Gallup: Minkä ikäisenä rupsahditte?

• Viestiketjun aloittaja Pessimisti
  • Ensimmäinen viesti
Pessimisti
Keskustelin tänään aiheesta naispuoleisen kollegan kanssa ja hänellä oli mielenkiintoinen näkemys naisten vanhenemisesta ja epäsuotuisasta "kypsymisestä", joten ajattelin kysyä teiltä. Minkä ikäisenä nainen yleensä "rupsahtaa"? Minkä ikäinen olit kun se kävi sinulle?

En ole itse rupsahtanut.
Sanoisin että 60v -->
Perustuen siihen että tiedän monta päälle 50v naista eivätkä he oli rupsahtaneet.

Toki varmasti poikkeuksiakin on että joku voi olla jo päälle 50veenä rupsahtanut.

Spice girl
Voin kertoa missä iässä olen menettänyt ulkonäköäni:
- 22-vuotiaana tyttömäinen söpöys
- 29-vuotiaana nuoren naisen kauneus
- 34-vuotiaana kahden lapsen jälkeen lähti kauneus, kroppa ei ole myöskään palautunut entiselleen (vaikka on yritetty)
- nyt 41-vuotiaana olen mahdollisesti viehättävä sisäisen kauneuden ja iloisuuden ansiosta. Joitain ulkoisia merkkejä kauneudesta voi vielä löytyä, mutta nyt olen tällainen tavallinen pyylevä kahden koululaisen äiti. Mieheltä joskus saa kehuja ulkonäköön liittyen, mutta eipä minua kyllä kukaan mies enää katsele. Nyt täytyy keskittää oma energia moiseen.
Ja vielä toteamus, että pyrin kyllä syömään terveellisesti, liikkumaan ja huolehtimaan ulkonäöstäni. Meikkaan joka päivä (kevyesti) ja yritän pukeutua vartalonmalliin sopiviin vaatteisiin.

nyt 35
Kolmenkympin jälkeen selvästi tapahtui jotain. Aineenvaihdunta hidastui, iho rupsahti, valvomisen jälkeen palautuminen kesti kauemmin.. Enää en saa itsestäni aikaan niin hehkeää ku ennen.

"Liisi"
Niin. Tämä kysymys on erilainen, jos on edes joskus ollut kaunis, silloin voi rupsahtaa.

No, mutta itse ajattelen ihan norminaisena, että olin suht koht hyvännäköinen vielä ennen toisen lapsen syntymää 37-vuotiaana, jolloin ei ollut ylipainoa. Nykyään on, enkä koe itseäni kauniina ylipainoisena. Toki on hiukset alkaneet myös harmaantua jaa harventua, ovat toki ohuet olleet aina.

Koen kuitenkin, että olen sisäisesti kauniimpi kuin ennen, olen löytänyt jonkun tasapainon uraa tekevänä naisena, äitinä, vaimona. En välitä enää toisten mielipiteistä niin paljon kuin ennen, ainakaan kuvitelluista mielipiteistä.

"sipsi"
No voihan... kuvista päätellen olen ollut vielä likemmäs nelikymppisenä melkoisen mukavassa kunnossa. Nyt kun on tätä painoa tullut, ja tukka harmaantuu, rupsahduskin on saapunut luokseni. Mutta uskon, että vielä tästä lisääkin rupsahdan, joten ehkä jokin "rupsahduksen voimakkaampi esiaste" näin toiveikkaasti aatellen on tällä hetkellä.

Ja 47- vuotinen oon

rupsahduksesta parantunut
Noin 29v mutta nyt 40v olen kauniimpi ja terveempi kuin koskaan aiemmin. Ja ei, ei ole ikänäkövaivoja. Elämäntapamuutos on tehnyt ihmeitä ulkonäöllisestikin. =)

vierass
Portaittainen muutos, kuten joku totesi. Erityisen kauniilla menee kauemmin ellei ole tosi huonot elintavat. Tavallisen tallaajan kauneus menee, kun parikymppisen hehkeys poistuu 208-30+-vuotiaana. Nuoret ovat kaikki kauniita, kuten mummo tapasi sanoa.

ex-malli
Olen tehnyt nuorena mallin töitä, olin silloin todella kaunis. Nyt 43-vuotiaana olen edelleen kaunis, ja ikäistäni nuoremman näköinen, hoikka edelleen. Tottakai ikä on muuttanut, eniten kasvoja, mutta mitään varsinaista rupahdusta ei ole ainakaan vielä tullut.

