Gallup: Kuuluuko omien ostosten perään laittaa se kapula kaupan kassalla?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ei. Ostosten väliin mielestäni kuuluu kapula laittaa. Jos sitä ei edellinen ole laittanut omien ostostensa perään, laitan sen omien ostosteni eteen... jos kassalla siis on edellisenkin asiakkaan ostoksia.

..
jopas on kysymyksiä. Ei oo kovin iso asia olla huomaavainen ja laittaa se kapula. tai viedä kärryt paikoilleen. tai pitää takana tulevalle ovea auki. tai jos joku pitää mulle ovea auki voin ihan vapautuneesti hymyillä ja kiittää. Itsekkäitä mulkkuja jotka etsii syytä valittaa löytyy ihan riittämiin.

Tottakai kuuluu laittaa. Joskus unohdan ja takana tuleva viuhuu sen kapulan kanssa ärtyisänä :D

Mulle käy muuten ihan joka ikinen kauppareissu niin, että ne ostokset menee siihen takimmaiseen lokeroon. Kävele siinä sitten edestakaisin pakkaamaan ja maksamaan, mutta kun ei viitsisi kovin hölmönä siinä seisoskella vaan ja odotella, että kassa lyö ostokset sisään. : /

"jokku"
Sain kerran edellä olevalta asiakkaalta hirveät huudot kun laitoin omat ostokseni enkä sitä kapulaa siihen väliin (en yltänyt). Huusi, että yritän saada hänet maksamaan ostokseni :)
Jos niin hätä on niin kannattaa varmaan laittaa se kapula omien ostosten perään. Yleensä laitan kummalle puolelle tarvetta on.

lällällää
[QUOTE="vieras";27270094]Juu, eikös se ole sen klapin tarkoitus. Eli ostokset hihnalle ja klapi sen jälkeen....? Jos edellä asioiva ei sitä laita, niin en laita väliin.[/QUOTE]

Olet varmaan varsinais-suomesta tai satakunnasta?

"AHaa"
Alkuperäinen kirjoittaja PenteleenÄrhäkkä;27270120:
ei kuulu. ihan itte osaan kapulani laittaa, jos edessä oleva runkkari ei ite ole älyny.
Eli ei omien ostosten jälkeen ei kuulu sun mielestä laittaa kapulaa, mutta silti edellä oleva on runkkari, mikäli sitä siihen ei oo laittanu?

Kuuluuhan se "kohteliaisuussääntöihin", se lähempänä kassaa oleva ylettää usein helpommin siihen palikkaan ja samalla se on takana tulevalle merkki et siinähän alkaa lappaamaan omiaan.
Jos edellä menevä ei sitä laita niin ei elo nyt sentään pilveen mene.

........
Yleensä laitan aina omien ostosten jälkeen, jos vain takana on toinen tai huomaan, että on tulossa. Mut harvoin kun sen olen ajatuksissani unohtanut, tai tulee asiakas ihan yllättäen taakse niin saan murhaavan katseen KUN SITÄ KAPULAA SIINÄ EI OLE OLLUT!! huoooh... ei se oo nii vakavaa. Itsekin toisinaan laitan itselleni kapulan eikä siinä ole musta mitään outoa.

kahvikirahvi
Jos ei mua ennen oleva asiakas oo laittanut kapulaa hihnalle niin laitan itse, ja laitan ostosteni peräänkin jos nään että mun perässä jonossa on joku, tai tulossa. Jos ei perässä tuu ketään niin en mä sitten laita.

Yhteistyössä