Pieni lisäys vielä: kun on aktiivinen ja sopivan määrätietoinen, saa kyllä hyvin pitkälle vaikuttaa synnytysasentoonsa itse. Juuri etukäteen kannattaa kertoa toiveensa, viimeistään siinä synnytyksen alkuvaiheessa 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Esikoista ponnistaessa olin puoli-istuvassa asennossa, toinen kun syntyi kotona niin etten kerinnyt paljon asentoa ees vaihtamaan, niin olin makuulla kyljeltään (mikä oli ihan hyvä koska kukaan ei ollut ottamassa vauvaa vastaan ja tässä asennossa vauvaan ei kuitenkaan sattunut ulos mätkähtäessään)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mihan:puoli-istuvassa ja kyljellään. kätilö halusi ehdottomasti, että ponnistan kyljellään, se oli ihan hirveä asento! kysyin, että voinko ponnistaa pystyasennossa, niin kielsi ehdottomasti, tulee kuulemma verta kuin härän kurkusta ja tikkejäkin tarvitaan. lopulta sain ponnistaa puoli-istuvassa asennossa, ja kohta olikin neiti sylissä :heart: niin ja pidin itse polvien takaa kiinni
Miltä susta tuntui, kun et saanut itse mennä haluamaasi asentoon?? Jos luit ton artikkelin, niin siihen luonto ohjaa äidit vaistomaisesti! Mua vähän ärsyttää toi sun kätilös.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Esikoista ponnistaessa olin puoli-istuvassa asennossa, toinen kun syntyi kotona niin etten kerinnyt paljon asentoa ees vaihtamaan, niin olin makuulla kyljeltään (mikä oli ihan hyvä koska kukaan ei ollut ottamassa vauvaa vastaan ja tässä asennossa vauvaan ei kuitenkaan sattunut ulos mätkähtäessään)
Syntyi kotona?! Oho! Sattuiko paljonkin ku et varmaan saanu mitään lääkitystä?
Alkuperäinen kirjoittaja mie:selällään ja jalat telineessä. ensimmäisen ponnistuksen aikana alkoi poitsun syänäänet laskea joten imukupilla vetivät, siksi toi klassinen asento..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mie:selällään ja jalat telineessä. ensimmäisen ponnistuksen aikana alkoi poitsun syänäänet laskea joten imukupilla vetivät, siksi toi klassinen asento..
Siis onko pakko mennä selin, jos sydänäänet heikkenee? Ihan oikeastiko?
Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mie:selällään ja jalat telineessä. ensimmäisen ponnistuksen aikana alkoi poitsun syänäänet laskea joten imukupilla vetivät, siksi toi klassinen asento..
En ole varma onko pakko, mutta mulla ainakin meni niin monta piuhaa alapäähän ja käsiin ja selkään että en olisi pystynyt liikkumaan niiden kanssa yhtään.. Ja verenpaine oli jotain 160/220, en olis pysynyt edes istualtani pystyssä...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mie:selällään ja jalat telineessä. ensimmäisen ponnistuksen aikana alkoi poitsun syänäänet laskea joten imukupilla vetivät, siksi toi klassinen asento..
En ole varma onko pakko, mutta mulla ainakin meni niin monta piuhaa alapäähän ja käsiin ja selkään että en olisi pystynyt liikkumaan niiden kanssa yhtään.. Ja verenpaine oli jotain 160/220, en olis pysynyt edes istualtani pystyssä...
Mä en missään nimessä haluaisi synnyttää selin.