Mua oikeestaan ärsyttää että naisten ulkonäköä on kaikkien lupa arvostella, eikä naiset saa edes vanhentua. Ikääntymisestäkin käytetään nimitystä rupsahdus. Sori vaan mutta mä en oo mitäön velkaa maailmalle ja mulla ei oo mitään velvollisuutta olla ikuisesti nuori.
Sama.
Mä nyt olen vielä oikeasti nuori, mutta pistää silmään vanhempien naisten keskustelut, kehut ja kommentit toistensa ulkonäöistä.
Miksi sitä nuoruutta pitää aina hehkuttaa?
Kehut on tyyliin "oletpas nuoren näköinen!", "oi, kun olet nuorekas!" ja "etpä ole kyllä vanhentunut, ihan sama Liisa kuin silloin 30 vuotta sitten!".

Mitä sitten, jos onkin vanhentunut ja ihan huomattavastikin jopa?
Kyllä vanhakin voi olla kaunis, ei ainoastaan nuoruus ole kauneutta ja kaunis keski-ikäinen nuoremman näköinen.

m1es
Sama.
Mä nyt olen vielä oikeasti nuori, mutta pistää silmään vanhempien naisten keskustelut, kehut ja kommentit toistensa ulkonäöistä.
Miksi sitä nuoruutta pitää aina hehkuttaa?
Kehut on tyyliin "oletpas nuoren näköinen!", "oi, kun olet nuorekas!" ja "etpä ole kyllä vanhentunut, ihan sama Liisa kuin silloin 30 vuotta sitten!".

Mitä sitten, jos onkin vanhentunut ja ihan huomattavastikin jopa?
Kyllä vanhakin voi olla kaunis, ei ainoastaan nuoruus ole kauneutta ja kaunis keski-ikäinen nuoremman näköinen.
Naisen "kauneuden" takana on pohjimmiltaan se, että hän on pantavan näköinen eli terveen ja hedelmällisessä iässä olevan näköinen. Moni mies voi ihan tietoisesti ajatella näin, mutta myös naiset alitajuisesti vertailevat itseään samalla asteikolla - "olenko pantavampi kuin Lissu". Ja tämä ihan riippumatta siitä, haluaako nainen seksiä tai onko miehiä edes lähimaillakaan.

Ikääntyvä nainen voi olla huoliteltu ja hyväkuntoinen, mutta hänen hedelmällisyytensä katoaminen iän myötä nakertaa pantavuutta. Siksi kaikki vihjeet siitä, että nainen näyttää ikäistään nuoremmalta, ovat silkkiä korville.

"Ella"
Naisen "kauneuden" takana on pohjimmiltaan se, että hän on pantavan näköinen eli terveen ja hedelmällisessä iässä olevan näköinen. Moni mies voi ihan tietoisesti ajatella näin, mutta myös naiset alitajuisesti vertailevat itseään samalla asteikolla - "olenko pantavampi kuin Lissu". Ja tämä ihan riippumatta siitä, haluaako nainen seksiä tai onko miehiä edes lähimaillakaan.

Ikääntyvä nainen voi olla huoliteltu ja hyväkuntoinen, mutta hänen hedelmällisyytensä katoaminen iän myötä nakertaa pantavuutta. Siksi kaikki vihjeet siitä, että nainen näyttää ikäistään nuoremmalta, ovat silkkiä korville.
Entä missä vaiheessa loppuu miehen haluttavuus ja miksi? Kysyn sinulta mielipidettä, kun sinulla tuntuu olevan näpsäkkä vastaus näihin asioihin. :)

Olin nuorena kaunis ja perääni katsottiin usein. Sit tuli ikää ja ylipainoa eikä päät enää kääntyneet. Ajattelin, että kyse on enemmän iästä. Mutta sit laihdutin nelkytvuotispäivän kynnyksellä melkein 20kg. En edes hirvittävän laihaksi, normaali painoon, ja päät alkoivat taas kääntyä. Nyt täytän kohta 42v ja kyllä maanvetovoiman vaikutuksen huomaa. Tissit ovat menneet kauan sitten (kiitos luojalle hyvistä rintsikoista) ja kasvot alkavat muuttua. Meikkaamalla saa itsestään vielä tunnistettavan näköisen, mutta työtä jo vaatii. Nyt tulee toi toinen polvi, joka on vaivatta nuori ja nätti. Ihailen siis tytärten kauneutta.

kohta 40 v
Ulkoinen kauneus alkaa hiipua, tulee harmaita yms mutta kunto ja terveys parempi nyt kuin 20 vuotta sitten. Nautin energisestä olosta ja jaksan vaikka ja mitä. Mies kehuu kovasti kroppaani, joka paranee kokoajan rakkaan harrastuksen myötä.
En halua tässä iässä näyttääkään enää parikymppiseltä.

noh.
[QUOTE="Ella";30200608]Entä missä vaiheessa loppuu miehen haluttavuus ja miksi? Kysyn sinulta mielipidettä, kun sinulla tuntuu olevan näpsäkkä vastaus näihin asioihin. :)[/QUOTE]

Miehen haluttavuus paranee läpi elämän varallisuuden karttumisen myötä.

Yhteistyössä