Gallup: Millä keinolla olet laihtunut ja kuinka monta kiloa?

  • Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti
juuoo
Minä karppaan, kaksi kuukautta takana ja miinus seitsemän kiloa. Varmaan alkaa vauhti nyt hidastumaan. Suosittelen, olo on mahtava, syön kolme kunnon ateriaa päivässä nälän mukaan. Rasvaa, prodea ja reilusti kasviksia :)
 
Torttu
Olen kokeillut varmasti kaikkia dieettejä 60- vuotisen elämäni aikana, Painonvartijoita myöten. Paras laihtumisjakso oli 25 kg puolessa vuodessa Painonvartujoissa, jossa olin sisareni " kylkiäisenä ". Aina oli nälkä, aina täytyi laskea ja punnita. Se ei vaan natsannut minulle, kun homma loppui. Henkenikin uhalla aloin harrastaa paljon parjattua karppausta. Alkuun tein ( suuri iltasyöppö kun olin, voileipiä, voileipiä ) karppaajan mikrosämpylöitä, mutta jo viikon kuluttua en enää kaivannut niitä. Kuukauden olen syönyt ihan kunnolla eikä nälkä kurni suolissa iltayöstä. Kuukaudessa pudonnut ilman liikuntaa 6 kg.
 
Karppaamalla olen pudotellut puolitoista kuukautta nyt ja -6 kg. En edes vedä ketoosiin tai syö linjalla pekonia ja munaa kermalla ja voilla. Käytän noitakin, mutta lähinnä olen korvannut hiilarilisäkkeet kasviksilla.

Eikä muuten ole tarvinnut nälällä itseään kiduttaa.
 
*
Puolitin kaikki ruoka-annokseni, esim. jos ennen olin syönyt lounaalla/päivällisellä 2 perunaa, 4 lihapullaa, 2 palaa ruisleipää ja salaattia, niin laihdutusateriani oli tuosta puolet, paitsi salaatin kohdalla. Jätin kaikki karkit, jäätelöt, leivonnaiset ja alkoholin pois. Ja lisäksi en syönyt mitään enää illalla klo 18 jälkeen. Laihduin 10 kg puolessa vuodessa. Liikunta pysyi ennallaan eli vähintään 3 x vkossa tunnin kävelylenkki, lisäksi mahdollisuuden mukaan kävin ratsastamassa 1-2 krt/vko.
 
"vieras"
Laskemalla kaloreita ja pisteitä painonvartijoiden tyyliin, 3,5 kg kahdessa kuukaudessa.Meni tosi vaivattomasti, ei tarvinnut nälästä kärsiä.
Kokeilin karppaustakin, mutta tuli kauhea närästys ja sappikivet villiintyivät :(
Joulun jälkeen alan varmaan taas laskea kaloreita ja siis syödä laskelmien mukaan...
 
[QUOTE="vieras";25244011]Laskemalla kaloreita ja pisteitä painonvartijoiden tyyliin, 3,5 kg kahdessa kuukaudessa.Meni tosi vaivattomasti, ei tarvinnut nälästä kärsiä.
Kokeilin karppaustakin, mutta tuli kauhea närästys ja sappikivet villiintyivät :(
Joulun jälkeen alan varmaan taas laskea kaloreita ja siis syödä laskelmien mukaan...[/QUOTE]Kertoisitko, miten aloit syömään, jos kuvaamiasi ongelmia tuli?

Väitän, ettei perunan, riisin, pastan, valkoisen jauhon ja sokerin pois pudottaminen aiheuta kumpaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
"Sini"
Nuorempana laihdutin 10 kiloa nälkäkuurilla (eli 1200 kaloria/vrk) ja lisäksi jumppasin (sitä se oli silloin) 5krt/vko.

Nyt vanhemmalla iällä pudotin ns. vauvakilot karppaamalla, ilma nälkää, ilman mitään älytöntä urheilua 15 kg parissa kuukaudessa. Aikaa en tarkaan laskenut, enkä ketoosissa ollut kun ihan alussa. Ja näissä mitoissa aion pysyä noudattamalla vhh ruokavaliota. Mikään hihhuli en kuitenkaan tässä asiassa ole. Pääasiassa vaaleat jauhot, sokerit ja olut pysyy pois minun nautinnostani. Toki poikkeus tekee tässäkin säännön. :)
 
Elämäntapoja muuttamalla.
Liikkumalla mahdollisimman paljon,pienentämällä annos kokoja,syömällä usein pienempiä annoksia,juomalla paljon vettä ja jättämällä herkuttelut kertaan viikossa.

