi

Vieras
Heitelkääs mielipiteitänne omalla fiiliksellä? Milloin lakkaat mieltämästä vauvan enää vauvaksi? Voi perustellakin.

Esikoisella puhe (= sanavaraston karttuminen) alkoi 11 kk iässä ja silloin tuntui, että eipä meillä enää vauvaa ole. Nyt tämä toinen oppi kävelemään 11 kk iässä ja sama homma. Että onko se aina se kävely tai puhe? Tai kenties maaginen 1 vuoden ikä :)

Joskus puolen vuoden iässä alkoi tuntumaan kun lähti liikkeelle ryömimällä ja yritti kovasti höpöttää ja seurustella.
Ja varmaan asiaan vaikuttaa että meillä vauvat ovat syntyneet hiukset päässä ja valmiiksi vanhan & viisaan näköisinä. :D

se on se asenne, tai olemus. jotkut on vauvamaisia reilusti yli vuoden. jokainen lapsi on erilainen.
mun toka lapsi alkoi kävelee 1v8kk iässä ja neljäs taas oli tasan 9kk. että ei mun mielestä siitä voi päätellä onko vauva vai ei.

Siinä täytettyään 1v kun alko kävellä ja tehdä kotihommia kuten äiti ja isikin. Jotenkin siirty eteenpäin siitä vauvavaiheesta. Vaikka toki 1v oli vielä pieni verrattuna nykytenavaan.

1-vuotiaana, silloin on vauvavuosi ohitse.
Okei, täytyy sanoa että poika kun aikoinaan lähti kävelemään 9kk ikäisenä niin ei se enää niin vauvalta tuntunut, onneksi tyttö on ollut hitaampi kehityksessään. :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
se on se asenne, tai olemus. jotkut on vauvamaisia reilusti yli vuoden. jokainen lapsi on erilainen.
mun toka lapsi alkoi kävelee 1v8kk iässä ja neljäs taas oli tasan 9kk. että ei mun mielestä siitä voi päätellä onko vauva vai ei.

Muistatko miten oot mieltänyt omista lapsistas? Että suunnilleen saman ikäisinä tai sitten ei? Samaa mieltä oon, että jotenkin se olemus ratkaisee. Ei sitä edes oikein osaa selittää.

Ja toi jonkun mainitsema tukkajuttukin pitää kyllä paikkansa :) Meidän lapset tosin olleet lähes kaljuja vielä vuoden täytettyäänkin...

Ei se iästä ole kiinni. Meillä kuopus on vauva, vaikka on jo 2v3kk :whistle: Esikoisella oli tuossa iässä jo toinenkin pikkusisarus tulossa, eikä tosiaan ollut enää vauva ollut pitkään aikaan. Yks lapsi taas oli jotenkin luiseva jäntevä kuikelo jo syntyessään, että se ei oikeen koskaan tuntunut vauvalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Omppompooa:
vauva on siihen asti että ei ole enää vaippoja, näin minulle on sanottu.

mutta itse miellän vauvan johonkin siihen asti kun osaa nousta seisomaan ja liikkuu jaloilla :D

Herrajestas jos vauva on se joka on yhä vaipoissa, niin sit suurin osa palstalaisten lapsista on vauvoja. Katsos täällä on ookoo 5 vee vaipoissa =D

Mun mielestä ainakin mun esikoisessa tapahtui suuri muutos palleroisesta, pulleroisesta töppöjalasta pitkäraajaiseksi pikkupojaksi reilu 2-vuotiaana, joten sitä ennen oli kyllä mielestäni vielä ihan vauva. Kun katsoo kuviakin niiltä ajoilta niin on ihan vauvelin näköinen:) Silloin jäi vaipatkin pois ja puhetta alkoi tulla...Kuopukseni on nyt 1v10kk ja vauvelihan tuo edelleen on, sylivauveli :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja SD:

Muistatko miten oot mieltänyt omista lapsistas? Että suunnilleen saman ikäisinä tai sitten ei? Samaa mieltä oon, että jotenkin se olemus ratkaisee. Ei sitä edes oikein osaa selittää.

Ja toi jonkun mainitsema tukkajuttukin pitää kyllä paikkansa :) Meidän lapset tosin olleet lähes kaljuja vielä vuoden täytettyäänkin...

no esikoinen kasvoi suht nopeesti isoks. niin mieltään kuin kooltaan. kakkonen taas oli pitkään pienikokoinen ja kehittyi hitaasti. tuntui vauvalta reilu 1veenä. kun taas esikoinen ei. kolmonen alkoi kävelee 10-11kk iässä mutta ei puhunut. ihan normilapsi aina ollut. ei vauvamainen enää reilu 1veenä mun mielestä. neljäs hmm...no en sanois vauvaks ehkä enää. kävelee, juoksee, kiipee jne. ja ikää kohta 11kk. ei puhu sanaakaan, mikä taas viittais vauvaan.

mutta yöllä kun laittaa pyjama päälle ja ottaa kainaloon tuhisemaan niin kyllä se vauva vielä on. :heart:

Yhteistyössä