Alle puolessa vuodessa lähti reilu 30 kg ja on ollut pysyvät tulokset,kun on jatkanut samalla mallilla.

En myöskään ottanut tavoitteeksi painon pudotusta missään mitoissa,enkä siis ottanut stressiä laihtumisesta...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25244026:
Kertoisitko, miten aloit syömään, jos kuvaamiasi ongelmia tuli?
Lihaa, kalaa, vähähiilihydraattisia kasviksia, juustoa, kananmunia ja silleen. Rasvat, varsinkin eläinrasvat tod näk. närästyksen syynä ja sitä myöten varmaan sappiongelmien. Mulla on siis sappikivet todettu. Eivät onneksi niin pahasti jumiutuneet tiehyisiin, että olis tarvinnut leikata, mutta pari melko tukalaa yötä tuli ja karppaus jäi siihen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25244026:
Kertoisitko, miten aloit syömään, jos kuvaamiasi ongelmia tuli?

Väitän, ettei perunan, riisin, pastan, valkoisen jauhon ja sokerin pois pudottaminen aiheuta kumpaakaan.
Olitkin täydentänyt kommenttiasi. Joo, ei se hiilihydraattien vähentäminen, mutta rasvan ja proteiinin lisääminen. Muutenkaan en valkoisia jauhoja ja sokeria juurikaan ole aikoihin syönyt. Perunaa, riisiä ja pastaa toki.
 
[QUOTE="vieras";25244083]Olitkin täydentänyt kommenttiasi. Joo, ei se hiilihydraattien vähentäminen, mutta rasvan ja proteiinin lisääminen. Muutenkaan en valkoisia jauhoja ja sokeria juurikaan ole aikoihin syönyt. Perunaa, riisiä ja pastaa toki.[/QUOTE]Rasvan lisäämisen voi tehdä myös fiksusti. Kevyet tuotteet täysrasvaisiksi tekevät jo olennaisen muutoksen. Proteiinia ei juuri tarvitse lisäillä ja sen vähän mitä olen lisännyt, on tullut maustamattoman jugurtin lisäämisestä ruokavalioon.
 
Olen laihtunut nyt viimeisen 8 kuukauden aikana 12 kg. Ihan vain vähentämällä herkut lähes olemattomiin ja syömällä vähemmän. Myös lenkit koirien kanssa ovat pidentyneet. Hidasta on ja nälkää on ollut pakko nähdä. Iltasyömisen olen jättänyt kokonaan pois ja lasken kaloreita. Kaloreita tulee n. 1400-1600/pvä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25244089:
Rasvan lisäämisen voi tehdä myös fiksusti. Kevyet tuotteet täysrasvaisiksi tekevät jo olennaisen muutoksen. Proteiinia ei juuri tarvitse lisäillä ja sen vähän mitä olen lisännyt, on tullut maustamattoman jugurtin lisäämisestä ruokavalioon.
Varmasti voi fiksummin tehdä kuin mitä minä tein. Kevyttuotteita en juuri käytä, mutta en myöskään hapanmaitotuotteita, koska en kertakaikkiaan tykkää niistä. Maitohappokapseleita käytän, jos muistan. Maitorasvat, vaikka eläinrasvaa ovatkin, eivät pieninä määrinä ruuansulatusongelmia aiheuta.
Proteiinin suhteellinen määrä tietysti kasvoi liiaksi, kun jätin hiilihydraattihöysteet pois, jotainhan kitenkin oli syötävä. Maltillisen aattona tapahtuvan (no ehkä joulupäivänäkin) joulukinkkun maistelun jälkeen kokeilen kasvisruokaa kaloreita tarkkaillen. Sillä konstilla olen ennenkin onnistunut, pitää vain olla sitkeämpi. Rasvaisesta kalastakaan ei toisaalta oireita tule, jos on lautasella riittävästi muutakin.
 
vauvan äiti
Imettämällä :eek:) Tää on vetäny herkkuja ja suklaata joka päivä. Lisäksi nälkä koko ajan niin että vois vaikka hevosen syödä ja paino senkun tippuu. Vauva nyt 3 viikkoa vanha :eek:) ja painoa laskenut 12kg. Kohta vois kyllä jo vähän toi painon tippuminen hellittääkin kun ei tässä nyt ihan kuihtua haluta. Onneksi Joulupöydän antimet odottaa!
 

Yhteistyössä